[86c2f]Kable od zapalniczki?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pacanofka
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:32
Lokalizacja: Leszno

[86c2f]Kable od zapalniczki?

Post autor: pacanofka »

Witam, chcialbym podlaczyc zapalniczke do swojego polo, ale mam problem z kablami. Jak wyciagnalem element z popielniczka to zauwazylem wiazke 5 albo 6 kabli. Myslalem, ze sa one do zapalniczki (moje polo nie mialo jej seryjnie), ale gdy sprawdzilem miernikiem to nie ma w zadnym pradu. Chcialem sie spytac czy sa to kable do zapalniczki, czy poprostu jakis bezpiecznik jest do wymiany? Dziekuje za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

bezpiecznik 16A; w skrzynce bezpieczników na dole trzeci bezpiecznik od prawej strony.
ten bezpiecznik odpowiada też za oświetlenie sufitowe, zegar i radio, więc jeśli któraś z tych rzeczy działa to bezpiecznik dobry. Jak masz możliwość wrzuć zdjęcie tej kostki. Zdaje się, że w zapalniczce powinno być na brązowym przewodzie masa, a na czerwonym +12V. przekręć na zapłon i zobacz czy się pojawi.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ja nie miałem podłączonych kabli do zapalniczki, były w wiązce ale prądem tam nigdy nie było, ciągnąłem wcześniej kabel do SB to do niego się wpiąłem, a podświetlenie wziąłem od przycisku podgrzewania tylnej szyby
p
pacanofka
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:32
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pacanofka »

Bezpiecznik w takim razie to nie jest, bo dziala mi radio i lampka. Dzisiaj probowalem podlaczyc do kabli radia, wzialem mase, plus do zapalniczki, a do podswietlania, ta sama mase i kabel od sciemniania podswietlania. Podswietlanie dziala, ale niestety zapalniczka nie i cos chyba popsulem, bo wczesniej radio dzialalo jak wlozylo sie kluczyk a teraz musze je recznie wlaczyc i wylaczyc, nie wiem co sie stalo, moze jakies spiecie przez przypadek zrobilem. Jeszcze sie zastanawialem czy od stacyjki nie pociagnac kabelka, na nim bezpiecznik i wtedy bedzie mi tez dzialalo po kluczu, nie chcialbym zeby caly czas dzialala, bo zawiesze sie i bede mial niespodzianke przy odpalaniu :p
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Podepnij się pod kabel z ogrzewania tylniej szyby, jest dość gruby by "udzwignąć" zapalniczkę - przynajmniej ja tak zrobiłem i jest git :good:
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
p
pacanofka
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:32
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pacanofka »

podpialem sie pod czarno zolty kabel, jest gruby, dalem bezpiecznik na niego jeszcze i dziala git :)
S
Slawek-ch
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 14 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Slawek-ch »

Ja ostatnio włączyłem zapłon i kupa dymu poszła z pod tapicerki.Jak się okazało moja córka wdusiła zapalniczkę i kabel się sfajczył.Ktoś miał go podpięte pod stacyjkę do plusa.....teraz podłączyłem nowym i dałem bezpiecznik 15a.
VW Polo
p
pacanofka
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:32
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pacanofka »

hehe, ja dalem bezpiecznik 20A wiec nie powinno mi sie nic spalic :)
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

a mi się wydaje czym potężniejszy bezpiecznik tym większe prawdopodobieństwo że instalacja nie wytrzyma, pół biedy jak bezpiecznik padnie, gorzej jak szlak trafi wiązkę elektryczną jak u Slawek-ch
Dużo zależy od średnicy kabla, a tak w ogóle to są różne śmieszne wzorki do obliczania średnicy kabla, oraz do dobrania bezpiecznika.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Crazy, dokładnie...bezcelowe jest montowanie bezpiecznika powyżej fabrycznych 16A. Dobrali go w taki sposób, żeby kabli i styków nie przepaliło. Zapalniczka samochodowa bierze ok 5-6A. Reszte pochłania radio, tj ok 100W (8-9A) przy pełnej mocy. Dawniej liczono na jakieś 40W (3,5A). A jeśli na samej włączonej zapalniczce się przepala bezpiecznik 16A, to ją proponuje wymienić...
Jakoś u siebie nie mam z tym problemów, a na fabrycznej wiązce pod kontrolą tego samego bezpiecznika mam podłączone radio, zapalniczkę, CB, podgrzewanie lusterek i na stałe zasilacz nawigacji...bezpiecznika ani razu nie wywaliło nawet na wszystkim włączonym jednocześnie... :glare:
S
Slawek-ch
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 14 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Slawek-ch »

No tak miał to podłączone poprzedni właściciel najwidoczniej ogólnie jest maniana z kablami pod deską rozdzielczą.Teściu tyle ich tam powyciągał takich co nie były nigdzie podłączone że można by nową instalację zrobić...
VW Polo
p
pacanofka
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:32
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pacanofka »

kabel, na ktorym jest bezpiecznik jest grubszy od pozostalych, jest taki sam jak wychodzi ze stacyjki, wiec powinno wszystko ladnie dzialac. A do fabrycznych kabli nie moglem sie podpiac, bo nie bylo w nich pradu nie wiem dlaczego
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”