Polo 86c przekładka silnika z 1.3d na 1.6 turbo diesel ;)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Polo 86c przekładka silnika z 1.3d na 1.6 turbo diesel ;)

Post autor: Ren »

Witam kolegów planuje przekładkę silnika w moim polo z standardowego 1.3diesel na 1.6 turbo diesel od golfa II i mam kilka pytań.
Jako pierwsze to czy moja skrzynia 5-cio biegowa spasuje mi do 1.6 TD ? niby jest inna na oko ale może dzwon ma taki sam lub może te same skrzynie były montowane w obydwu autach?
Reszta to raczej pikuś ale jak by co to będę się pytał a także zdam całą relację z przebiegu prac.

Pozdrawiam.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Po pierwsze nie ten dział, a po drugie jak poszukasz jest już (zresztą wielostronnicowy) temat o swapach w 86c
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Post autor: Ren »

Ups nie ten dział przepraszam. Jeśli można to proszę moderatorów o przesunięcie tematu do odpowiedniego działu lub usunięcie tematu.
Nie zauważyłem że jest już temat o swapach silników a że szukanie nie boli to już szukam.
Pozdrawiam.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

taki swap to nie klocki lego także na marzeniach zapewne sie skończy
Obrazek
Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Post autor: Ren »

Spokojnie jestem przygotowany na pewne hmm problemy ale mam nadzieję iż wszystko pójdzie tak jak trzeba.
Boje się jeszcze o długości półosi ale mam człowieka co potrafi zrobić coś z niczego.
W każdym razie jestem na etapie szukania serduszka czyli golfa II 1.6 TDi.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

1.6TDic
Obrazek
Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Post autor: Ren »

Z tego co pamiętam to tak samo jak silniki 1.9 TDic z peugeota 405 i te od golfa "tuninguje" sie tak samo.
Czyli trzy śruby na pompie wtryskowej do wyregulowania mieszanki paliwo powietrze w czasie doładowania oraz sama turbina cięgno upuszczania cisnienia.
Rury do intercoolera to już inna bajka.
Zastanawiam się także czy silniki 1.6 TDci oraz 1.6TD to są te same jednostki i pompy ? czy może one różniły się czymś więcej niż tylko intercooler lub bez niego.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

jak Twój człowiek potrafi robić coś z niczego to daj mi namiary do niego, niech mi zrobi z polo porsche :-D zobaczysz, że się zniechęcisz prędzej czy później do tego szczepu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1,6td jest za ciezki na standartowe podluznice
Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Post autor: Ren »

Bruczyk masz racje dlatego przemyślałem ten temat i opracowałem rozpórkę dolną pod silnik trzymającą doły podłużnic tak by się nie rozchodziły.
Tak samo jest z górą także będzie rozpórka. Nie zastanawiałem się jeszcze nad uciągiem wzdłużnym podłużnic. To znaczy czy nie wyrwą się w okolicy przedniej szyby, tzn czy prząd nie zacznie mi opadać. Ale patrząc na ten aspekt silnik zamontowany jest idealnie na przedniej osi autka. Więc jedynym problemem przy szerokich oponach i mocnym szarpaniu na biegach może być problem "wyrywania się" dolnej części podłużnic z samej karoserii. lecz i temu także da się zaradzić montując (spawając) trójkątne wzmocnienia pod podłogą z samochodu vectra B.
Cały czas problemem zostaje sama waga silnika i obciążenie wagowe przedniej osi a raczej automatyczne zmniejszenie masy tylnej osi polóweczki.
Nad tym teraz będę musiał się skupić, no i oczywiście montaż piast i zacisków hamulcowych z golfa II oraz wzmocnienie, lub raczej wymiana tyłu na hamulce tarczowe.
Na razie plany, plany i pomiary, to nie jest takie proste jak się wydaje bo golf jest szerszy na osi o 43mm od polo i tu jest cały problem.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

zaciski hamulcowe z Golfa 2 podchodza bez problemu tarcze na tylna oś to tez nie wielki problem.

rozłożenie masy to już bardziej poważna sprawa.

co do szerokości to jeżeli tylko Ci wejdzie skrzynia biegów z silnikiem to dorobienie półośi to tylko kwestia pieniązków bo w toruniu jest firma zajmująca się regeneracją jak i dorabianiem/przerabianiem półosi więc na pewno uda się dopasować.


Mnie właśnie chodziło bardziej o wzdłużną wytrzymałość podłużnic.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

tylna belka w golfie jest inna ale kupujesz zaciski tarcze czopy przerabiasz linki i masz już gotowe w polo
co do silnika to może być ciekawie.. ale nie wiem czy warto bo koszty niemiłosierne się zrobią
ja wolałbym wsadzić 1,4d z polo i nie kombinować
wydatki a osiągnieta moc będzie można przeliczać na tysiące wydane 1,6 (70) a 1,4 (48)
22 koni więcej a wydatki będą 10 razy każdy zyskany koń mechaniczny
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Już lepiej wsadź 1.4d i załóż mu turbinę :grin:
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Ren
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 20 sie 2010, 11:52

Post autor: Ren »

Aktualnie na pokładzie mojej polóweczki siedzi właśnie owy 1.3 Diesel ;) jezdzi się świetnie ale ... mocy przybywaj.
Silnik 1.6 TDic ma 155nm i 80km katalogowo. Tak jak pisałem wyżej silnik dostanie troszkę koni więcej i oscyluje w okolice 100KM jedynym problemem będzie dymienie ale i to da się poprawić wymianą wtrysków od 1.9 TDI z jakiegoś audi by pracowały na wyższym ciśnieniu i lepiej rozpylały mieszankę. Zresztą przy takich przeróbkach nie jest już problemem wstawienie kolejnej turbiny z golfa i wymiana uszczelki pod głowicą na troszkę grubszą by silnika nie rozsadziło, a wtedy można wyciągnąć jeszcze więcej niż 100KM. Nie mam pojęcia jakie największe ciśnienie może dać oryginalna turbina z 1.6 ? standard to chyba 0.7bara, w peugeocie 1.9 Dturbo ic garret daje 1.8 do prawie 2.0bara przy czym silnik kręcił się do 5.600obr/min. Po za tym że wybijają się sworznie w tłokach to tylko korbowody mogą się pourywać.
Ale trochę poleciałem :D
Schodząc na ziemię ;) zostaje jedna turbina z maksymalnym możliwym doładowaniem silnika, mam sondę do mierzenia spalin więc problemu z wyregulowaniem mieszanki względem zwiększonego doładowania nie będzie. Teraz tylko pytanie czy ktoś orientuje się jakie maksymalne ciśnienie doładowanie może podać turbina od golfika ?

Pozdrawiam.
Czyszczenie układów wtryskowych Diesel oraz Benzyna
Naprawa i nabijanie klimatyzacji
Kompleksowa naprawa aut wszystkich producentów
Sprzedaż nowych części oryginalnych i zamienników
Badanie komputerowe wszystkich samochodów
Naprawa komputerów silnika oraz body komputerów
Wołomin 796-629-223 Łukasz
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

zejdź całkiem na ziemie, załóż turbine na 1.4d, ewentualnie kup golfa I/II i włóż tam swoje wymarzone 1.6TDic (albo jeszcze lepiej 1.9TDic) bez cudów na kiju i gry nie wartej świeczki i ciesz się jazdą.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”