Witam.
Mam takie problem ze dmuchawa przestała mi dmuchać wiaterek. Jakieś czas temu było tak ze na dołkach raz działała raz nie ale ostatnio przestała na amen. czytałem szukałem znalazłem ze to może być jakiś rezystor opornik dmuchawy. nawet znalazłem na allegro są tak około 50 zł. Ale czy to będzie wina tego rezystora i gdzie się go przypina?
Proszę o pomoc bo szybki parują i nic nie widać rano
Ściągasz osłonę pod dmuchawą (strona pasażera pod schowkiem) i ten rezystor siedzi w obudowie dmuchawy jest do niego podłączona kostka z czterema kabelkami, wyciągasz go i sprawdzasz czy nie jest podpalony jak jest to do wymiany. Sprawdź wcześniej bezpieczniki.
Rezystor nie siedzi w dmuchawie tylko troszke dalej za schowkiem lub poduszką w kanale wentylacyjnym chłodzony jest powietrzem z dmuchawy.Przypuszczam że masz lużne wyki do dmuchawy lub zaśniedziałe.
Myślę że dostaniesz od spodu bez wymontowywania poduszki, wystarczy osłonę odkręcić śrubokrętem. Jak nie to zacznij od schowka pod poduchą, tam powinny być jakieś śrubki, możliwe że pod obiciem w schowku jak dobrze pamiętam.
Pod poduszka masz taki materiał odchylasz go i zobaczysz rezystor o którym mowa troszkę ciężko go wyciągnąć ale da rade, u mnie był przewód naderwany więc użyłem konektorki i działa bez problemu.
Wielkie dzięki działa :hello: choć tego rezystora nie znalazłem :-D
Usterką było to ze masy nie miał, śrubeczka się odkręciła i kabelek dobrzenie nie dolegał.
mam taką sytuacje. Po włączeniu dmuchawy ona nie rucha.
gdy zrobie ręczny rozruch wiatraka to wtedy zaczyna działać ale słychać dziwny dźwięk z niego jakby coś utrudniało pracę. Praktycznie rzecz biorąc wiatrak na I biegu nie jest w stanie zastartować a na biegu II działo dużo słabiej niż powinien. Postanowiłem sprawdzić czy nic nie wpadło do środka więc rozebrałem filtr kabinowy ale nic tam nie było. Zaczełem odkręcać całą dmuchawe od środka (4 śubki) ale coś jeszcze ją trzymie i nie wiem jak dalej ją rozebrać. Sprawdziłem prąd dochodzi do dmuchawy.
Dodam że mam klime.
gdzie jeszcze mogę znaleść przyczynę tego lub jak dalej wymontować dmuchawe?
Załącz dmuchawe na 1 bieg i pomierz napięcie dochodzące do dmuchawy musi być 12V jeżeli mniej to sprawdź kontakty na stykach oporu duży pobór prądu robi słaby kontakt,sprawdź szczotki dmuchawy,może zatarte łożyska ślizgowe strzykawką zapodaj oleju.Lub należy ją wymienić na nową możliwe zwarcie między zwojowe.
szczotki wyjechane albo sie klinuja. Lozyska slizgowe tez warto przesmarowac. Dosc czesto tez tworza se zimne luty na kabelkach od szczotek. Poprawic lutownica, przeropowac calosc i bedzie dzialac elegancko.
a więc szczotki przeczyściłem pilnikiem, tą tocznię miedzianą też lekko przeciściłęm bo miejscami było zabrudzona. podłanczam i na chwile jest ok jedank za którymś razem dalej dzieje się to samo
na pracujacym silniku trzeba dotknac kawalkiem wycietego w pasek pumeksu do komutatora. W ten sposob cysci sie komutator i co najwazniejsze wyszlifowuje izolacje miedzy miedzianymi blokami komutatora. Luty ma nadziej ze poprawiles mimo ze wygladaly okej?
Powiem tak po pracy pojeździłem troche po szrotach i w sumie w jednym mi zaśpiewali 250 zł a w drugim za sprowadzenie 450 zł. na allegro max 150 zł. wieć jak już nic nie miałem do stracenia to poszłem na całość. odlutowałem jeden kabelek i przylutowałęm z powrotem, drugi troche poprawiłem. podłączyłem i dalej to samo. Później poczytałem trochę odpaliłem silnik i delikatnym pilnikiem zacząłem go czyścić. W miarę czyszczenia nabierał mocy aż zaczął w miarę normalnie pracować. Co ciekawe po odpaleniu szedł ok. 20 min i nie pojawiła się żadna iskra a przedtem w paru miejscach się iskrzyło. Jutro z rana jadę w okolice Zamościa ( ok. 5 h jazdy) więc sprawdzę jak pójdzie.
Tak więc wielkie dzięki należy się wam duże piwo :piwo: