Wachacz i drążek stabilizatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

za przesunięcie koła odpowiada wachacz i końcówka drążka kierowniczego. Któryś z elementów musi być trafiony , inne opcji nie ma :oki:
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jestem w stanie sam to naprawić??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Up, to jak panowie, ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

zrzuciłem nawet koło u siebie i przepatrzyłem wszystko, aspektów jest kilka:
Jeśli wahacz jest prosty , a z tego co pisałeś że wymieniałeś to prawdopodobnie możesz mieć gniazda mocowania strzelone, auto kiedyś miało ostrego dzwona i nie wyprostowali tego jak należy.

Wachacz odpowiada za umiejscowienie całej zwrotnicy/koła, pół-oś napędowa dystansuje tylko, a końcówka drążka kierownicza odpowiada za zbieżność.

Kolejna sprawa to jeśli łożysko w kolumnie macpersona jest sprawne, to kolumna musi być przekoszona żeby koło było przytulone do nadkola.

Jeśli chcesz to sprawdzić to zacznij rozłączać elementy, ten który nie będzie chciał wyjść tam jest krzywizna. Odepnij najpierw końcówkę drążka od kolumny, pokręć kółkiem zestaw z lewarka jak bez zamiany to masz szukasz dalej.

Nie jestem mechanikiem ale tak bym się zabrał za to. Dobrze by było mieć kolumnę na podmiankę.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Wojt@s dzieki za rade. W wolnej chwili będe działał. Jeżeli przyczyna leży w budzie to bede miał mały problem.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
S
Slawek-ch
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 14 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Slawek-ch »

Byłem dziś na przeglądzie.Na szarpakach wszystko ok.Ale podczas hamowania trzęsie kierownicą więc pytanie jak sprawdzić czy tarcze są krzywe?Sam gołym okiem zobaczę?I zauważyłem że jedna strona mi to robi...
VW Polo
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Na oko to w szpitalu chłop zmarł.
Wyjmujesz obie tarcze i dajesz tokarzowi.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Brzeziak_GT
"tokarzenie" tarcz ma minusa, bo w trakcie skrawania nagrzewają się, i jak ostygną mogą zostać krzywe, a po za tym dobrze jak jest z czego zbierać te tarcze. najlepiej wymienić, i nie każdy ma dostęp do tokarki. Przybieranie tarcz według mnie to "garażówa" i szkoda zachodu, tokarzowi na flaszkę, zawieź, odbierz itd... nowe jak tu:
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-przo ... 54132.html
Za 80 zł masz...
Na tokarce to raczej przybieram ranty żeby klocki równomiernie zużywały się i to za darmo tylko...
S
Slawek-ch
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 14 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Slawek-ch »

No ja też tak uważam że ewentualnie ranty bo jak są krzywe to ich prostowanie nic nie da bo podczas hamowania mogą się znów odkształcić.
VW Polo
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

wasza wiedza mnie powala
tokarz stacza setne milimetra i równa rant na 0
nagrzewa się normalnie jak podczas hamowania wszystko zależy od stali-stopu z jakiego tarcza jest wykonana
moim zdaniem czasem nie warto oszczędzać i poprostu kupić nowe
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

[quote=""vwkas18""]wasza wiedza mnie powala
tokarz stacza setne milimetra i równa rant na 0
nagrzewa się normalnie jak podczas hamowania wszystko zależy od stali-stopu z jakiego tarcza jest wykonana
moim zdaniem czasem nie warto oszczędzać i poprostu kupić nowe[/quote]

Nareszcie ktoś oświecił :oki:
Sam toczyłem tarcze juz kilka razy i w róznych samochodach tarcza jest nie porównywalnie chłodniejsza niz podczas normalnej jazdy ale ważne żeby ją dobrze stoczyc tzn. z jednego mocowania z obydwu stron trzeba mieć odpowiedni nóz
Ja tocze sam bo mam tokarke i robiłem juz w swoim Polo w AstrzeII w Pasacie B5, Octavi nikt nie narzekał kwestia lekkiego dotarcia tak jak po założeniu nowych tarcz

Reasumując tarcze mozna przetoczyć jak są poorane lub delikatnie krzywe ale jeśli nowe mozna kupic dokładajac sporadyczna kase do tej którą zostawimy u tokarza to warto kupic nowe
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

tarcze które niby mają być toczone już są skorodowane, dodatkowe kombinacje z mocowanie w uchwycie "na równo", w swojej praktyce przetaczałem ras, więcej tego nie robię, skutek marny (fabryczne tarcze nie wentylowane i bez tego nie mają dużo materiału w sobie). Kiedyś to się przetaczało, bo nie było dostępnych części...
Jednym słowem kupić nowe i nie kombinować.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

http://allegro.pl/amortyzatory-passat-b ... 01009.html

a nie orientuje sie ktos czy to pasuje do polo
Awatar użytkownika
DonRogu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: DonRogu »

z ciekawostek.


zobaczcie jak wygląda homologowane zawieszenie do polo 86c A grupy bądź grupy 2 jeśli idzie o historyki
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Moderatorzy na tym forum to ludzie z kompleksami, nie ma jak tworzyć sobie wyższą samoocenę klikaniem :D
JEŻELI SZUKASZ GUZA, POWIEDZ MI TO W TWARZ
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

słyszałem, że zawias Salzmanna też do a-grupy zaliczają. w sumie to ciekaw jestem jak sie jezdzi bez stabilizatora :roll: ...pewnie przy twardym zawieszeniu i tak nie jest potrzebny
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”