[6n2] Polo 6n2 1.4 16V AUA - Olej silnikowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Też nie wiedziałem na czym jeździł wcześniej (okazało się, że wymieniłem niepotrzebnie 5W35 po 3,000km) na 10W40 i jest ok. W dłuższe trasy nawet lepszy taki olej.
Niektórzy leją 0W30, ale to już ma konsystencję wody mineralnej.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

turzol

Polać mu. W takich przypadkach jak sie kupuje auto od nie znajomego to jest najlepszy sposób.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Niedługo czeka mnie wymiana oleju, do tej pory mam wlany Mobil S 10w40 i auto nie "bierze" oleju. Zastanawiam się
nad kupnem tego http://allegro.pl/liqui-moly-10w40-mos2 ... 53769.html, ma ktoś taki olej w swoim Polo?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Dzisiaj natrafiłem na taki test olejów. Nadal jestem w lekkim szoku po przeczytaniu
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a ja sie spotkałem z takim zdaniem że jeżeli zejdziesz o klase niżej <czytaj syntetyk>pol tetyk>mineralny> to nie wraca się do oleju klasę wyższego, wiem napewno że przy mineralnym na polsyntetyk to sie sprawdza, nie wiem jak polsyntetyk, do pełnego
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

turzol kiedyś czytałem ten tekscik o teście amerykańskich olejów, nie można się zbytnio tym sugerować bo ten test został zrobiony na zimno także to taki test dla testu silnik pracuje w wyższych temperaturach, co do tych najlepszych penrite nie jest dostępny w polsce, tylko royal purple jest dostępny na allegro i kosztuje 70 zł za niecały litr z przesyłką.
Strasznie drogi jest ten specyfik litr kosztuje tyle co bańka 4, 5 litrów takiego typowego oleju,
już za 5 L oleju GM zapłacimy stówkę a tu stówa prawie za litr....
nie wiem jak polsyntetyk, do pełnego
sprawdza się, nic złego się nie stało a zrobiłem już kilkanaście tysięcy na 5W30, powiedzmy sobie szczerze, większość oliwek to nie są prawdziwe syntetyki tylko oleje hydrokrakowane czyli takie minerałki poddane procesowi hydrokrakowania, podobnie jak się tyczy prodktów spożywczych, w chłodni pięknie napisane SER 16,99/kg a na opakowaniu WYRÓB SEROPODOBNY....także nie można zbytnio wierzyć w to co na opakowaniu i to co reklama mówi....
, po zmianie z półsyntetyka na syntetyk nic złego się nie stało, przez około 1 tyś km zeżarł dosłownie litra oleju a potem wszystko wróciło do normy i nic się nie rozszczelniło.
Jest malina. Nikogo nie zachęcam do takiego posunięcia ale powtarzam że jest to mit.
Co do przejścia z minerała do syntetyka to raczej tu mogły by się dziać jaja nieziemskie :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
tmichewicz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:09
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontakt:

Post autor: tmichewicz »

Temat bardzo się rozwinął - jednak jak na razie nikt konkretnie nie wypowiedział się jaki olej najlepiej zastosować - z wytłumaczeniem dlaczego ten a nie inny. Opinia w stylu " ja mam taki i jeździ" raczej nie ma żadnej wartości.

Wracając do pytania.
Wg. moich porównań - wypadło na Mobil1 0W40 - proszę o radę, gdzie na pewno kupię oryginał.
Różnice w cenie są duże. Allegro odpada, nigdy nie wiadomo na co się trafi. W małych sklepikach z częściami też nie jestem do końca przekonany czy będzie oryginalny i czy nie jest "leżakiem".

W sieciach handlowych cena takiego mobila to wydatek 200PLN - w sklepie handlującym częściami chcą 120PLN ( za 4 litry oczywiście).
Żaden z dystrybutorów Mobila w Polsce nie sprzedaje detalicznie.
Więc co, kupić w dużej sieci handlowej? (Tesco,Real,Makro) - tam na pewno mają bezpośrednio od producenta
VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 16V AUA
Rocznik: 2001
Wersja: 5D HighLine
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Hej,
jak to nikt nie wypowiedział się konkretnie? Konkretnie to tak jak pisałem wcześniej najlepiej olej ze specyfikacją ACEA A3 syntetyk spełniający normy VW 502.00, polecam Mobila1 dlaczego? Chociażby dlatego że nie ma debilnej kampanii reklamowej która dodatkowo podnosi cenę produktu, chociażby dlatego że po przejechaniu 15tys. km na Mobilu1 nie jest on czarny jak smoła przynajmniej w moim silniku. Mobila1 nie używa Sebastian Loeb, Robert Kubica czy Valentino Rossi, a przynajmniej nie dowiadujemy się o tym z reklamy, nie przywiera jak magnes i nie klei się jak żywica, za to smaruje jak należy i utrzymuje silnik, panewki, gładzie cylindrów, pierścienie, zawory i co tylko w dobrej kondycji. Każdy syntetyczny olej ma lepsze właściwości niż półsyntetyk a tym bardziej minerał nawet najdroższszy na rynku. Co do lepkości im szerszy zakres np. 0W40 lub 5W50 tym lepiej, Mobil1 tyle oferuje, konkurencja 5W30 lub 0W30. Nie da się zrobić oleju 0W60 przynajmniej na dostępną dzisiaj technologię. Wybór oleju to kwestia gustu ceny lub po prostu zaufania do produktu. Ja za 4L bańkę świeżutkiego Mobila1 0W40 w hurtowni olejów zapłaciłem 135zł w lipcu tego roku. Na bańce wybita data produkcji oleju 2010, olej oryginalnie zaplombowany na korku opakowanie jak i sam olej nie budzi żadnych podejrzeń. Odradzam kupno w marketach, wcale nie mają dobrych cen, lepiej poszukać sklepu i tam kupić.
Moje zdanie jest takie: zalej jakikolwiek syntetyk i zapomnij o temacie oleju na kolejny rok poza kontrolą poziomu i to czy w nadchodzącą zimę gdy przyjdą mrozy -30 olej który zalejesz będzie dostatecznie płynny by smarować od pierwszych obrotów przy odpalaniu. 5W- czy 0W- na pewno ci to zagwarantują.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”