Uszczelka pod głowicą....

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
komarro22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 maja 2009, 22:56
Lokalizacja: Dębno

Uszczelka pod głowicą....

Post autor: komarro22 »

Witam panów.
Mam mały problem..a mianowicie zauważyłem wyciek oleju spod głowicy w lewym rogu patrząc od przodu auta(przy alternatorze),podejrzewam że strzeliła uszczelka, są jakieś problemy z jej wymianą????
Co i jak dokładnie zrobić przed jak i po wymianie jej. Pomocy.
Pozdrawiam.
:cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

w sumie jedyny problem z jej wymianą to ustawienie rozrządu, bo tak jak masz narzędzia to idzie samemu zrobić, tylko przydałby się klucz dynamometryczny, żeby potem odpowiednio głowicę dokręcić. no i ogólnie troszkę rozkręcania jest :)
k
komarro22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 maja 2009, 22:56
Lokalizacja: Dębno

Post autor: komarro22 »

A udając się z tym do mechanika na co trzeba zwrócić uwagę???????
Szczególnie po odbiorze???
Awatar użytkownika
Mkapec
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 29 wrz 2009, 11:42
Lokalizacja: Bielsko-biała

Post autor: Mkapec »

Nie chodzi czasem o uszczelkę pokrywy zaworowej?
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

tak na chlopski rozum, to chyba uszczellka pod pokrywa
i poci ci sie kolo rozrzadu? bolaczka polowek??
k
komarro22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 maja 2009, 22:56
Lokalizacja: Dębno

Post autor: komarro22 »

Poci się ale trochę niżej, koło łapy od alternatora, akurat na nią spływa olej.
k
komarro22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 maja 2009, 22:56
Lokalizacja: Dębno

Post autor: komarro22 »

Dołączył bym wam zdjęcia ale nie bardzo wiem jak :(
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Obrazek
(autor zdjęcia myśle, że się nie obrazi, że wrzucam jego ABU :grin: )
jeśli wyciek oleju jest z miejsca zaznaczonego na czerwono to uszczelka głowicy do wymiany (tam, na uszczelce jest taki gumowy "owal", który najczęściej jako pierwszy zaczyna przepuszczać). Jeśli nie zauważyłeś, żeby silnik jakoś inaczej pracował, nie ubywa płynu chłodzącego(i dodatkowo jest czysty-bez oleju), a tylko ubywa oleju to właśnie ten kanalik się rozszczelnił. Uszczelke polecam Elringa.
Jeśli leci z miejsca na niebiesko to uszczelka pod pokrywą zaworów. max 25zł. Nr z ETKI 030103483B


I teraz powiem ci tak...Uszczelke pod głowicą można wymienić samemu, ale trzeba się do tego przygotować. Oczywiście komplet narzędzi, żeby nie latać i kombinować(dynamometr podstawa); ogólnie przydaje się jako takie pojecie o mechanice(głównie co do czego się przykręca, jak rozrząd ustawić, jak napiąć pasek, jak wodę spuścić:P itd, itp.); komplet uszczelek: pokrywa zaworów, uszcz. pod głowice, uszcz. kolektora dolotowego, wylotowego, śruby mocujące głowicę; opcjonalnie oring pompy wody, "rozdzielecza" płynu chłodzącego, uszczelnienie wałka rozrządu od strony koła zębatego, nowy pasek rozrządu i jeszcze by się pare rzeczy znalazło...głowice oczywiście oddajemy do planowania, albo przynajmniej sprawdzania czy jest prosta(szczelność przy okazji też mogą sprawdzić). Za wymiane uszczelki pod głowicą mechanik weźmie 400zł w górę. Nie spotkałem się żeby ktoś wziął mniej niż 500 ale to zależy od regionu.
Osobiście sam zmieniałem uszczelke u siebie. Wszystko zamówiłem tu: http://e-autoparts.pl/catalog/index.php wyszło mnie jakoś 190zł za uszczelki+oringi+śruby. Większość Elring'a (moim zdaniem stosunek jakość/cena najlepszy). Głowicy nie oddawałem do planowania, bo sprawdzałem na stole traserskim i była prosta. Zrobiłem już 2,5tyś i nic nie cieknie, oleju nie bierze, płynu chłodzącego też. Jeśli chciałbyś to robić sam to w miarę możliwości mogę pomóc na PW. Pozdro
k
komarro22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 maja 2009, 22:56
Lokalizacja: Dębno

Post autor: komarro22 »

U mnie właśnie leci z miejsca zaznaczonego na czerwono :( :( :(
M
Maniak90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 12 wrz 2009, 10:30

Post autor: Maniak90 »

Miałem tak samo i też chciałem wymienić uszczelkę pod głowicą, ale okazało się że to nie ona jest uszkodzona
Zrobiłem tak:
Najpierw wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo był mały wyciek z drugiej strony.
Wszystko przetarłem odpaliłem silnik i tak długo patrzałem aż pojawi się wyciek.
Jeszcze raz przetarłem i okazało się że olej spływa bokiem po głowicy z uszczelniacza wałka rozrządu.
Pojawiał się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu na czerwono.
Sprawdź ten uszczelniacz wałka bo koszt samego uszczelniacza to ok 20zł, uszczelka pod głowicą to już dużo więcej...
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="Maniak90"]z uszczelniacza wałka rozrządu[/quote]
też tak może być :piwo: Trzeba tylko dobrze wyczyścić głowicę pod plastikową osłoną rozrządu(tą "wewnętrzną") i oglądać czy tam się poci. Aaa i powiem ci że jeśli nigdy wcześniej nie miałeś odkręcanej śruby (nasadka 24 bodajże) mocującej koło zębate do wałka to mogą być problemy. Fabrycznie była klejona dodatkowo...U mnie dopiero pneumat u wulkanizatora dał rade.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”