ja zalalem do poli castrol 10w40 i na zimnym klekotaly zawory jak oszalale
zmienilem obecnie na agip 5W50 i jest cisza i latem w upalach i zima w mrozach
zreszta kumpel zalal castrola do hondy i mial identyczny objaw zmienil potem jest cisza
[quote=""JuStIcE""][quote=""waldekgda""]Jeden z mechaników wycenił mi wymianę na 500zł tłumacząc to faktem że musi rozłączać rozrząd [/quote]
Chory jakiś chyba... Szklanki kosztują ok. 18-20 zł za sztukę, a jesy ich 8, co daje około 160 zł. Do tego przeważnie jakieś 150-200 zł za robotę, bo rzeczywiście trzeba zdjąć wałek rozrządu. Ale to ile Ci powiedział to masakra...[/quote]
cena którą mi krzykną była ceną bez części :-( to tylko robocizna ...
A co do oleju to on chyba ma pełen syntetyk ale z racji sporego przebiegu tzn. ok 240 tyś chcę go zalać minerałką bo on już i tak swoje przejechał
nie no co ty mineralny się nie nadaje do tego silnika no chyba że już na sprzedaż go pchasz to wlej do niego superol do ciężarówek będzie cichutko fajnie ale to oczywiście żart...
Jeśli nie bierze ci sporo oleju to nie zmieniaj, zalewaj syntetyka 5W olej syntetyczny nie znaczy że nie nadaje się do silników z dużym przebiegiem, jeśli tylko dobrze na nim pracuje i nie zjada litra na 1000 km no to dalej na tym jedź,
w najgorszym przypadku zmień na półsyntetyka 10W.
ok dzięki wielkie za podpowiedź chyba tak zrobię . Spróbuje 10w wlać .
A powiedzcie mi jeszcze jak wygląda sprawa wymiany tych popychaczy bo mimo wszystko 150zł za wymianę :crazy: Znam się trochę na mechanice samochodowej tak więc od podstaw nie zaczynam się uczyć. Jeżeli mogli byście mnie nakierować jak co i gdzie odkręcać byłbym wdzięczny. Czy potrzebne są jakieś precyzyjne narzędzia itp :oki:
[quote=""waldekgda""]Jeden z mechaników wycenił mi wymianę na 500zł tłumacząc to faktem że musi rozłączać rozrząd :niewiem:
[/quote]
Powiedz mi z ciekawości bo widzę po nicku że chyba też z Gdańska jesteś, gdzie walą takie ceny za robociznę ?? bo chyba z kosmosu się urwali, jak będziesz chciał to jednak robić nie samemu to daj znać dam Ci namiar na dobrego i w sensownych cenach mechanika, facet wymieniał mi cały silnik w aucie plus ten 2 co był kupiony rozłożył i złożył od podstaw i zapłaciłem 1200 zł a tu 500 za same popychacze??
Witam wszystkich mam problem z popychaczami czasami jak odpalę samochód z rana stoi kilka dni do klepie ze ma rozwalić silnik druga sprawa to podczas jazdy na prostej drodze przy 2500 obrotów słychać klepanie na wolnych obrotach słychać charakterystyczne "cykanie" olej schell helix 5W40 oryginalny przebieg 150 tyś silnik 1.4 APQ cza warto cos ingerować w silnik i wymieniać ? z jakiej firmy kupić popychacze INA czy Ruville a moze oryginalne ? proszę o pomoc pozdrawiam
Wymieniłem popychacze w moim polo po długich namysłach kombinacjach i poszukiwaniu popychaczy kupiłem popychacze firmy ina z tego co ustaliłem to popychacze robi tylko firma ina zamówiłem ruville przyszły w opakowaniu INA. Wiec zamówiłem drugi raz INA i przyszły oryginalnie zapakowane z bitymi napisami od spodu INA do każdego silnika sa inne popychacze sprzedawcy co niektórzy twierdza ze do vw sa wszystkie takie same jest to bzdura !!!autko ma przejechane 160 tyś jeździ na oleju 5w40 Shell Helix Ultra od jakiegoś czasu zaczęło stukać przy odpalaniu rano a po zagrzaniu było słychać "cykanie" okazało sie że jeden z popychaczy jest uszkodzony. wymieniłem oczywiście wszystkie. naprawa została wykonana w profesjonalnym serwisie vw sopa serwis. Byłem też u innych mechaników z zapytaniem co tak "cyka" odpowiedz to jest normalne albo ten typ tak ma a dziwne że po zakupie tego auta tak nie cykało. Panowie w serwisie wyczyścili układ olejowy specjalnym preparatem od vw wymienili popychacze uszczelkę pokrywy oraz simering wałka oczywiście olej + filtr i efekt silnik chodzi jak nowy cichutko bez stukania rano i pukania. Co do oleju nie wlewajcie mineralnego to bzdura ze jak autko ma dużo przejechane to lać mineralny! minimum półsyntetyk. Przyczyny stukotu popychaczy:
1.zasyfinony silnik nagarem (powód wlewanie oleju kiepskiej jakości np mineralny pozostawia dużo syfu albo nie wymieniany na czas) zimniejsza to ciśnienie oleju poprzez zatykanie kanałów olejowych na głowicy przy porannym odpalaniu popychacze grają
2.zużyte popychacze i zjechane krzywki na wałku rozrządu po przez brak odpowiedniego ciśnienia oleju
3.stukanie tak jak w moim przypadku poprzez zużycie się popychaczy jeśli je na czas wymienimy to wałek rozrządu bedzie dalej w idealnym stanie i po wymianie popychaczy przeczyszczeniu silnika wszystko wróci do normy Generalnie za stukanie odpowiedzialne sa popychacze.
Czasami wystarczy wyczyści tylko układ olejowy i problem znika jeżeli silnik jest mocno zasyfiony proponuje zrobić to kilka razy kiedyś tak uratowałem silnik w moim pierwszym autku też miałem problem z stukaniem popychaczy dodam ze mój silnik to 1.4 APQ
Po wymianie znów słysze cykanie raz na tydzień. Założone INA. Mechanik twierdzi, że muszę trzymać maksymalny poziom oleju. Obecnie mam gdzieś tak w połowie. Cyka tylko na zimnym. Tak już musi być? Jutro odpale będzie ok a za około tydzień znów przypomną o sobie. I tak w kółko od wymiany.
Dziś cisza po odpaleniu. Na dniach transfuzje krwi będę przeprowadzał, nalejemy max i będziemy czekać. Większa ilość oleju tym większe ciśnienie, więc coś może być na rzeczy.