[Classic] turbo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

ja tam mam swoje zdanie, chcesz wiecej mocy kup inne auto, chcesz się bawić autkiem i je udoskonalać rób swapa.
Chcesz więcej mocy a nie masz kasy na nowe auto kup redbulla.
Non stop na forum pojawiają się osoby mające autko z silnikiem 1,0 i chcące robić swapa albo turbo bo to jest tanie szybkie i będzie jak ferarri. i jak napiszesz ze 10k to stwierdzą że wystarczy kupic turbinę za 2k i rury za 1k, i 200 zł na zatankowanie.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

wiesz każdy pyta...bo ma zero doświadczednia
wiadomo że 80% nie stać na SWAP a dwa nie mają zacięcia żeby go zrobić
ale jak ktoś pisze że chce mieć auto z 200 km do jazdy na codzień i paliło 5 litrów to śmiechem można go potraktować
jeżeli kogoś stać i ma czas to ma dupowóz i auto do zabawy/tuningu
turbo nie do każdego auta się da założyć a ładować kilka set złotych i tysięcy tylko po to by turbina dmuchała 0,4 bara to bezsens totalny
powietrze to jedno a drugie to paliwo i ustawienie mieszanki inaczej auto wcale szybciej nie pojedzie tylko nam się tak zdaje :grin:
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Maciek1990""]Na You Tube widać uturbione polówki..[/quote]
Uturbić to można i malucha, ale pytanie po co?? Jeżeli mało Ci mocy, nie łudź się że z 1.0 wyciągniesz te kilkanaście kucy czy Nm za małą kasę. Z resztą w ten silnik nie warto inwestować. Jeżeli brakuje Ci dynamiki, wstaw 1,4 a zobaczysz różnicę. Z tym że koszty takiego swapu to często więcej niż wartość auta. Koledzy dobrze mówią, jak do poruszania sie na co dzień to nie ma sensu taka zabawa. Sytuacja zmienia się jak masz drugie auto do jazdy na co dzień i Polo do zabawy, wtedy można poszaleć :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

Ja montuje turbo do 1.4 z poradą kolegi vwkas18Tylko że większość rzeczy zrobie sam.Panowie troche indywidualności w projektach: http://hobby-elektronika.eu/pcb.html .A te zestawy do 1.6 to o kant du.. rozbić z nich tylko orurowanie i IC się przydaje turbina to chiński badziew.
A po co?? Chociaż dla samego dzwięku
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 13:46 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

to szczególnie ty możesz powiedzieć że to nie jest robota typu wkładam filtr stożkowy +50 KM wiecej, to jest kawał cięzkiej kompletnie nieopłacalnej roboty, i nie jest to robota dla wszystkich.
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

ja raz czytałem na forum seata ibizy o IZCE z 99 roku i silniku 1.4 APQ z turbiną o mocy 122KM a co ciekawsze to że auto już takie było kupione w salonie, zaraz poszukam tam na forum tego topicu i wrzucę tutaj lekturę :grin:



Proszę :cool2:
http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... it=konik6k
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

rozwaliło mnie ta ibiza... zwłaszcza foty uturbionego 1,4 8V, ciekawe czy coś przerabiali jeśli chodzi o bebechy...
koszt też rozwala 10 000 zł za tę zabawę i 130 koni heheh, fajny dziwoląg, ciekawe jak to przyśpiesza heh
(fotka zapożyczona z linka powyżej)
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

tam chyba na ostatnie stronie tematu z linku wyżej jest filmik co potrafi ta IBI, ale rarytas ten seat na skale światową
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Panowie nie ma się z czego śmiać Unitronic wykonuje uturbianie benzynek przykład 1.4 16v 124KM 190Nm http://www.unitronic.pl/Wykresy/?wykres=20.
Może i moment obrotowy nie wygląda tak imponująco jak w TSI ale moc na niskich obrotach jest duża. Dla porównania mój 1.4 TDI zrobiony na 100KM przy 1.500 obr ma ok 25KM a w tej benzynce jest ok 90KM. Ceny takiego zabiegu nie znam ale na pewno nie mniej niż 7tys zł w profesjonalnym zakładzie razem z porządnym IC
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

heh... tez przechodzilem przez ten okres w zyciu. Kolektor sie juz spawal, turbna lezala na szafce, wtryski szły pocztą... i co? i nic z tego, po drodze bylo bęc i plany zawisly.

Jak chcecie miec szybkie auto to proponuje wam tak

polo - 10 000
doprowadzenie dostanu pod wieksza moc - hamulce, zawieszenie, fotele, opony - 6000 [lekko licząc]
swap lub turbo - 5000-6000

sumaryczna cena zawodnego, niedopracowanego auta to 23 000 PLN plus ciagle usterki i strojenia.

Polo 6N2 GTi - 16-20 000
Clio Renault Sport 172 KM - 20 000
Peugeot 206 Gti/S16 150KM - 12-14 000
Peugeot 206 RC 178KM - 18-20 000
Ford Fiesta ST - 22 000
MG ZR160 160KM - 12 000 plus 10 000 zapasu na czesci i tuning

ja mam kilku znajomych ktorzy swapowali... powiem wam, ze rewelacja, zadne nie jezdzi jak powinnio, ile razy nie spytam co tam, słysze eee super jeszcze tylko i bedzie malina. I tak rok-dwa lata. A potem sprzedaja i kupuja seryjnie szybkie auto.
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Wojciechu""]heh... tez przechodzilem przez ten okres w zyciu. Kolektor sie juz spawal, turbna lezala na szafce, wtryski szły pocztą... i co? i nic z tego, po drodze bylo bęc i plany zawisly.
[/quote]
cos w tym jest, że pierwsze auto(zwykle pożyczane od taty) jest najlepsze, jedyne i cudowne niezaleznie czy to Cienias, Siena czy Polo, plany sa na trzymanie go do końca świata i zrobienie najmocniejszego auta we wsi ;) i stąd się biorą takie radykalne projekty. Aczkolwiek ja podziwiam takich ludzi za zapał i zaparcie mimo ciągłych problemów z takimi sprzętami. Ja chyba (niestety) wyrosłem z takich zapędów i w przyszłości będe skłaniał się ku seryjnie mocnym auto. A Polo hmm... może jesli zycie ułozy się tak, że będe mógł pozwolić sobie na zrobienie wszystkokillera dla samej satysfakcji to chętnie się pobawie
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Borek trochę się z Tobą nie zgodzę a trochę się zgodzę :rotfl:
Moje autko się nie psuje i dlatego je szanuję :beee:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""Wojciechu""]Jak chcecie miec szybkie auto to proponuje wam tak

polo - 10 000
doprowadzenie dostanu pod wieksza moc - hamulce, zawieszenie, fotele, opony - 6000 [lekko licząc]
swap lub turbo - 5000-6000

sumaryczna cena zawodnego, niedopracowanego auta to 23 000 PLN plus ciagle usterki i strojenia.

Polo 6N2 GTi - 16-20 000
Clio Renault Sport 172 KM - 20 000
Peugeot 206 Gti/S16 150KM - 12-14 000
Peugeot 206 RC 178KM - 18-20 000
Ford Fiesta ST - 22 000
MG ZR160 160KM - 12 000 plus 10 000 zapasu na czesci i tuning[/quote]

Jeżeli turbo silniki z dużym potencjałem to jeszcze Golf IV GTI (trochę zbyt pospolity)lub A3 1.8t. Do 23 tys wchodzi jeszcze TT co prawda silnik ma ten sam ale z tyłu wielowahaczowe zawieszenie i niżej położony środek ciężkości.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”