Jaki olej do wspomagania ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Jaki olej do wspomagania ?

Post autor: DanielJar »

Chłopaki mam pytanko, mianowicie jaki olej się leje do wspomagania? bo ostatnio mi coś piszczy przy skręcaniu i wydaje mi się że powodem tego jest niski poziom oleju
Ostatnio zmieniony 08 lip 2010, 19:46 przez DanielJar, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Płyn do Wspomagania Hipol ATF Czerwony

Wysokiej jakości, mineralny olej Hipol ATF II D przeznaczony jest do stosowania w automatycznych przekładniach samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, w których producent zaleca stosowanie oleju typu Dexron II D.
Olej Hipol ATF II D zalecany jest również do stosowania w urządzeniach wspomagających układy kierownicze, w sprzęgłach hydraulicznych samochodów osobowych i ciężarowych oraz w układach hydraulicznych wymagających stosowania olejów typu ATF.

Klasa jakości:

* GM DexronII D

Normy, aprobaty, specyfikacje:

* ZF TE-ML 02F, 03D, 04D, 14A, 17C
* Voith - lista środków smarowych G 607
* GM Dexron II D
* Allison C-4

są oczywiście droższe
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

bo nie wiem jaki mam teraz tam wlany. a czy można zmieszać ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie mieszać.
ja wymieniałem , stary spuszczony - nowy zalany.

są opinie żeby lać zielony.
org.
http://moto.allegro.pl/item1122015765_p ... _seat.html
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

DanielJar
Ja kupowałem Febi. Zielonkawy, taki mi polecił kolega w sklepie motoryzacyjnym. O taki: http://moto.allegro.pl/item1095750055_p ... elony.html
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

a ile wchodzi w ogóle ?
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Nie pamiętam :D Ale chyba niecały litr.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

na podnośniku da się go wymienić? czy trzeba na kanał jechać ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do wspomagania polo płyn febi bilstein 6162 kolor zielony, jak już chcecie wymieniać to można stosować ATFy nic złego się nie stanie ale bez mieszania z ori płynem.
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://moto.allegro.pl/item1122015765_p ... _seat.html a ten co podal wrotek_poz do golfa III też podejdzie>?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Może ktoś będzie wiedział
VW wycofał olej wspomagania G002000 wprowadzając syntentyk G00400M2 (zielony).
Zakupiłem dzisiaj olej G00400M2 w celu dolewki do układu i tutaj zdziwienie bo w zbiorniczku wyrównawczym olej jest koloru żółtego. Nabrałem więcej do strzykawki żeby porównać z nowo zakupionym i jest różnica w kolorach. Teraz nie wiem czy poprzedni właściciel zmieniał płyn w trakcie eksploatacji czy też G002000 występował własnie w żółtym kolorze? Może kolor żółty wynika z wypracowania tego płynu?
Czy oba można mieszać ze sobą?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wiesz turzol jak zmieniałem płyn to zużyty był coś a la koloru brąz/żółć bardzo podobny do zużytego płynu hamulcowego, także całkiem możliwe, ale też i nie wykluczone że ktoś np. zalał płyn innej marki, na rynku jest tego od groma.
Np. płyn wspomagania STP ma właśnie taki kolor lekko żółtawy jak płyn DOT4...
Z tego co wiem najlepiej kuknąć w książce lub w fachowej literaturze jaki płyn ma być, kiedyś gdzieś wyczytałem że płyn lejemy po kolorze korka jeśli zielony korek zbiorniczka od wspomagania to płyn 6162 jeśli różowy to ATFII ale nie mam teraz jak potwierdzić gdzie i kto to napisał bo zwyczajnie nie pamiętam. :D
Czy oba można mieszać ze sobą?
trudno powiedzieć, kolega zalał do paska olej STP czy jakiś tam inny Power steering pomieszał nawet kolorami i nic się nie stało pompie, wiadomo można wymieszać ale jakie efekty to nikt nie powie...
wiesz płynu w układzie jest zazwyczaj niecały litr, także lepiej nie mieszać a wymienić na nowy i spać spokojnie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="DanielJar"]ostatnio mi coś piszczy przy skręcaniu i wydaje mi się, że powodem tego jest niski poziom oleju[/quote] U mnie też zaczęły się dziwne, czasem przerażające dźwięki, ale tylko przy maksymalnym skręcie kierownicą w obie strony.
Na pewno nie jest to spowodowane ubytkiem oleju, bo sprawdzałem, natomiast przypuszczam, że może to być wypracowany olej (od nowości, nigdy jeszcze niezmieniany), siadająca pompa lub coś z maglownicą.
[quote="turzol"]Teraz nie wiem czy poprzedni właściciel zmieniał płyn w trakcie eksploatacji czy też G002000 występował właśnie w żółtym kolorze?[/quote] U mnie jest właśnie żółtego koloru od 97r pomimo, że mam zieloną zakrętkę, wygląda na to, że taki był stosowany.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, 18:35 przez vjarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="rat4"]
kiedyś gdzieś wyczytałem że płyn lejemy po kolorze korka jeśli zielony korek zbiorniczka od wspomagania[/quote]

Z tym jest różnie, czytam na forach, że kolorem korka nie należy się sugerować, lecz polegać na normach serwisowych.

[quote="rat4"]
to płyn 6162[/quote]

płyn 06162 wg katalogu FEBI nie spełnia normy VW czyli G 004 000 M2. Wg katalogu jest to olej dla samochodów BMW
Do całej grupy VAG stosuje się jak już FEBI 06161 spełniający wszelkie normy i ten płyn jest zielony

http://www.febi.com/pl/service/suche/pr ... er_submit=

Zakładam, że na 90% mam wlany ori zielony płyn, który po 9 latach pracy po prostu zmienił swój kolor na żółtawy
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no raczej temat wymiany oleju we wspomaganiu to temat szeroce zaniedbywany przez kierowców podobnie się ma sprawa wymiany płynu hamulca ale już mniej...
Nie ma się co spodziewać, że ktoś wymieniłby sobie płyn wspomagania bez wyraźnej potrzeby no chyba że miłośnik samochodów lub auto miało dzwonka i zbiorniczek się wykrwawił...
Co do tego że 6161 jest do VW to masz rację ale pojawiają się też inne głosy podawane przez inne serwisy, no i następne znaki zapytania w tej sprawie:
http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=G002000
http://phuarmar.istore.pl/pl/plyn-do-ws ... -seat.html
tutaj też warto poczytać:
http://phuarmar.istore.pl/pl/plyn-do-ws ... -seat.html

ja zalałem ten 6162 i jest malina bez problemu, podobnie jak z olejami mieszać można ale tylko w nagłych wypadkach a tak dla eksperymentu to uważam nie warto,
Powiem wam jako ciekawostkę że zmieniłem olej z 10W40 na lekkobieżny 5W30 pełny syntetyk przy 165 tyś, zrobiłem już 3 tyś km i nic złego się nie stało, auto nie żłopie oleju tak jak wszyscy wokoło trąbią, nie polecam i nie zachęcam do takich zabiegów, ale niektóre twierdzenia to po prostu mity.

a tu ciekawa notka z tej stronki powyżej:
Changing Audi and VW power steering fluid every 30,000 miles extends the life of steering system components.
mniej więcej:
Wymiana płynu wspomagania co 30,000 mil/~48 tyś.km wydłuża sprawne i bezawaryjne działanie układu wspomagania

a tutaj jeszcze jedna ciekawa rzecz:
Designed specifically for high tolerance hydraulic applications like Audi, Vw, BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, and Volvo hydraulic system components
Specjalnie zaprojektowane dla wysoko tolerancyjnych hydraulicznych systemów wspomagania takich jak: Audi, Vw, BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, oraz Volvo
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”