Kontrolka, o której piszesz, to jest CHECK ENGINE, i nie dotyczy ona tylko i wyłącznie recyrkulatora spalin... Jej zaświecenie, może być spowodowane również złą pracą sondy lambda, katalizatora, cewek i wielu innych rzeczy przy silniku... Bez podania numerów błędów za wiele nikt Ci raczej nie powie. Temat jest rozległy i powodów może być wiele.
same skacza mu obroty na 15-20tys ale po chwili wracaja do normalnosci.
chyba 1500-2000 obrotów/minutę

do 20 to chyba Kawasaki by Ci sie rozkręciło
Co do samego powodu usterki, tak na ślepo. Ktoś kiedyś tutaj na forum opisywał podobną sytuację... Auto nie chciało odpalić, zapalało dopiero po dośc długich i kilkukrotnych kręceniach... Po odpaleniu z tego co pamiętam zachowywało się w miarę ok... Tam przyczyną usterki był nawalony czujnik temperatury silnika, przez co komp podawał złą mieszankę i stąd były problemy. Jego wymiana rozwiązała problem... Nie zauważyłeś może "dziwnej" pracy wskaźnika od temperatury? Jakieś nierealne skoki podczas jazdy?