Może nie wypada, ale zacytuję siebie samego
[quote=""lukas2305""]Przetestuj halla tak jak ci opisze poniżej.
1.Wyłącz silnik. Zdemontuj kopułke. Włącz zapłon
2.Podłącz masę woltomierz do pinu "-" halla (wtyczka ci w pomoże, tzn. "-" na wtyczce), a "+" woltomierza do pinu "+" (zasilanie halla). Powinno być ok 12V. Może być więcej. Zależy jak naładowany aku. Jeśli jest 12V gitara, jak nie ma to gdzies na kablach przerwa lub sterownik do wymiany. Odłącz woltomierz.
3.Podłącz masę woltomierz do pinu "-" halla ("-" na wtyczce), a "+" woltomierza do pinu "O" (przewód sygnałowy).
4.Powoli obróć wał silnika (grzechotka z nasadką bodajże 24 lub zwykły klucz, na śrubę przy kole zębatym rozrządu z lewej strony i kręcisz powoli). Gdy wycięcie w skrzydełku czujnika hallotronowego przesuwa się w tej szczelinie powietrznej napięcie na woltomierzu powinno wachać się między 11-12V a 0V. Jeśli tak jest lecim dalej
5.Wyłącz zapłon, zamontuj kopułke, woltomierz zostaw podłączony na pinach "-" i "O".
6.Uruchom silnik. Zostawić na jałowym. Jak nie chce trzymać obrotów to kumpel/kumpela do auta i niech trzyma na najniższych obrotach, na których stabilnie pracuje.
7.Napięcie średnie na woltomierzu powinno mieć wartość ok. 6...7,5V. Jeśli obroty wyższe to to napięcie też może być wyższe (im wyższe obroty tym większy współczynnik wypełnienia. Jeśli tak jest to hall sprawny.
W przypadku uszkodzenia halla diagnostyka nic nie daje...Błąd 2113, czyli uszkodzony hall lub jego obwód będzie występował zawsze przy wyłączonym silniku.[/quote]