Z tego wynika że przełożenia są ok. Czyli skrzynia właściwa - tak myślę. Zrób test: tak przy 50-60km/h wrzuć 5 bieg i gwałtownie wciśnij gaz. Jeżeli obroty pójdą do góry niewspółmiernie do przyspieszania samochodu to znaczy że coś nie tak ze sprzęgłem pomimo iż pisałeś że sprzęgło nowe. A jeżeli nie, to nie pozostaje nic innego niż zobaczyć czy na skrzyni nie ma oznaczenia typu i sprawdzenia czy jest właściwa do silnika - jeżeli takowe występuje.
Sprawdziłem dzisiaj... Jeśli zmieniałbym biegi zawsze przy 2000 obrotów, to piątkę wrzucałbym dokładnie przy 65 km/h, Za wczesnie zmieniasz biegi! Masz normalną skrzynie, tylko źle jej używasz ;-)
Bardzo prawdopodobne jest to co mówicie. Poprostu z przyzwyczajenia zmieniam biegi na słuch, i akurat w tym aucie głośniej jest dokładnie przy 2000obr. (szczególnie na 2-ójcie głośno chodzi po przekroczeniu 2000). A że to diesel to tym bardziej. Dziś troche jeździłem i starałem się zmieniać bieg przy ok 2500. A jak przy 50-60 dam 5-tke to bardzo topornie przyszpiesza i odroty idą do góry dosyć powoli czyli tak jak powinno być, a sprzęgło i całe kołodwumasowe jest nowe (valeo). Dzięki za odp. Pozdrawiam.
[quote="arii"]Poprostu z przyzwyczajenia zmieniam biegi na słuch, i akurat w tym aucie głośniej jest dokładnie przy 2000obr. (szczególnie na 2-ójcie głośno chodzi po przekroczeniu 2000). A że to diesel to tym bardziej.[/quote]
jeśli wcześniej jeździłeś benzyniakiem to bardzo prawdopodobne, że nie możesz sie przyzwyczaić do diesla... one po prostu chodzą głośniej i obroty tez trochę inaczej działają...
[quote="arii"]a sprzęgło i całe kołodwumasowe jest nowe (valeo[/quote]