[6N] Sporo pytań po zakupie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

y
yogos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Gliwice

[6N] Sporo pytań po zakupie

Post autor: yogos »

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Jakiś miesiąc temu kupiłem Polo 6N 1.4 16V, sprowadzone z włoch i kilka rzeczy mnie zastanawia i tu pojawia sie moja prośba czy "on tak ma" czy jest coś nie tak i trzeba wymienić.
1) Drgania kierownicy przy hamowaniu mocniejszym (mam wspomaganie)
2) na miejscu dywanika od pasażera za kierowcą jest dość duża wilgoć
3) Nie wiem czy to znaczące ale czasami przy odpaleniu (bardzo rzadko) obroty same z siebie podchodzą do 20 i utrzymują się na tym poziomie dopóki nie naciśnie się gazu i wtedy wracają na 10 lub schodzą poniżej 10 i trzeba gaz wcisnąć żeby wróciło do normy wszystko
4) Spalanie 9-10l przy spokojnej jeździe
5) Przy zaciągniętym ręcznym nie świeci sie lampka sygnalizująca jego zaciągnięcie, tzn wiem że musze wymienić linke od lewej strony bo jest zwalona
6) Hamowaniu towarzyszą również dziwne odgłosy tzn tak jakbym miał kapcia, mniej więcej taki typ odgłosu.
7) Przy ostrzejszej lub dłuższej jeździe tłumik z tyłu wali mi o zderzak tylni ale tu prawdopodobnie mam gumy do wymiany
8) Lewa szyba schodzi w dół ale do góry trzeba pomagać jej ręką żeby dociągneła do góry, prawdopodobnie trzeba zawiasy docisnąć ale nie wiem nie rozbierałem jeszcze tych drzwi
Olej i filtry wymieniłem, szczęki oraz klocki również wymieniłem. Na wyposażeniu mam ABS, Klime, airbag, el szyby i el lusterka, podgrzewanie tylniej szyby, wspomaganie kierownicy. Auto ma przejechane 145 tys.

Rady i sugestie bardzo mile widziane!
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

1) Moze byc kilka mozliwosci - tarcze moga byc do wymiany, luzy itd. jest kilka tematow na ten temat, proponuje uzyc opcji szukaj, duzo sie dowiesz z poprzednich tematow. Nie zebym byl zlosliwy.
2) Jak wyzej. Moga byc uszczelki nieszczelne, z nagrzewnicy moze leje sie gdzies, dziury w blacharce itd. Poszukaj w starych tematach.
3) Prawdopodobnie przepustnica do czyszczenia i mozliwe ze po czyszczeniu do adaptacji. Ostatecznie wymiana przepustnicy jesli wadliwa. Szukaj w starych tematach jak wyzej.
4) Spalanie wysokie moze byc spowodowane przepustnica zle pracujaca lub tez np. tym, ze silnik non stop wychlodzony ze wzgledu na wadliwy termostat, lub sonda lambda?. Szukaj w starych tematach jak wyzej.
5) Wymien linke jak mowisz i sprawdz czujnik. Stare tematy znowu pomocne.
6) Moze wlasnie te tarcze zwalone.
7) Chyba sam sobie odpowiedziales.
8) Mozliwe ze prowadnice puscily. Stare tematy jak zwykle pomocne.
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

1. Przyczyną drgań kierownicy (jeśli nie tarcze) są koła ... A dokładniej złe wyważenie ... Przerabiałem to w tym tygodniu jeżdżąc na innych felgach .. W czasie jazdy ok ale hamowanie masakra, już miałem kupić tarcze a okazało się, że na starych kółkach jest wszystko ok :)

3. Czyszczenie przepustnicy jak kolega mówi.

4. Sprawdź czy auto się dogrzewa do tych prawie 90 stopni (wskazówka w pionie) jeśli nie to termostat (zalecany WAHLER ;) )

Na resztę kolega wyżej raczej konkretnie odpowiedział ;) szukaj szukaj szukaj ;) każde hasło osobno :D
y
yogos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: yogos »

wielkie dzięki za odpowiedź. Auto dogrzewa się bardzo szybko i cały czas utrzymuje sie wskazówka pionowo więc z tym nie ma problemu chyba. Pierwsze co musze zrobić to wymiana tej sondy lambda. Z tego co wypatrzyłem to taka powinna być w sam raz, kolory kabelków się zgadzają teoretycznie bo sprawdzałem http://moto.allegro.pl/item593457749_un ... odowa.html, jak możecie to prosze o polecenie jakiegoś innego produktu, i pytanie czy wymiana takiej sondy jest trudna? Posiadam ksiązke z cyklu "Sam naprawiam" do polo i wymiana tej sondy zawiera się w 4 podpunktach ale patrząc pod maską i próbując dociec gdzie ten kabelek biegnie trace wiare w to żeby to było takie proste.
Pozdrawiam;)
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Co do punktu 2 sprawdź nagrzewnice bo jak ci cieknie to bedzie tez ubywac woda z chlodnicy oraz zobacz czy nie leci spod filtra kabiny bo ja np tak mialem
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

[quote=""yogos""]2) na miejscu dywanika od pasażera za kierowcą jest dość duża wilgoć[/quote]

Sprawdź wężyk prowadzący płyn do spryskiwaczy do tylnej szyby.
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Z ta sonda to moze poczekaj.
Najlepiej by dla Ciebie bylo podjechac do kogos kto ma urzadzenie diagnostyczne Vag Com. Ono podaloby info o bledach, np. wzmiankowanej sondy czy problemach z przepustnica itd. Moze w Twojej okolicy jest ktos z forumowiczow, kto ma urzadzonko, a jak nie to pocszukaj mechanika. Kilkadziesiat zlotych i bedziesz wiedzial cos wiecej. Ktos podawal ze ze 30 PLN liczyl mu za to jakis mechanik.

Zreszta sonde mozesz sprawdzic miernikiem elektr. przy pracy parametry pradu na kablach sondy powinny sie plynnie zmieniac - poszukaj na forum opisy tych co juz robili , ja tylko o tym czytalem na razie. Multimetr to koszt 10 zeta moze a nieraz sie w zyciu przydaje ;P.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1) Drgania kierownicy przy hamowaniu mocniejszym (mam wspomaganie)
prawdopodobnie odkształcenie tarcz hamulcowych lub jak inni piszą niewyważone koła.
Rozpędź się do 80-110 km/h i sprawdź czy kierownica się telepie, czy trzęsie.
Jeśli odczujesz charakterystyczną trzęsawkę kiery to znaczy że koła do wyważenia.
Jeśli mieszkasz w Podkarpackim to mam VagCom mogę zdiagnozować ci błędy z komputera.
civic r18a2/407 1,6 HDi
y
yogos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: yogos »

Przy dużych prędkościach auto zachowuje się ok, zero drgań kierownicy itd itp, występują one tylko przy mocnym hamowaniu, przy spokojnym stopniowym wszystko ok. Ja mieszkam w Gliwicach, jakby ktoś w okolicy miałby to urządzenie diagnostyczne i nie sprawiłoby mu to problemu to podjechałbym, chciałbym żeby ktoś kto sie zna na polówkach rzucił okiem na to auto żebym później nie miał z nim problemów. Wielkie dzięki koledzy ;)
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""yogos""]8) Lewa szyba schodzi w dół ale do góry trzeba pomagać jej ręką żeby dociągneła do góry, prawdopodobnie trzeba zawiasy docisnąć ale nie wiem nie rozbierałem jeszcze tych drzwi[/quote]
Pewnie odpadla Ci szyna prowadzaca szybe wewnatrz drzwi. Jedna sruba, jedna nakretka, jakies 8 podkladek i zlozysz to do kupy ;] Ja z tym mialem godzine zabawy, ale teraz chodzi leciutko ;]
y
yogos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: yogos »

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, gdy odpalam auto na licznku wyświetla się przez jakieś 5 s taki komunikat "IN 02", to jest jakiś komunikat o błędzie? olać to chwilowo czy lepiej to sprawdzić?
Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Grzechu »

yogos
ten komunikat to inspekcja - jak go skasować?? użyj szukajki, bo było na forum wiele razy - radzę z niej korzystać jeśli nie chcesz dostać ostrzeżenia ;)

sprawa szyby - sprawdź ślizgacze, może któryś jest pęknięty albo przytarty - na allegro sprzedawane są zestawy naprawcze.

a jeśli chodzi o dziwne odgłosy przy hamowaniu, to radziłbym sprawdzić w jakim stanie masz klocki hamulcowe.
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
a
aroska
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2009, 16:55
Lokalizacja: zabrze

Post autor: aroska »

[quote=""yogos""]Przy dużych prędkościach auto zachowuje się ok, zero drgań kierownicy itd itp, występują one tylko przy mocnym hamowaniu, przy spokojnym stopniowym wszystko ok. Ja mieszkam w Gliwicach, jakby ktoś w okolicy miałby to urządzenie diagnostyczne i nie sprawiłoby mu to problemu to podjechałbym, chciałbym żeby ktoś kto sie zna na polówkach rzucił okiem na to auto żebym później nie miał z nim problemów. Wielkie dzięki koledzy[/quote]

Cześć, posiadam kabelek i vag, pomogę na ile będe mógł.
y
yogos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: yogos »

Drodzy koledzy, prawie wszystkie problemy wyżej wymienione zostały naprawione i od razu sie czuje jak autko lepiej śmiga;) prawdziwa radość;p dziękuje za pomoc ale została jedna rzecz z którą nie umiem sobie poradzić, mianowicie skoki obrotów, przepustnica została wyczyszczona a była brudna jak cholera, i w między czasie zorientowalem się że mam rozwalony filrt węglowy, praktycznie go nie było, został on wymieniony i sytuacja klaruje się tak: na początku obroty skakały jak powalone, na światłach jak stałem, praktycznie za każdym razem jak sprzęgło wcisnełem to skakało w granicach 2-3 tys. TERAZ: wskakuje przy włączeniu silnika od razu do 3 tys i faluje między 2,5 a 3, czasami na światłach minimalne falowanie 1-1.5 tys, przy włączonej klimie nie robi takich numerów, i normalnie na luzie stoi na ok 1100, co dalej? czy ktoś ma jakies pomysły co to może być?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”