Witam.
kupiłem niedawno klucz dynamometryczny wychylny, http://www.gruszka2005.pl/index.php?p13 ... 21-0-200nm
co sądzicie o jego dokładności?
pytam ponieważ dokręcałem nim nakrętki pokrywy łożysk wsporników walka rozrządu. W instrukcji pisze że dokręcać z siła 6 N*m + V4 obrotu 90st. Na tym kluczu jest bardzo drobna skala N*m więc dokręciłem z siłą +/- 10 N*m, jak myślicie sprawdzić i poprawić to jakimś porządnym kluczem dynamometrycznym czy tak zostawić?
Teoretycznie może być. Ja do małych śrubek mam dynamometryczne mały, a taki wychylny jak Ty do większych śrub. Zawsze pare Nm sie przekreci i wszyscy żyją :-D
gwinty łatwo zerwać gorzej to potem naprawić :agree: po za tym mam już zerwany gwint w podporze wałka gdzie przykręca się pokrywe zaworów, środkowa śruba, spróbuje to naprawić poxiliną
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 20:03 przez lemik, łącznie zmieniany 1 raz.
lemik znam jednego gościa co 14 ukręcał Jak mi dokręcił kiedyś koła to musiałem na pneumata pojechać bo z buta nie dało rady. Klucz dynamometryczny jest jednak potrzebny głównie przy silniku. Jak dotąd w aucie go jeszcze nie używałem.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
Nie trzeba być wielkim żeby śruby urywać czy klucze:) Na szrocie kiedyś też szpilka z bebna nie chciała wyjść, to ją urwałem. Ale na drugiej już nie było tak dobrze i klucz pękł:/
Przede wszystkim masz za duży klucz do tego. Piszesz , że dokręciłeś na 6Nm +/- 10 Nm. Hmmm ciekawe:) Jeżeli na minus to masz - 4Nm :]? A na plus to przekroczyłes wartośc przeszło 2 razy ?? Dokręć dokładniejszym kluczem.
To jest klucz do OKAZJONALNEGO naprawiania traktorów a nie takich małych motorków gdzie największy moment masz 80 Nm tu przydałby się klucz nastawny max 100Nm.
Też posiadam taki klucz wychylny (do dokręcania śrub głowicy się nadaje), ale do bardziej precyzyjnego dokręcania śrub polecam ten klucz: http://moto.allegro.pl/mannesmann-klucz ... 84421.html
Mam go już parę miesięcy i jestem zadowolony, a kosztuje połowę ceny Yato.