spadek mocy + wibracje + dławienie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

spadek mocy + wibracje + dławienie

Post autor: abdoul »

Cześć,

jeżeli powielam tematy to od razu przepraszam, ale nie znalazłem niczego w 100% podobnego do mojego problemu (jeżeli jednak jest to proszę o podlinkowanie chociaż), a poza tym trochę nie wiem co robić.

Otóż dzisiaj jadąc do pracy, podczas ruszania w pewnym momencie zauważyłem drgania, oraz ogólny spadek mocy. W drodze powrotnej też to samo. Objawy:
- duuuży spadek mocy, podczas dodawania gazu i generalnie rozpędzania auta (jak już się rozbuja do tej 80-tki to jedzie ok pod warunkiem, że nie przyspieszam). Auto dławi się, trzeba dodawać dużo więcej obrotów niż normalnie.
- auto dostaje dziwnych wibracji, myślałem że to coś z tłumikiem, ale tłumiki wydają się być ok.
- jak już byłem pod domem to po podniesieniu maski zauważyłem, że silnik też dość intensywnie drży i wibruje, poza tym wydech
- przy dodawaniu gazu, występuje to dławienie i wibracje. Dodatkowo jakiś dziwny dźwięk przy dodawaniu lekko gazu (możliwe, że cały czas, ale później zagłusza to już silnik), coś jakby odgłos miecha ( przynajmniej tak to dla mnie brzmi) - może jakaś nieszczelność.
- nie zdarzyło mi się żeby zgasło przy tym dławieniu.


Moje pytanie: czy ktoś wie co to może być, ew. miał podobny problem. Nie wiem czy można tak jeździć z tym ? W piątek miałbym opcję oddania auta do wujka - mechanika, który by mi to naprawił po kosztach części (cokolwiek by to nie było).
Wiąże się to z tym, że musiałbym do piątku jeździć do pracy (ok 10 km. + w piątek trasa ok 140 km.)

z góry dziękuję za wszelką pomoc
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

podłącz pod kompa i sprawdź co ECU mówi.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Tak jakby któryś z tłoków nie chodził z tego co piszesz, zrób co pisze suff a następnie sprawdź przewody WN, czy jest świeca. Ja bym zaczął od tego, napisz i jak coś to będziemy szukali dalej;)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: abdoul »

Jak sobie jeszcze raz obejrzałem, to jednak stwierdziłem, że bałbym się jechać w trasę tym autem...
Podjechałem do mechanika i się zaczęło (nie znam się niestety na samochodach, mechanikowi z oczu nie patrzyło źle, więc postanowiłem zaryzykować ;) ). I się zaczęło po kolei:
1) czyszczenie przepustnicy
2) wymiana przewodów WN (no trzeba przyznać, że były tak twarde, że się łamały prawie)
3) wymiana palca i kopułki (kopułka przepalona)

no ale niestety nic z tych rzeczy nie pomogło. W sumie to wibracje jeszcze większe niż na początku się robiły. Autko zostało więc na jutro, bo sklep już zamknęli. Mechanik mówił, że możliwe, że te części które założył były wadliwe (mimo że nowe ze sklepu). Zobaczymy co się okaże jutro :) Mam tylko nadzieję, że nie wymienią mi połowy auta :]

dzięki za odzew!
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

zrób diagnostykę VAGiem. Niech mechanik także posprawdza poduszki silnika i skrzyni biegów. Dławienie może być spowodowane przez awarię serwomotora przepustnicy. Błąd 282 na VAGu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”