[6n2] zacierający się silnik 1,4 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
skalops
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2010, 15:40

[6n2] zacierający się silnik 1,4 16V

Post autor: skalops »

Dzień dobry niedawno stałem się właścicielem polo 1,4 16V, do tej pory uważałem że to dobry silnik ale pare dni temu przeczytałem w motorze że należy unikać tego silnika ponieważ ulega on zatarciu poprzez zamarzanie układu smarowania podczas niskich temperatur. Czy jest to prawda zdarzyło się to komuś kiedyś
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

viewtopic.php?f=25&t=10407&p=127833&hilit=odmy#p127833

Wada tego silnika to zamarzająca odma(wyżej opis jak ją wyczyścić), jeśli w porę nie skapniesz się co sie dzieje to olej wyleci ci miejscem gdzie wkładasz bagnet od sprawdzania poziomu oleju i silnik rzeczywiście sie zatrze.

Ja przetrwałem ostatnia zimę z dobrymi mrozami i nic takiego mnie nie spotkało, zresztą weź pod uwage, ze jesli rzeczywiście to takie częste to po drogach nie jeżdziłyby już te silniki :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Ja nie miałem takiego problemu ostatniej zimy, ale zawsze miałem dogrzany silnik. Wiadomo, że takie rzeczy zdarzają się przy jeździe na krótkich odcinkach gdy silnik nie ma czasu się nagrzać i wywali olej. Także kontrola przy silnych mrozach i pilnowanie temperatury.
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
B
Baru
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Baru »

Ja już trzecią zimę zaliczyłem i jest spoko.Po prostu jak się dba tak się ma. :)
m
mikan10
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:51

Post autor: mikan10 »

Czyli warto sobie przed każdą zima wyczyścić odmę ?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""mikan10""]Czyli warto sobie przed każdą zima wyczyścić odmę ?[/quote]można przeczyścić, chyba, że latasz przynajmniej w jakieś krótkie trasy (kilka, kilkanaście km) to nie ma się czym bać i od czasu do czasu można sprawdzić wąż od odmy czy jest miękki :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
s
skalops
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2010, 15:40

Post autor: skalops »

Dziękuje bardzo za odpowiedź. postaram się przed zimą przeczyścić odme.To troche dziwne skreślać te silnik z takiego powodu
s
skalops
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2010, 15:40

Post autor: skalops »

jako że mój post jeszcze się nie pokazał i nie mogę go edytować zapytam się zatem czy wąż od odmy ma być miekki czy twardy?
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ma byc miekki;p
panowie a co do tego problemu to nie wystarczy postawic samochod przed wyjsciem na 5-10 min zeby silnik sie zagrzal?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

tak jak kolega wyżej napisał ma być miękki :) [quote=""Zoodix""]panowie a co do tego problemu to nie wystarczy postawic samochod przed wyjsciem na 5-10 min zeby silnik sie zagrzal?[/quote] tu nie chodzi do końca tylko o zagrzanie się silnika, ale również o przedmuchanie odmy podczas jazdy na dłuższym odcinku :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""patryk2k""]Wada tego silnika to zamarzająca odma[/quote]


Jak i kazdego Benzyniaka !!!! Raz na jakis czas ja zalecam umyc odme i tyle i odpowiednio wymieniac olej i dobierac dobrej jakosci. Raz na jakis czas w zime przedmuchac go po jakims dluzszym odcinku Czy to 1.4 16V w VW czy 2.5 V6 Opla taka sama sytuacja mzoe sie zdarzyc
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

Ja miałem taki problem w AEX 2 zimy temu, przed ubiegłą zimą wyczyściłem odmę i nawet przy największych mrozach nie było problemu.
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
b
bondo68
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:39

Post autor: bondo68 »

Witam Szanownych
Jak w temacie. Więc nowego nie zakładam.
Polo 2000r.AUA 1,4 16V 140tys.
W styczniu '09 wywalił olej przez kolektor dolotowy. Zatarł się wałek rozrządu.Wymiana pompy oleju,czujnika, rozrządu,kilku zaworów,uszczelniaczy. 2,5tys PLN i miałem super nowy,szczelny silnik(przez rok dolałem ok.0,1l oleju).
Aż do połowy grudnia'09. Samochodzik odpalił, chwilę pochodził na luzie i pojechałem. Całe 200m. Zaświecił kontrolkę olej, pisnął dwa razy i zgasł.
Diagnoza - zatarty silnik. Tym razem chwyciło tłoki i korbowód.
Obydwie sytuacje miały miejsce przy mrozie ok. -12/-15st.C.
Olej Mobil1 5W-50 z oryginalnego 4l plastyku, przebieg między wymianami jak z książki, obroty stabilne. Za pierwszym razem przejechałem ok 12km do pracy i na parkingu wywalił olej. Więc raczej się zagrzał bo korki miejskie. W grudniu odpalił, pracował ładnie jak zamykałem garaż i bramę(5min) ale pod obciążeniem padł.
Słyszałem ,że w pewnej partii silników 1,4 i 1,0 VW wymieniał silniki z tego powodu.
Z braku odpowiedniego AUA(bo od Golfa IV nie podejdzie) kupiłem w GB słupek AHW (2tys PLN).Do skrzyni pasuje.Z AUA przełożyłem cały osprzęt. Przepustnicę również.
Jedyny większy problem był z EGR bo mechaniczny i inaczej mocowany. Ale sprawę rozwiązało zrobienie dwóch gwintów na głowicy i przejścia z EGR do kanału dolotowego w głowicy. I znów Polóweczka się toczy :-) . Mam mieszane uczucia przed tą zimą. Question: czy warto instalować podgrzewacz odmy? Jak to działa?
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

to ja mam pomysl stawiasz go na 10 min zeby podgrzal sie potem wyjezdzasz na ulice i pedał przyspieszenia w podloge do 4 tysi xD bedzie?
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Podpinam sie pod ten wątek zeby nie zakladac nowego.
Moja odma calkowicie sie rozleciala w miejscu jej mocowania do obudowy filtra, skleiłem ja izolacja ale przed zima chce to wymienic.
Powiedzcie mi czy da sie dokupic sam przewod gumowy czy musi to byc cala odma taka jak ta z linka:
http://allegro.pl/odma-silnika-vw-polo- ... 64297.html
Jeśli tak to może mi ktos sprawdzic czy bedzie pasowac, sprzedajacy niby pisze, ze do mojego silnika ale wole miec pewnosc.
Pozdrawiam
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”