[6n] pokrywa zaworów - silnik AFH

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

[6n] pokrywa zaworów - silnik AFH

Post autor: dumle »

szybkie pytanie: czy mogę sobie odkręcić śrubki i spokojnie zdjąć pokrywę zaworów w moim silniku? nie wyskoczy mi np. rozrząd? bo o to obawia się mój mechanior. Powód ściągnięcia jest prosty - chcę sobie ją uszczelnić co by pięknie wyglądało z wypolerowaniem :)
proszę o 100% odpowiedź, a nie gdybanie na podstawie rysunków... bo nie chcę sobie biedy narobić :P
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie znaczy tak:D możesz:)
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

[quote="dumle"]nie wyskoczy mi np. rozrząd? bo o to obawia się mój mechanior. [/quote]
takiego mechanika lepiej unikać :grin:
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

twoj mechanik chyba nie wie gdzie jest rozrząd w aucie. lepiej go unikać.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="borys_wrocek"]twoj mechanik chyba nie wie gdzie jest rozrząd w aucie. lepiej go unikać.[/quote]

Co nie zmienia faktu, że niektóre auta mają wałki przyciskane pokrywą
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ehhh właśnie, widać jak się znacie, okazało się że mam tak skomplikowane wałki, że trzeba luzować rozrząd żeby zdjąć pokrywę aby nic się nie namieszało/przeskoczyło, także sami omijajcie swoich mechaników :)
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

skomplikowane wałki? :crazy:
Przy tych silnikach, jak przy innych 16V DOHC trzeba zablokować rozrządu żeby ściągnąć pokrywe zaworów.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

:crazy: oj tam oj tam na szybkiego pisałem :grin: ale tak jak turzol napisał, niestety w DOHC jak zwykle więcej zabawy :/
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Ale jaka frajda z DOHC, możemy się pominąć;) Większość wychodzi z założenia, że tak jak u mnie tak u innych. Wszyscy przedmówcy mają ósemeczki i stąd te wypowiedzi:) dobrze, że nie posłuchałeś :oki:
Obrazek
Obrazek
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

dumle, ja bym samochodu takiemu mechanikowi nie zostawił jeżeli on sam nie wie co można rozebrać a co nie i pyta się Ciebie
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

no to temat chyba wyczerpany, a ja pozwolę sobie go podsumować, czyli w silniku DOHC (taki jak ma dumle), a także w silnikach 16V w Polo 6n2 jest podwójny wałek rozrządu, który jest zintegrowany z pokrywą zaworów i połączony ze sobą krótkim paskiem od rozrządu, żeby to zdjąć trzeba zablokować rozrząd (jak Turzol napisał :) ) i ściągnąć duży pasek rozrządu, wtedy możemy sobie to wszystko wyjąć...wg mnie samemu nie ma się co za to brać, jeżeli nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat, bo możemy sobie przestawić rozrząd, a Bóg wie co jeszcze zepsuć :grin: więc jeżeli polerka to tylko bez demontażu :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

No panowie, za wcześnie na podsumowanie :D korzystając z weekendowego czasu, kolega-mechanik wziął cały sprzęt do rozkręcenia rozrządu i postanowiliśmy zadziałać. Lecz zanim się zabraliśmy za rozrząd, obadaliśmy co się dzieje w pokrywach po bokach - i tak oto doszliśmy do wniosku, że pokrywa ma za mało śrub, aby trzymać dwa wałki i nawet wygląda jak oddzielna część, więc co by sobie zaoszczędzić roboty, postanowiłem po prostu ją wykręcić :grin: poluzowałem wszystkie śrubki, szarpnąłem do góry iiiiiii.. na szczęście wałki nie wystrzeliły :beach: wykręciłem, zdjąłem, przeczyściłem, odtłuściłem, zamontowałem i jutro próba generalna - 200km w tym ekspresówka więc dam po obrotach :D dodatkowo będą w pełni szczęścia że tak mało czasu mi to zajęło, wziąłem wiertarę i spolerowałem trochę pokrywę co by połysku po zimie nabrała (tak tak, polerowałem już na założonej hehe :commando: i oczywiście tu lepszy połysk, tam gorszy bo dojścia nie ma, ale i tak lepiej niż było :grin: ) efekty niebawem wrzucę do działu mojej ukochanej :D

Toto - u mnie jest jeden pasek rozrządu na wszystko :)
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="dumle"]wziąłem wiertarę i spolerowałem trochę pokrywę co by połysku po zimie nabrała[/quote]
też tak zrobiłem ale na zdjętej obudowie i efekt wspaniały :grin:
Obrazek
Obrazek
p
piotre16
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2013, 22:52

Post autor: piotre16 »

[quote="dumle"]szybkie pytanie: czy mogę sobie odkręcić śrubki i spokojnie zdjąć pokrywę zaworów w moim silniku? nie wyskoczy mi np. rozrząd? bo o to obawia się mój mechanior. Powód ściągnięcia jest prosty - chcę sobie ją uszczelnić co by pięknie wyglądało z wypolerowaniem :)
proszę o 100% odpowiedź, a nie gdybanie na podstawie rysunków... bo nie chcę sobie biedy narobić :P[/quote]

Kolego "dumle" potrzebuje się z Tobą skontaktować w sprawie silnika AFH i konkretnie pokrywy zaworów. Mam kilka pytań w tej sprawie, bo widzę że sobie z tym poradziłes. Pozdrawiam i czekam na kontakt.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="Toto"]czyli w silniku DOHC (taki jak ma dumle), a także w silnikach 16V w Polo 6n2 jest podwójny wałek rozrządu, który jest zintegrowany z pokrywą zaworów i połączony ze sobą krótkim paskiem od rozrządu[/quote]no właśnie jest nieco inaczej, bo 6N z afh ma jeden pasek rozrządu napędzający oba wałki i nie ma konieczności rozpinania rozrządu by zdjąć pokrywę:
Obrazek
natomiast krótki pasek spinający oba wałki był w 6N 1.6 16V GTI i 6N2 1.4 16V/1.6 16V GTI:
Obrazek
i tu faktycznie konieczny jest demontaż rozrządu bo wałki są w pokrywie.

tu foto głowicy z AFH ze zdjętą pokrywą:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”