Ściągałem i zakładałem deski w 6N2 wielokrotnie więc co nieco wiem na ten temat i od razu zaznaczam, że nie opiszę wszystkiego krok po kroku bo tu nie o to chodzi. Sensem tego opisu jest to żeby nie dokładać sobie zbędnej roboty i oszczędzić sporo nerwów a przy okazji nie uszkodzić niczego
- przede wszystkim żeby oszczędzić sobie rzucania wulgaryzmów zdemontuj przednie fotele - bez tego praktycznie nie będziesz miał dostępu do tunela środkowego
- zaopatrz się w dobre wkrętaki typu torx (T25 i T30), klucze nasadowe i standardowe wkrętaki typu krzyżakowego i śrubokręt płaski
- odłącz klemy akumulatora - unikniesz niespodzianek z airbagami
- sama góra deska przymocowana jest kilkoma śrubami do nadwozia więc de facto jej demontaż to kwestia kilku minut. Niestety żeby w ogóle zacząć jej odkręcanie trzeba zdemontować całe wyposażenie "dołu" deski a to zajmuje sporo czasu (ok 2 godzin na wszystko) - tutaj praktycznie wszystko zamontowane jest na torxach i bardzo ważna jest kolejność demontażu poszczególnych elementów deski
Opiszę skrótowo poszczególne etapy - w nawiasie (forum) oznacza że sposób był opisywany wielokrotnie na forum
- zaczynasz od demontażu osłony stacyjki (3 śrubki od spodu)
- demontaż i wypięcie poduszki kierowcy (forum)
- odkręcenie koła kierownicy - nasadka 23
- wypięcie wtyczek zespołu manetek (3 albo 4 wtyczki)
- odkręcenie 2 śrub (płaskie) od zespołu manetek - manetka lewa jest dodatkowo przypięta kablem do wiązki głównej więc sobie będzie dyndać cały czas. Prawą wyjmiesz całkowicie
- odkręcenie daszka zegarów (torx)
- odkręcenie dolnej osłony pod daszkiem zegarów (torx)
- odkręcenie samych zegarów (torx)
- wypięcie zegarów - 2 płaskie wtyczki z zabezpieczeniem
- wyjęcie kratki nawiewu prawa strona (na wcisk)
- demontaż przełącznika świateł (forum)
- wykręcenie kratki nawiewu lewa strona (2 torxy od spodu)
- demontaż plastikowej osłony nad nogami kierowcy (torxy od spodu)
- wyjęcie klapki osłaniającej centralkę bezpieczników
- demontaż półki pod kierownicą (torx)
- kiedy już dotrzesz do tego etapu warto wypiąc 2 wtyczki od centralki immo. Patrząc od spodu jest to element przymocowany do deski rozdzielczej - mała czarna skrzynka. w przeciwnym razie możesz podczas demontażu deski wyrwać kable od immo
- demontaż listwy pod konsolą środkową (torxy) - jedna ze srub jest dostępna po otwarciu schowka
- w zależności od wersji wyposaż. demontaż półki pod konsolą środkową lub półki z uchwytem na kubek (4 torxy od spodu)
- wykręcenie panelu ogrzewania lub climatronic (torx albo krzyżak)
- wykręcenie tunelu środkowego - wcześniej odchylasz mieszek osłaniający drązek zmiany biegów żeby mieć dostęp do 2 śrub które "dociskają" tunel. Wypinasz też wtyczkę od zapalniczki oraz wtyczke podświetlenia popielniczki. Tunel jest dodatkowo na wcisk w częsci między fotelami
- demontaż schowka pasażera - sporo śrubek (torx) zarówno w srodku schowka, od spodu a takze śruby prawie pod samą kierownicę
- demontaż półek, radia w środkowej konsoli (na wcisk)
- demontaż środkowej konsoli (torxy w środku)
Kiedy już dotrzesz do tego momentu, że zostanie ci sama górna część deski:
- przyda się druga osoba, która będzie podtrzymywać deskę żeby nie spadła po odkręceniu śrub mocujących
- demontaż plastikowej osłony podszybia
- zdemujesz zaślepki osłaniające śruby po bokach deski (widoczne po otwarciu drzwi) i odręcasz po jednej śrubce (torx) na stronę
- dodatkowo deska trzyma się na śrubach poniżej krawędzi dolnej (po 2 śruby torx na stronę) - wymacasz to miejsce przy dźwigni otwierającej maskę i po drugiej stronie symetrycznie w tym samym miejscu
- w podszybiu są śruby na nasadkę chyba nr 16 , które trzymają deskę do nadwozia - odkręcasz natualnie wszystkie
- wewnątrz w środkowej części deski jest metalowy trójkąt do którego dodatkowo deska jest przymocowania na torxach
- deska już nie ma punktów mocowań więc jedna osoba ją trzyma a druga daje nura pod deche i wypina wtyczkę od poduszki pasażera (od spodu) oraz główną wiązke elektryczną, która jest przymocowana również od spodu deski
teraz masz już deskę gotową do wyjęcia z auta a tym samym obudowa nagrzewnicy jest w zasięgu ręki.
Składanie wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Dla osoby, która ma wprawę czas pracy ok 1,5h z przerwami na papierosa
