ubytki płynu chłodzącego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

ubytki płynu chłodzącego

Post autor: metallica1 »

wymieniłem płyn i musiałem już 5 razy dolać.Prawdopodobnie płyn idzie na silnik.Jakie mogą byc tego przyczyny i koszt naprawy?????? :rotfl:
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Jeśli idzie na silnik to prawdopodobnie uszczelka na głowicy...kosztów nie znam bo na szczęście nie musiałem tego robić.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

jeśli uszczelka to po dłuższym postoju po odpaleniu będzie się wydobywać z rury biały dym-para ,sprawdz :spoko:
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

Post autor: metallica1 »

czy trzeba wtedy wymienic olej?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""metallica1""]czy trzeba wtedy wymienic olej?[/quote]
W oleju będzie płyn z chłodnicy, więc jak najbardziej wymiana konieczna.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

Post autor: metallica1 »

i nic więcej czy coś jeszcze oprócz uszczelki?
r
remi
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:11
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: remi »

A skąd wiesz ze idzie na silnik poziom oleju ci się zwiększył, kopci na biało jest słabszy opisz coś więcej bo ze ubywa to nie musi być wcale uszczelka pod głowicą po wymianie płynu może spaść poziom i trzeba go wyrównać poza tym może masz gdzieś nieszczelny układ chłodzenia.A jak faktycznie uszczelka pod głowicą to olej będzie do wymiany ale możesz spuścić go i zobaczyć czy jest w nim woda to będziesz wiedział czy poszła uszczelka czy nie ;)
m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

Post autor: metallica1 »

dla remi
2 tygodnie temu wymieniłem płyn i juz 6 razy musiałem dolać.Na korku od wlewu oleju jest coś jak smar o kolorze kawy z mlekiem
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""metallica1""]Na korku od wlewu oleju jest coś jak smar o kolorze kawy z mlekiem[/quote]
To nie ma nic wspólnego z płynem chłodniczym. Po prostu jeździsz na zbyt krótkich odcinkach i silnik nie zdąży się dogrzać. Efektem ubocznym takiej eksploatacji jest właśnie "majonez" pod korkiem.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

Post autor: metallica1 »

to w jaki sposób najlepiej sprawdzić co jest powodem ubytków płynu?
z
zikr6
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 15 lis 2008, 8:26
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: zikr6 »

Płyn może bezpośrednio dostawać się na cylindry,wiec nie musi dostawać się do oleju.Objawem dostawania się płynu do cylindrów jest biały dym z rury po zapaleniu.A może płyn ucieka Ci na zewnątrz?Musisz wejść pod samochód i dobrze sprawdzić.Najlepiej na rozgrzanym i pracującym silniku.
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Przy tej aurze na zewnątrz to rano normalnie może Ci kopcić przez chwilę na biało i to norma.

Zanim weźmiesz się za wymianę uszczelki pod głowicą sprawdź wszystko co możliwe na zewnątrz silnika.

1. Przewody
2. Chłodnica
3. Nagrzewnica

Czasami z chłodnicą jest ten problem że nieszczelność jest tak malutka że płyn Ci przecieka ale na chłodnicy odparowuje i można tego nie zauważyć ale w takim razie będzie gdzieś w pobliżu nalot.

Jak już na 100% będziesz pewny że to nie tutaj to dopiero wtedy weź się za uszczelkę pod głowicą. Przy czym wymiana uszczelki to jedno a drugie to że po wymianie uszczelki trzeba głowicę planować (przynajmniej w 99% warto).

Jakby i to nie pomogło to wtedy już jakieś mikropęknięcia w bloku silnika.

Bądź jednak dobrej myśli i zacznij od początku.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Sprawdz tez zbiorniczek wyrownawczy. Ostatnio u siebie to zauwazylem - w sumie doslownie ryska tylko, ale na rozgrzanym ukladzie wiadomo wieksze cisnienie i plyn uciekal. W sumie sie okazalo ze tak jezdzilem juz chyba z rok. Zawsze mialem troche ponizej minimum, ale ostatnio dalej musialo peknosc. Wymiana zbiorniczka chwila roboty i chyba jakies kilkanascie zlotych uzywka.
Niestety ja na obczyznie (ceny z kosmosu) wiec sprawe zalatwila tasma szara zbrojeniowa ;P.
m
metallica1
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2008, 5:07

Post autor: metallica1 »

a o czym może świadczyć "majonez" na korku od wlewu oleju?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""metallica1""]a o czym może świadczyć "majonez" na korku od wlewu oleju?[/quote]
o tym, że jeździsz często na niedogrzanym silniku - czyli krótkie przebiegi :) w lato te zjawisko właściwie nie występuje.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”