[6n] popychacze-wymiana?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

ja zalalem do poli castrol 10w40 i na zimnym klekotaly zawory jak oszalale
zmienilem obecnie na agip 5W50 i jest cisza i latem w upalach i zima w mrozach
zreszta kumpel zalal castrola do hondy i mial identyczny objaw zmienil potem jest cisza
w
waldekgda
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:45

Post autor: waldekgda »

[quote=""JuStIcE""][quote=""waldekgda""]Jeden z mechaników wycenił mi wymianę na 500zł tłumacząc to faktem że musi rozłączać rozrząd [/quote]
Chory jakiś chyba... Szklanki kosztują ok. 18-20 zł za sztukę, a jesy ich 8, co daje około 160 zł. Do tego przeważnie jakieś 150-200 zł za robotę, bo rzeczywiście trzeba zdjąć wałek rozrządu. Ale to ile Ci powiedział to masakra...[/quote]


cena którą mi krzykną była ceną bez części :-( to tylko robocizna ...


A co do oleju to on chyba ma pełen syntetyk ale z racji sporego przebiegu tzn. ok 240 tyś chcę go zalać minerałką bo on już i tak swoje przejechał
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""waldekgda""]chcę go zalać minerałką[/quote]
Nie rób tego... Zalej pólsyntetyk dobrej firny (nie polecam Castrola, jakiś Motul albo cóś).
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie no co ty mineralny się nie nadaje do tego silnika no chyba że już na sprzedaż go pchasz to wlej do niego superol do ciężarówek będzie cichutko fajnie ale to oczywiście żart...
Jeśli nie bierze ci sporo oleju to nie zmieniaj, zalewaj syntetyka 5W olej syntetyczny nie znaczy że nie nadaje się do silników z dużym przebiegiem, jeśli tylko dobrze na nim pracuje i nie zjada litra na 1000 km no to dalej na tym jedź,
w najgorszym przypadku zmień na półsyntetyka 10W.
civic r18a2/407 1,6 HDi
w
waldekgda
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:45

Post autor: waldekgda »

ok dzięki wielkie za podpowiedź chyba tak zrobię . Spróbuje 10w wlać .

A powiedzcie mi jeszcze jak wygląda sprawa wymiany tych popychaczy bo mimo wszystko 150zł za wymianę :crazy: Znam się trochę na mechanice samochodowej tak więc od podstaw nie zaczynam się uczyć. Jeżeli mogli byście mnie nakierować jak co i gdzie odkręcać byłbym wdzięczny. Czy potrzebne są jakieś precyzyjne narzędzia itp :oki:
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""waldekgda""]Jeden z mechaników wycenił mi wymianę na 500zł tłumacząc to faktem że musi rozłączać rozrząd :niewiem:

[/quote]

Powiedz mi z ciekawości bo widzę po nicku że chyba też z Gdańska jesteś, gdzie walą takie ceny za robociznę ?? bo chyba z kosmosu się urwali, jak będziesz chciał to jednak robić nie samemu to daj znać dam Ci namiar na dobrego i w sensownych cenach mechanika, facet wymieniał mi cały silnik w aucie plus ten 2 co był kupiony rozłożył i złożył od podstaw i zapłaciłem 1200 zł a tu 500 za same popychacze??
w
waldekgda
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:45

Post autor: waldekgda »

http://www.skodalada.pl/index.html :cry:

Ok to jak możesz to wyślij mi na PW namiar na tego człowieka ! :piwo:
m
marcin0205
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 paź 2009, 7:41

Post autor: marcin0205 »

Witam wszystkich mam problem z popychaczami czasami jak odpalę samochód z rana stoi kilka dni do klepie ze ma rozwalić silnik druga sprawa to podczas jazdy na prostej drodze przy 2500 obrotów słychać klepanie na wolnych obrotach słychać charakterystyczne "cykanie" olej schell helix 5W40 oryginalny przebieg 150 tyś silnik 1.4 APQ cza warto cos ingerować w silnik i wymieniać ? z jakiej firmy kupić popychacze INA czy Ruville a moze oryginalne ? proszę o pomoc pozdrawiam
m
marcin0205
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 paź 2009, 7:41

Post autor: marcin0205 »

Wymieniłem popychacze w moim polo po długich namysłach kombinacjach i poszukiwaniu popychaczy kupiłem popychacze firmy ina z tego co ustaliłem to popychacze robi tylko firma ina zamówiłem ruville przyszły w opakowaniu INA. Wiec zamówiłem drugi raz INA i przyszły oryginalnie zapakowane z bitymi napisami od spodu INA do każdego silnika sa inne popychacze sprzedawcy co niektórzy twierdza ze do vw sa wszystkie takie same jest to bzdura !!!autko ma przejechane 160 tyś jeździ na oleju 5w40 Shell Helix Ultra od jakiegoś czasu zaczęło stukać przy odpalaniu rano a po zagrzaniu było słychać "cykanie" okazało sie że jeden z popychaczy jest uszkodzony. wymieniłem oczywiście wszystkie. naprawa została wykonana w profesjonalnym serwisie vw sopa serwis. Byłem też u innych mechaników z zapytaniem co tak "cyka" odpowiedz to jest normalne albo ten typ tak ma a dziwne że po zakupie tego auta tak nie cykało. Panowie w serwisie wyczyścili układ olejowy specjalnym preparatem od vw wymienili popychacze uszczelkę pokrywy oraz simering wałka oczywiście olej + filtr i efekt silnik chodzi jak nowy cichutko bez stukania rano i pukania. Co do oleju nie wlewajcie mineralnego to bzdura ze jak autko ma dużo przejechane to lać mineralny! minimum półsyntetyk. Przyczyny stukotu popychaczy:
1.zasyfinony silnik nagarem (powód wlewanie oleju kiepskiej jakości np mineralny pozostawia dużo syfu albo nie wymieniany na czas) zimniejsza to ciśnienie oleju poprzez zatykanie kanałów olejowych na głowicy przy porannym odpalaniu popychacze grają
2.zużyte popychacze i zjechane krzywki na wałku rozrządu po przez brak odpowiedniego ciśnienia oleju
3.stukanie tak jak w moim przypadku poprzez zużycie się popychaczy jeśli je na czas wymienimy to wałek rozrządu bedzie dalej w idealnym stanie i po wymianie popychaczy przeczyszczeniu silnika wszystko wróci do normy Generalnie za stukanie odpowiedzialne sa popychacze.

Czasami wystarczy wyczyści tylko układ olejowy i problem znika jeżeli silnik jest mocno zasyfiony proponuje zrobić to kilka razy kiedyś tak uratowałem silnik w moim pierwszym autku też miałem problem z stukaniem popychaczy dodam ze mój silnik to 1.4 APQ
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak to są konsekwencje z uszkodzonymi szklankami, auto ma mniej mocy i klepie
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
oberbas
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 25 lut 2010, 9:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oberbas »

mam silnik AER 1.0 50km ile tych popychaczy tam jest do ewentualnej wymiany?
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

8 - po jednym na każdy zawór :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

Po wymianie znów słysze cykanie raz na tydzień. Założone INA. Mechanik twierdzi, że muszę trzymać maksymalny poziom oleju. Obecnie mam gdzieś tak w połowie. Cyka tylko na zimnym. Tak już musi być? Jutro odpale będzie ok a za około tydzień znów przypomną o sobie. I tak w kółko od wymiany.
n
norbert
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:16
Lokalizacja: J-w

Post autor: norbert »

Sprawdź ciśnienie oleju.
e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

Dziś cisza po odpaleniu. Na dniach transfuzje krwi będę przeprowadzał, nalejemy max i będziemy czekać. Większa ilość oleju tym większe ciśnienie, więc coś może być na rzeczy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”