[6n] Czujnik temperatury, nieprawidłowe wskazania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Po zmianie walniętego czujnika, znacząco zmniejszyło się spalanie, bywało w porywach 10,5 l/100 km a nawet więcej a teraz proszę :grin: :piwo: . W mieście ok 8 l mu wystarcza :piwo:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Witam ponownie, po problemach z temperaturką zakupiłem w focie czujni EPS 1.830.146 no i było dobrzę, chyba. Do czasu, wczoraj podłączyłem pod kompa a tu temp płynu na gorącym 31, a temp zasysanego powietrza 90 :banghead: Trochę się zamotałem, nie wiem czy gdy sprawdzałem po wymianie zbyt pochopnie wniosków nie wyciągnąłem i za szybko się cieszyłem. Może źle odczytałem, tzn. na odwrót i wymiana nic nie dała, j.w. spalanie spadło i pewny byłem że zabieg był skuteczny. Gdy wsadziłem zły czujnik to temp będzie źle wskazywana no i te powietrze, też może być czujnik walnięty????
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli używałeś polskiego vaga to podpisy czujników traktuj z przymrużeniem oka bo są przesunięte o kilka miejsc i czasem dupa z głową się tu zamienia i jest napisane że temp zasysanego powietrza 90 stopni a cieczy chłodzącej 33, a powinno byc na odwrót, vag 311.2 pokazuje wszystko jak talala
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""rat4""]dupa z głową się tu zamienia i jest napisane że temp zasysanego powietrza 90 stopni a cieczy chłodzącej 33, a powinno byc na odwrót, vag 311.2 pokazuje wszystko jak talala[/quote] :blush2: ma to sens!!!
rat4 :bow: jutro na rozgrzanym silniku zrobię screeny w vad 311.2 i zasięgnę u Ciebie fachowej porady ok :beg:
Obrazek
Obrazek
z
zbigi4
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2010, 13:49

Post autor: zbigi4 »

Witam! mam polo 97 r. od jakiegoś czasu mam problem z temperaturą. Jadąc na urlop zagotował mi sie płyn i nici z urlopu było holowanie. Wymieniłem wentylator, termostat (był uszkodzony) i za wiele nie pomogło temperatura nadal rośnie tak do ok 110 stopni. Narazie kontrolka się nie zapala ale temp. jest za wysoka. Pompa jest dobra tak powiedział mechanik, uszczelka też. Wymieniłem ostatnio czyjnik temperatury przez tydzien było ok temp. stała na 90 stopni, ale po tygodniu znowu rośnie do ok 110. Gdy jadę tak 80 km/h temp. wynosi ok 100 stopni jak przyspieszę to jest ok 110 stopni i musze włączyc ogrzewanie to wtedy spada ale latem to nie bardzo. Proszę o podpowiedź co może być powodem tego?
Z góry dziękuję
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""zbigi4""]Proszę o podpowiedź co może być powodem tego? [/quote]
To wygląda na uszkodzony termostat lub w krućcu przebił dziurke nowy nie znaczy dobry.
Możesz wybudować termostat i bez niego pojeździć w celu sprawdzenia.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zrób tak jak mówi dziadek13 jeśli okaże się że też temperatura znów za wysoka to znaczy że coś pompa wody nie domaga.
civic r18a2/407 1,6 HDi
z
zbigi4
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2010, 13:49

Post autor: zbigi4 »

Dzięki. Postaram się to jeszcze raz zobaczyć. A czy rodzaj wntylatora ma tutaj coś wspólnego np. żle dobrany wentylator? Czy jest róznica między wentylatorem do samochodu z klimą i bez klimy? Moze to banalne pytanie ale pytam z ciekawości. Bo po wymianie na nowy wentylator czuję jakby ciąg powietrza był słabszy w porównaniu z poprzednim wentylatorem (był oryginalny).
Dzięki.
r
razdwatrzy
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2010, 8:40

Post autor: razdwatrzy »

a co powiecie na to.

wczoraj dorobilem sie kabelka i moja uwage przykulo to ze temperatura plynu na komputerze wynosi jakies 95st - 100st
auto chodzilo od zimnego i temperatura rosla az do ponad 98st potem lekko spadla jakies 96st i tak sie wachala plus minus w tych granicach. potem zalaczyl sie wiatrak na chlodnicy ale temperatura nie wyskoczyla poza te wartosci.
na zegarach oczywiscie jak w morde strzelil 90st bylo i ani drgnie.

czy to nie sa troche za wysokie wartosci, z tego co piszecie u was jest znacznie chlodniej.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jest w porządku, jeśli nie masz zmulonego silnika na rozgrzanym to nie martw się czujniki mają swój błąd pomiaru jednak jeśli wiatrak za często się włącza to możesz jeździć na przegrzanym, ale to skutkowało by szybszym zużyciem uszczelki pod głowicą.
Póki co możesz zrobić test i podmienić czujnik na inny, wtedy sprawdzisz czy te wartości są niepokojące.
U mnie wentylator włącza się jak jest upał i jestem w korku przez jakiś czas czyli rzadko się to zdarza.
Ogólnie chłodzenie w polo jest bardzo wydajne i rzadko kiedy załącza się wentylatorek.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

A więc w vag com 311 mam tak samo :banghead: , czyli:

Obrazek

Nie wiem co o tym myśleć... niby nowy czujnik temp płynu, może być gdzie indziej przyczyna? a może włożę stary w wolne miejsce zobaczyć jak na tym pokaże. Czy wystarczy tylko wyjąć tą zaślepkę i włożyć? A co do czujnika temp powietrza to jest objaw walniętego czujnika?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

spróbuj obadać innymi wersjami vag coma tutaj coś mi śmierdzi, tak jakby temp czujnika wody i powietrza się zamieniły miejscami, próbuj innymi programami i próbuj inne czujniki podpinać, jak nie vag com to czujnik jest źle dobrany... :shock:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""rat4""]spróbuj obadać innymi wersjami vag coma tutaj coś mi śmierdzi, tak jakby temp czujnika wody i powietrza się zamieniły miejscami, próbuj innymi programami i próbuj inne czujniki podpinać[/quote]
Ok spróbuje! Ale wartości zamienione byłyby idealnymi co nie :D
[quote=""rat4""]jak nie vag com to czujnik jest źle dobrany... :shock:[/quote]
W focie dostałem EPS z niebieską obwódka, ciekawe...
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

rat4 genialnie to rozkminiłeś!!! :bow: tak jak mówiłeś coś tu "śmierdzi" i to nie słabo, otóż tak:
1. Zrobiłem skan tylko bloku 001
Obrazek
no i wszystko pięknie :D
2. Następnie tylko bloku 002
Obrazek
tutaj jeszcze lepiej
3. No i dwóch jednocześnie
Obrazek
i o to niespodzianka, po włączeniu obu jednocześnie wartości się zamieniają, ale dlaczego :niewiem: Z tego wynika, moim zdaniem, że czujniki są ok, a jak Ty myślisz?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jest bajera, to prawdopodobnie mały bug programu hehe, dziwne u mnie w 1,4 nie ma nic takiego można wyświetlać kilka bloków na raz i nic się nie miesza wszystko prawidłowo,no to teraz możesz spać spokojnie, czujniki działają prawidłowo.
Ciesze się że się wyjaśniło. Będzie dobre dla potomnych :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”