[9n] Problem z obrotami i nie odpala na zimnym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tiken
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:26

[9n] Problem z obrotami i nie odpala na zimnym silniku

Post autor: tiken »

Witam serdecznie. Jestem tu nowy i czytalem kilkanascie postow ktore nawiazywaly do mojego problemu, niestety nie znalazlem odpowiedniego...
Wszysko zaczelo sie prawdopodobnie od kontrolki zaworu recyrkulacji spalin. Jakos od tego momentu samochod nie chcial odpalac na dotyk... Odpalal nawet niekiedy za 5 razem po dlugim kreceniu, a niekeidy wcale. Gdy juz sie rozgrzal po zgaszeniu odpapal ok, ale kiedy gasilo sie go na zimnym silniku znowu byly problemy. Gadalem ze znajomym ktory ma fabie 2002 i powiedzial mi ze tez tak mial z odpalaniem i w koncu padl mu calkiem samochod i w serwisie wymienili mu cewki i mial problem z glowy. Pojechalem wiec do serwisu a tam powiedzieli mi ze to przez zarow recyrkulacji spalin. Wyczyscili mi go i powiedzieli ze bedzie ok ale jak cos to trzeba bedzie go wymienic... Zaplacilem wiec 230 zl za przeczysszenie zaworu po czym po kilku dniach znowu zaczela sie swiecic kontrolka od zaworu i dziac problemy z zapalaniem. Pojechalem wiec do polecanego mechanika w okolicy, ktory zatkal ten zawor blaszka. I zaczelo sie dziac... samochod nie chcial wchodzic na obroty. Podlaczalismy pod vag i pokazywal rozne bledy(juz nie pamietam dokladnie jakie) ale doszlismy ze to przez czujnik map sensor, bo akurat mechanik mial audi pod reka wiec wyjal z z niego i wstawil do polo. Problemy z obrotami skonczyly sie. Chodzil normalnie. I znowu za kilka dni pojawia sie kontrolka od zaworu ale to ze jest zatkany wiec luz. Niestety problemy z odpalaniem sa nadal i nawet jest tak ze przez chwile przy odpalaniu same skacza mu obroty na 15-20tys ale po chwili wracaja do normalnosci. Nie mam pojecia czemu tak jest, zadne inne kontrolki sie nie swieca... Prosze Was o pomoc..
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Kontrolka, o której piszesz, to jest CHECK ENGINE, i nie dotyczy ona tylko i wyłącznie recyrkulatora spalin... Jej zaświecenie, może być spowodowane również złą pracą sondy lambda, katalizatora, cewek i wielu innych rzeczy przy silniku... Bez podania numerów błędów za wiele nikt Ci raczej nie powie. Temat jest rozległy i powodów może być wiele.
same skacza mu obroty na 15-20tys ale po chwili wracaja do normalnosci.
chyba 1500-2000 obrotów/minutę :) do 20 to chyba Kawasaki by Ci sie rozkręciło :) :grin:

Co do samego powodu usterki, tak na ślepo. Ktoś kiedyś tutaj na forum opisywał podobną sytuację... Auto nie chciało odpalić, zapalało dopiero po dośc długich i kilkukrotnych kręceniach... Po odpaleniu z tego co pamiętam zachowywało się w miarę ok... Tam przyczyną usterki był nawalony czujnik temperatury silnika, przez co komp podawał złą mieszankę i stąd były problemy. Jego wymiana rozwiązała problem... Nie zauważyłeś może "dziwnej" pracy wskaźnika od temperatury? Jakieś nierealne skoki podczas jazdy?
t
tiken
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:26

Post autor: tiken »

Witam. Dzieki za odpowiedz:) no taki motorek mi sie marzy heh:P (obroty) a jesli chodzi o wskaznik temp to powiem szczerze ze rzadko jezdze polo bo mam tez 2 samchod ale przyjrze sie. Wydaje mi sie ze nie, choc wole spawdzic. Mozesz mi znalezc tej czujnik do polo?? bo ja jakos na allegro nie widze... bylbym Ci bardzo wdzieczny:)

i co do bledow na check engine to VAG pokazuje tylko ze zawor recyrkulacji jest zatkany, nic wiecej a problemy sa...
m
mario666
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 19 maja 2009, 18:14

Post autor: mario666 »

U mnie tez był to czujnik temperatury obroty utrzymywały się na poziomie 1200-1500 obr do tego przy odpalaniu biały dymek z tyłu przez złą mieszanke koszt czujnika w fota 90 (nie wiem jakiej firmy) pln w aso oryginał 110
Ps czujnik ten jak zdążyłem zauważyć odpowiada za wiele spraw lub poprostu ma na nie jakiś wpływ
t
tiken
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:26

Post autor: tiken »

czy to jest ta czesc?:)

http://www.allegro.pl/item1099759388_cz ... aeton.html



czy czasem ten czujnik nie nazywa sie poprawie czujnik temp plynu chlodzacego ??

bo tak szukam czujnik temp silnika i nic nie moge znalezc..:)
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Panowie podepnę się pod temat:
Powiedzcie jak doszliście do tego iż przyczyną kłopotów jest czujnik temperatury?? Mój silnik 1.4 16V BKY robi dokładnie takie same problemy o których tu czytam i wydaje mi się iż w tym leży pies pogrzebany...
Sytuacja z dziś:
auto zrobiło w trasie pond 30km nic się nie działo chodził jak igła zero dziwnej pracy silnika, po czym zaparkowałem i stał na zimnym przez 2,5h wracam zero reakcji kręcisz kluczykiem rozrusznik ok zero EPC czy Check na zegarach i null. Samochód zapalił za 5 razem z wduszonym gazem w podłodze i przy czym było czuć zapach paliwa, droga 30km w 2 stronę nagrzany dojechałem zostawiony odpalał ok. Dodam, że w momencie jak odpalił z wduszonym gazem to przez moment trzymał 2 tys obrotów po czym spadło do normalnego poziomu jaki jest na biegu jałowym. Jeszcze by wyeliminować kłopoty jakiś czas temu zmieniłem świece na nowe, bo nie wiem kiedy zrobił to poprzedni właściciel. Cewki chyba ok wyczytałem w innym temacie iż jeśli masz problem z cewkami w tym silniku to widać po tym, że świeca czarna, u mnie czegoś takiego nie było. Dodam jeszcze, że skanowanie VAG nic nie wykazało zero błędów. Z góry dziękuję za pomoc :piwo:
Jeszcze jako ciekawostka na forum Seata Ibiza znalazłem takie info:
http://www.klubseatibiza.pl/forum/benzy ... ml#p402408
Silnik o którym mowa taki sam jak u mnie i podobne objawy więc chyba coś w tym jest :scratch: teraz kwestia jak to wychwycić iż jest na 100% jego wina ??
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

sprawdź w blokach pomiarowych temperaturę podawaną przez ten czujnik i wszystko będziesz wiedział , niestety ta czujka nie generuje żadnego błędu
Obrazek
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""savic""]sprawdź w blokach pomiarowych temperaturę podawaną przez ten czujnik i wszystko będziesz wiedział , niestety ta czujka nie generuje żadnego błędu
[/quote]
Walczyłem dziś z jhosef-em i niby czujnik temperatury aż tak bardzo nie przekłamuje: vag pokazuje te 70-75 stopni gdzie na liczniku jest 90 termostat puszcza przy 87 stopniach i ok 90 dmuchawa ok. Jedyny błąd jaki wywaliło podczas ogólnego skanowania:
Obrazek
Co dodatkowo nas zaniepokoiło czuć paliwem spod korka oleju i zapach spalin nawet przy 90 stopniach też taki jakiś jakby za bogata mieszanka była. Macie jakieś pomysły WTF ?? :scratch:
Plan jest jeszcze taki by podpiąć dziada z samego rana po nocy stania na zimnym silniku i zobaczyć jak będą szły temperatury może to da jakieś sugestie co może być nie tak.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Po pierwsze to zatkanie zaworu recyrkulacji spalin to w tym silniku zły pomysł. Bo albo będzie świecił kontrolka po oczach albo będzie szalał. A co do badania czujnika w vagu to zrobiłeś to źle. Sprawdzać temperaturę powinieneś wtedy gdy jest problem czyli na zimnym. Te czujniki padają często w ten sposób że w pewnym zakresie temperatur np 40-50 C komputer odczytuje -20 C a w pozostałym pokazuje normalne temperatury. U mnie w tdi padł w zakresie 60- 70 C i wtedy ciężko odpalał gdy był poza tym zakresem wszytko było ok .
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""Wolga85""]Po pierwsze to zatkanie zaworu recyrkulacji spalin to w tym silniku zły pomysł. Bo albo będzie świecił kontrolka po oczach albo będzie szalał. A co do badania czujnika w vagu to zrobiłeś to źle. Sprawdzać temperaturę powinieneś wtedy gdy jest problem czyli na zimnym. Te czujniki padają często w ten sposób że w pewnym zakresie temperatur np 40-50 C komputer odczytuje -20 C a w pozostałym pokazuje normalne temperatury. U mnie w tdi padł w zakresie 60- 70 C i wtedy ciężko odpalał gdy był poza tym zakresem wszytko było ok .[/quote]
Niczego nie zatykałem jedyne co robiliśmy to podpinanie pod vag i sprawdzanie systemu oraz tego czujnika temperatury. Te cyrki z odpalaniem występują sporadycznie ostatnio miałem to we wrześniu kilka razy teraz 2 miesiące był spokój do zeszłego poniedziałku, a że nie lubię siedzieć na minie to działam. W niedzielę będziemy jeszcze raz podpinać go pod kompa po całej nocy stania na zimnym i zobaczymy jak wtedy czujnik będzie pokazywać. A masz jakieś sugestie do tego błędu który zamieściłem ??
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Niestety takie warunki były do przeprowadzenia odczyty VAG-COM. Misiek musiał do mnie dojechać. Niestety mój lapek wytrzymuje na baterii około 5 minut... :cry:

Diagnostyk ze mnie żaden.
Olej wali strasznie benzyną. Przy tym lekko spaliny zalatują mimo temp 90 stopni na zegarach. Pachną trochę za bogatą mieszanka.
Błąd wskazuje na przekaźnik zasilania (30). Ale równie dobrze może być związany ze spadkiem napięcia w instalacji auta.

Jakby to był czujnik temp to powinno pomóc odpięcie go. Niestety dostęp jest tam raczej średni...
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

jhosef
Dziś jeszcze takie coś czytałem:
[quote=""shao""]EDIT: Karol sa dwie opcje:
1. blad pokazuje, ze masz zwarcie na przekazniku, ale dziwne ze w opisie na necie kod 0164 (nawet na ross-techu) to tylko problem z oswietleniem kabiny, a na skrinszocie u Ciebie, wynika (J317) ze masz problem z pradem na wtryskach, popraw przekazniki i sie obada (tu masz linka, chociaz to do dizla -> http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 23630973/3).
2. zmien czujnik i sprawdzisz co i jak, przeciez to grosze.[/quote]
Może to też ma jakiś sens.... :scratch: Ciekawy jestem jak wyjdzie jak podepniemy go na totalnym zimnym silniku czy coś wyjdzie. Sam czujnik siedzi w tak dupiatym miejscu, że powinni dawać małego chińczyka z drobnymi łapkami d jego demontażu w zestawie :crazy:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Misiek, z tego co pamiętam to tam było 01054, nie 01064
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""jhosef""]Misiek, z tego co pamiętam to tam było 01054, nie 01064[/quote]
Pewno się pomylił przez ten niewyraźny screen tu z opisów:
http://forum.vw-passat.pl/threads/2538- ... TA-(OBD-II)
Wychodzi, że faktycznie 01054
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

A po skasowaniu błąd powraca?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”