Smiga Hula Gaśnie...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
koozik
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Smiga Hula Gaśnie...

Post autor: koozik »

Witam was jako nowy członek :D forum na wejsciu mam mamły problem a wiec...

Polo z silnikiem 1.3 na monowtrysku zasuwa jezdzi wszystko super spoko az do czasu gdy dojade np do świateł... wtedy co !? Gaśnie ! :(
Odpala bez problemu jedzie bez problemu zero spadku mocy tylko gasnie nie trzyma wolnych obrotów , sądzilismy ze to potencjometr nie domaga lecz po wymianie okazało sie ze nie tu winy szukać :( w takim przypadku prosze Was o rade co dalej za co sie złapać aby moje polo nie gasło :( :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

Uzupełnij profil. Nikt nie wie czym jeździsz...
A czy to nie będzie silniczek krokowy ?
Jak jeździłem Uno podobne objawy dawał uszkodzony regulator wyprzedzania zapłonu.
A może po prostu kiepskie paliwo zalałeś.
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

ja bym obstawil zasyfiona przepustnice.
k
koozik
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: koozik »

paliwo raczej nie jest problemem bo tankuję na statoil :) i nie wiem co robić :/ bo to gaśnięcie jest dosyć denerwujące ... A nie wiem gdzie ręce wsadzic by szukać przyczyny
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Nightmare""]A czy to nie będzie silniczek krokowy ?[/quote]
jeśli tylko i wyłącznie nie trzyma wolnych obrotów pewnie silniczek krokowy. Możliwe, że nie sam silniczek, a styk znajdujący się wewnątrz "popychacza" przepustnicy. Sprawdza on kiedy przepustnica dotyka "popychacza", żeby krokowiec wiedział ile ma pokręcić, żeby dodać lub odjąć obrotów. Jeśli nie styka to są problemy z wolnymi. Jednak jest to dość skomplikowane w naprawie. Nie tyle, że się trzeba znać, o ile ciężko to gó*no rozebrać i dostać się do styków nie uszkadzając wszystkiego wokół (doświadczyłem organoleptycznie :grin: ). Na początek zrób diagnostyke. Jeśli wyskoczy błąd 2121 lub 2231 to silniczek krokowy do wymiany. Jeśli nie to pewnie inne błędy będą.
Profilaktycznie proponuję wymienić filtr powietrza w patelni i filtr paliwa, skontrolować gumową podstawę monowtrysku (jeśli popękana i sparciała to wymienić), posprawdzać przewody podciśnienia (może się coś odczepiło i łapie lewe powietrze).
Daj znać jak kody błędów odczytasz. Pozdro
k
koozik
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: koozik »

ok dzięki wielkie za pomoc zrobię diagnostyke i dam znać o błędach :)
k
koozik
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: koozik »

Dobra koniec zabawy -_-'' :D Zrobiłem diagnostyke zero błędów ! przeczyszczony cały monowtrysk prawie cały układ zadnego lewego powietrza ... i dalej to samo poprostu załamka nie wiem co robic :( jest tak jade jade jade dojezdzam do swiateł zdławi go i nie zgasnie bądz zgaśnie zalezy jaki ma kaprys... jakieś dalsze pomysły ? czy szukać winy w krokówce ? hmm ?
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

kolego podmien czujnik halla na inny i pojezdzij na probe na nim bo on dosc czesto pada...
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Też na Halla stawiam. koozik a kopułkę i palca przerywacza sprawdzałeś?
Das Auto.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Może nie wypada, ale zacytuję siebie samego ;)
[quote=""lukas2305""]Przetestuj halla tak jak ci opisze poniżej.
1.Wyłącz silnik. Zdemontuj kopułke. Włącz zapłon
2.Podłącz masę woltomierz do pinu "-" halla (wtyczka ci w pomoże, tzn. "-" na wtyczce), a "+" woltomierza do pinu "+" (zasilanie halla). Powinno być ok 12V. Może być więcej. Zależy jak naładowany aku. Jeśli jest 12V gitara, jak nie ma to gdzies na kablach przerwa lub sterownik do wymiany. Odłącz woltomierz.
3.Podłącz masę woltomierz do pinu "-" halla ("-" na wtyczce), a "+" woltomierza do pinu "O" (przewód sygnałowy).
4.Powoli obróć wał silnika (grzechotka z nasadką bodajże 24 lub zwykły klucz, na śrubę przy kole zębatym rozrządu z lewej strony i kręcisz powoli). Gdy wycięcie w skrzydełku czujnika hallotronowego przesuwa się w tej szczelinie powietrznej napięcie na woltomierzu powinno wachać się między 11-12V a 0V. Jeśli tak jest lecim dalej
5.Wyłącz zapłon, zamontuj kopułke, woltomierz zostaw podłączony na pinach "-" i "O".
6.Uruchom silnik. Zostawić na jałowym. Jak nie chce trzymać obrotów to kumpel/kumpela do auta i niech trzyma na najniższych obrotach, na których stabilnie pracuje.
7.Napięcie średnie na woltomierzu powinno mieć wartość ok. 6...7,5V. Jeśli obroty wyższe to to napięcie też może być wyższe (im wyższe obroty tym większy współczynnik wypełnienia. Jeśli tak jest to hall sprawny.

W przypadku uszkodzenia halla diagnostyka nic nie daje...Błąd 2113, czyli uszkodzony hall lub jego obwód będzie występował zawsze przy wyłączonym silniku.[/quote]
k
koozik
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2010, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: koozik »

ok dziękuję za pomoc będziemy się bawić według waszych wskazówek :) zobaczymy czy to wina halla :) dam znać co i jak
k
kakamber1
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 lip 2010, 19:36

Post autor: kakamber1 »

U mnie takie właśnie objawy dawała pęknięta gumowa podstawa wtrysku przez którą silnik łapał sobie lewe powietrze.
Swoja drogą zastanawiam się czy z powrotem tej pękniętej nie założyć bo mi się teraz trochę mułowato na obroty wkręca.
wie ktoś może dlaczego???
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”