wyciek? oleju w okolicach paska

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

wyciek? oleju w okolicach paska

Post autor: abdoul »

Cześć,

Jakiś czas temu (chyba jeszcze wiosną) zauważyłem w okolicach paska coś jakby wyciek oleju. Przetarłem i chyba nawet zapomniałem o tym zupełnie. Ostatnio pojawiło się znowu. Wygląda to tak:

http://img178.imageshack.us/i/pict4187t.jpg/

większy obrazek:

http://img842.imageshack.us/i/pict4188.jpg/


Czy ktoś się spotkał z czymś takim, czy to może być jakiś wyciek, bo wygląda mi to na olej :roll:
Dodam, że nie miałem większych problemów z olejem, poziom na bagnecie z reguły jest w normie, kontrolki się nie świecą. Przez rok jeżdżenia dolałem ok. 1l oleju. Jeżdżę na Castrolu Magnetic 10W40.
Zastanawiam się czy to jakiś poważny problem (albo zapowiedź poważnego problemu w niedalekiej przyszłości)

Z góry dzięki za pomoc (jeżeli zdublowałem temat to sorry, ale nie znalazłem identycznego tematu, a chciałbym żeby ktoś na to zerknął, zanim zabierze się za to jakiś mechanik, który przy okazji wymieni mi pół auta ;-)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
grisza69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:46
Lokalizacja: Pieszyce

Post autor: grisza69 »

Część, co prawda nie w takim silniku jak Ty masz, ale też benzyniaku VW miałem podobną sytuacje, poszło uszczelnienie wałka, wymieniłem przy wymianie rozrządu, a do tej pory tak mi się trochę nieestetycznie sączyło, a co do stanu oleju to tak mały wyciek na bagnecie ciężko stwierdzić, bo tam się po prostu sączy, tak jak pisze ja jeździłem do zmiany czyli jakieś 25 tyś. wtedy miałem z tego co pamiętam. Jakoś się udało … gorzej jak by olej poszedł na pasek wtedy może się ślizgnąć i przeskoczyć ząbek, jak tłoki się spotkają z zaworami to cie trochę po kieszeni pociągnie, a uszczelnienie które tam przychodzi będzie kosztowało myślę ze z 20 zł max, tylko dochodzi do tego robocizna, jak sam potrafisz rozrząd wymienić to tylko części i chęci.
Obrazek
Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: abdoul »

dzięki za odpowiedź!

mam jeszcze takie pytanko: czy muszę od razu wymieniać pasek? (wymieniany był w maju razem z napinaczem), czy wystarczy samo uszczelnienie? W najbliższy weekend miałbym opcję, żeby wujek-mechanik mi to po kosztach części wymienił, więc jeżeli to nie jest bardzo czasochłonne, to wolałbym to mieć z głowy :)

pozdrawiam
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

Nie musisz paska wymieniać :) jak był nie dawno wymieniany
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Na 100% zimering walka rozrzadu miałem to samo tylko w znacznie mniejszym stopniu.
RUMAK
Awatar użytkownika
wosches
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 05 wrz 2010, 0:01

Post autor: wosches »

Jest możliwe żeby tedy ucieklo np. pol litra oleju?

Wyciek znacznie mniejszy niz ten na zdjęciu.
Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: abdoul »

chyba jest możliwe. Mi ostatnio ten wyciek zaczął się powiększać (może nie 0,5 litra, ale z 0,3 na pewno) więc pojechałem wczoraj do mechnika żeby to zrobić. Wymienił simering, przeczyścił, pokazywał mi że to właśnie tam ciekło. Niby było ok. Dzisiaj podnoszę maskę i znowu zalane :/ Nie mam pojęcia o co chodzi ? Czyżby źle założył ten simering?
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

miałem taki sam problem, wymieniłem 3 simeringi co pół roku nowy i ciekło dalej, aż w końcu wkleiłem go na sylikon czerwony i pomogło
Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: abdoul »

okazało się, że z simeringa już nie cieknie. Byłem u mechanika znowu i pogadałem sobie z gościem (nie kierownikiem, który najchętniej by wydoił ze mnie jak najwięcej kasy) i wyszło na to, że cieknie jeszcze gdzieś, albo z spod kolektora, albo spod głowicy, do tego są pourywane szpilki przy kolektorze. W sumie wiele rzeczy może być nie tak. Jutro zawiozę samochód do znajomego mechanika, który mi to zrobi na spokojnie, rozkręci, posprawdza, pojeździ. Na naprawy w Krakowie najzwyczajniej w świecie mnie nie stać :D
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 16:45 przez abdoul, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

zawsze warto simernig dać na czerwonym silikonie u mnie tak jest i zero wycieków no i co każda wymiana rozrządu warto to wymienić
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”