Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem polo 1.0 z 89r z zamontowanym gazem (reduktor A6C, przełącznik LECHO, wielozawór TOMASETTO), z przbiegiem 230 tys km. Wcześniej nie jeździłem samochodem na gaz. Kupiony po zmarłej osobie. Prawdopodobnie jakiś czas stał.
Samochód spala ogromne ilości gazu. Po przejechaniu 150km, zbiornik (35l) wskazuje 2/3 zużycia gazu.
SIlnik pracuje równo, zawsze zapala, nie ma z nim problemów, nie stuka nie powoduje dziwnych zachowań przy zapalaniu.
Czy pomocne może być wymiana filtrów (paliwa, gazu, oleju).
[quote=""patrycju5z""]Po przejechaniu 150km, zbiornik (35l) wskazuje 2/3 zużycia gazu. [/quote]
Mogą być rozbieżności miedzy tym co wskazuje a jak jest (zepsuty czujnik). Chcąc sprawdzić ile pali zatankuj do pełna, przejedź 100 km i znowu zatankuj.
jeśli się jednak okaże że dużo Ci spala to najpierw podjedź na regulacje do jakiegoś gazmistrza. wymiana filtra paliwa i oleju nic nie zmieni ale ogólnie wymienić filtry nie zaszkodzi.
Gazownik posprawdzał, podokręcał jakieś śrubki w silniku/instalacji lpg . Samochód zrobił się mułowaty w stosunku do wcześniejszego stanu., ale da się jeździć - przynajmniej nie korci do mocniejszego depnięcia w pedał gazu. Pojeżdżę trochę i sprawdzę spalanie...
Niestety w warsztacie nie wymienili mi filtra gazu, gdyż nie mieli odpowiedniego. Czytałem że wymiana filtra nie jest trudna i można to zrobić samemu. Muszę pobawić się w zakręcenie butli z gazem przez wymianą filtra.
Po wymiane filtru oraz po regulacji gazu u gazownika samochod dalej spala 9l, lecz przed wymiana filtra a po pierwszej regulacji gazu spalil 8.5l na trasie.
Czy wieksze spalanie moze byc spowodowane złym stanem gaźnika (nie wiem jaki jest stan) ewentualnie filtrem powietrza?
Zastanaiam sie czy faktycznie mam w srodku silnik o pojemnosci 1043...