Dmuchawa nie dział :(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Dmuchawa nie dział :(

Post autor: Joker »

Witam.
Mam takie problem ze dmuchawa przestała mi dmuchać wiaterek. Jakieś czas temu było tak ze na dołkach raz działała raz nie ale ostatnio przestała na amen. czytałem szukałem znalazłem ze to może być jakiś rezystor opornik dmuchawy. nawet znalazłem na allegro są tak około 50 zł. Ale czy to będzie wina tego rezystora i gdzie się go przypina?
Proszę o pomoc bo szybki parują i nic nie widać rano :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Ściągasz osłonę pod dmuchawą (strona pasażera pod schowkiem) i ten rezystor siedzi w obudowie dmuchawy jest do niego podłączona kostka z czterema kabelkami, wyciągasz go i sprawdzasz czy nie jest podpalony jak jest to do wymiany. Sprawdź wcześniej bezpieczniki.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Rezystor nie siedzi w dmuchawie tylko troszke dalej za schowkiem lub poduszką w kanale wentylacyjnym chłodzony jest powietrzem z dmuchawy.Przypuszczam że masz lużne wyki do dmuchawy lub zaśniedziałe.

Tu

Obrazek

i tu

Obrazek
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Kurcze ale jak ja mam poduszkę zamiast schowka to jak mam ją wymontować :?: I czy mi nie wystrzeli :?:
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2009, 8:11 przez Joker, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

Nie powinna,
dla pewności możesz odłączyć minus z akumulatora.
Później tylko chyba będziesz musiał skasować błąd poduszki.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Ale jak ja wymontować tam są jakieś śrubki czy zatrzaski czy coś może innego :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Myślę że dostaniesz od spodu bez wymontowywania poduszki, wystarczy osłonę odkręcić śrubokrętem. Jak nie to zacznij od schowka pod poduchą, tam powinny być jakieś śrubki, możliwe że pod obiciem w schowku jak dobrze pamiętam.
t
tEREk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:31

Post autor: tEREk »

Do rezystora dostaniesz sie od dołu

Pod poduszka masz taki materiał odchylasz go i zobaczysz rezystor o którym mowa troszkę ciężko go wyciągnąć ale da rade, u mnie był przewód naderwany więc użyłem konektorki i działa bez problemu.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Wielkie dzięki działa :hello: choć tego rezystora nie znalazłem :-D
Usterką było to ze masy nie miał, śrubeczka się odkręciła i kabelek dobrzenie nie dolegał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

Od świeże trochę temat.

mam taką sytuacje. Po włączeniu dmuchawy ona nie rucha.
gdy zrobie ręczny rozruch wiatraka to wtedy zaczyna działać ale słychać dziwny dźwięk z niego jakby coś utrudniało pracę. Praktycznie rzecz biorąc wiatrak na I biegu nie jest w stanie zastartować a na biegu II działo dużo słabiej niż powinien. Postanowiłem sprawdzić czy nic nie wpadło do środka więc rozebrałem filtr kabinowy ale nic tam nie było. Zaczełem odkręcać całą dmuchawe od środka (4 śubki) ale coś jeszcze ją trzymie i nie wiem jak dalej ją rozebrać. Sprawdziłem prąd dochodzi do dmuchawy.

Dodam że mam klime.
gdzie jeszcze mogę znaleść przyczynę tego lub jak dalej wymontować dmuchawe?
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Załącz dmuchawe na 1 bieg i pomierz napięcie dochodzące do dmuchawy musi być 12V jeżeli mniej to sprawdź kontakty na stykach oporu duży pobór prądu robi słaby kontakt,sprawdź szczotki dmuchawy,może zatarte łożyska ślizgowe strzykawką zapodaj oleju.Lub należy ją wymienić na nową możliwe zwarcie między zwojowe.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

szczotki wyjechane albo sie klinuja. Lozyska slizgowe tez warto przesmarowac. Dosc czesto tez tworza se zimne luty na kabelkach od szczotek. Poprawic lutownica, przeropowac calosc i bedzie dzialac elegancko.
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

a więc szczotki przeczyściłem pilnikiem, tą tocznię miedzianą też lekko przeciściłęm bo miejscami było zabrudzona. podłanczam i na chwile jest ok jedank za którymś razem dalej dzieje się to samo
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

na pracujacym silniku trzeba dotknac kawalkiem wycietego w pasek pumeksu do komutatora. W ten sposob cysci sie komutator i co najwazniejsze wyszlifowuje izolacje miedzy miedzianymi blokami komutatora. Luty ma nadziej ze poprawiles mimo ze wygladaly okej?
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

Powiem tak po pracy pojeździłem troche po szrotach i w sumie w jednym mi zaśpiewali 250 zł a w drugim za sprowadzenie 450 zł. na allegro max 150 zł. wieć jak już nic nie miałem do stracenia to poszłem na całość. odlutowałem jeden kabelek i przylutowałęm z powrotem, drugi troche poprawiłem. podłączyłem i dalej to samo. Później poczytałem trochę odpaliłem silnik i delikatnym pilnikiem zacząłem go czyścić. W miarę czyszczenia nabierał mocy aż zaczął w miarę normalnie pracować. Co ciekawe po odpaleniu szedł ok. 20 min i nie pojawiła się żadna iskra a przedtem w paru miejscach się iskrzyło. Jutro z rana jadę w okolice Zamościa ( ok. 5 h jazdy) więc sprawdzę jak pójdzie.

Tak więc wielkie dzięki :bow: należy się wam duże piwo :piwo:
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”