duże spalanie polo GT 75km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

duże spalanie polo GT 75km

Post autor: BartekpoloGT »

witam mam taki mały problem wydaje mi się ze moje polo troszkę za dużo łyka waszki 10l na 100km.
nieraz ma wybryki ze troszkę falują mu obroty tez.

co to może być?
http] -->> Moje Polo
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

sprawdzić sonde lambda na pierwszym miejscu, znajdziesz na forum jak, googlowanie tez wskazane
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Lambda pod lupe napięcie powinno oscylować od 0.2v do 0.8v jak dobrze pamiętam;)
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

Hej sprawdziłem dziś ta sąde na rozgrzanym silniku i było to tak
jak sprawdziłem to chodzi nawet do 0,83 a powinien do 0,8 i nieraz sie zawiesza na 0,03 , 0,04 , 0,05 a nawet na 0,00 i skacze tak dziwnie bo np 0,55 jest a za chwile jest nagle 0,80 lub mniej naprawde dziwnie działa ta sada jak na moje ale jak odłacze wtyczke ta od instalacji od kompa i sprawdze tak sade na samej wtyczce od sady to wogule nic nie pokazuje neiraz sie ruszy na 0,01 ale odrazu sparda na 0,00 i tak zostaje na długo. co myślicie ? Prosze o pomoc.
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

BartekpoloGT, sonda może pokazywać i 1V więc nie ma się co przejmować 0,83. Powiedz na jak długo zawiesza się na 0,03-0,05? Jak wtedy silnik pracuje? Jak sprawdzałeś z wypiętą wtyczką to potem skasowałeś błędy? bo jak wypniesz to komp przechodzi w awaryjny tryb i ustawia lambde na 0,45V. Po ponownym podłączeniu mogą być cyrki ze sterowaniem.
Masz możliwość zrobić diagnostyke?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Z moją lambdą było podobnie tez jakieś dziwne odczyty pokazywała i zawieszała się;/ wymiana pomogła, ale nie wiem jak w Twoim przypadku będzie.
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

no zawieszała się na sekund3e max 3 :) noo jak odłanczam lambde to powiem ci szczeze ze niema zadnej ruznicy w pracy silika i top jest troszkę dziwne własnie.

no niby mam gdzie zrobić diagnostyge ale holipa zabardzo brak czasu .
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

może być pare przyczyn takiego spalania. lambde tez mozna dac do przebadania. byc moze jest ok a szwankuje cos innego (np. przeplywomierz, lejacy wtrysk, czujnik temp, TPS etc.)...
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

Aha rozumiem.. no to pojadę chyba na tą diagnostykę bynajmniej będzie wiadomo co i jak.
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

a i dzieje sie coś takiego ze jak odacze czujnik temp. to nic sie nie dzieje zero zmian. albo jak odłącze czujnik tps-a to tez nic. zero reakcji. pomózcie bo diagnostyka u mnie w mieście to lipa mojego mi nie zrobią.
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

zrób reset kompa, bo przez te odłączanie, podłączanie itd błędów się pewnie nałapało (kleme plusową na chwile zdejmij)...
diagnostyke możesz zrobić sam. odsyłam do tutoriala: viewtopic.php?f=25&t=18892
link do pdefa (bo ten z tematu nie trybi): http://www.4shared.com/document/KkyZmE7 ... styka.html
strona 374. najpierw poszukaj złącza diagnostycznego. po lewej stronie nóg kierowcy nad półeczką. jak znajdziesz (wystarczy biała/żółta) montujesz "czytnik". potem postępujesz jak w pliku. jak co pytaj...szkoda że bliżej nie mieszkasz to byśmy ogarnęli raz dwa.
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

złoncze jest napewno ;) bo już widziałem kiedyś jak rozbierałem autko do malowania..:)

ale dobra noo a czujnik tps-a trybi na wolnych obrotach jak odłącze wtyczke to obroty zwrastają troszke , jak podłącze spowrotem spada dlelikatnie z obrotów. i tak zostaje. ale ten niebieski czujnik lipa. bez zmian. jutro kupie nowy. chyba .:)

------

kiedys prubowałem stwożyć takie uzadzenie ale powiem ci szczeze ze coś hyba mi nie wyszło bpo kontrolka nie mrugała tylko paliła się cały czas.;/ kiebski zemnie elektryk hehe :P
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

jaka śąde do polo 86c2f zamontować ? jaka polecacie? i ktora bedzie dobrze się sprawować?
http] -->> Moje Polo
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Jak kupiłem do siebie bosha uniwersalną;) już roczek śmiga bez problemu:)
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

a gdzie kupiłeś ? i ile dałeś ?
http] -->> Moje Polo
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”