[6n2] niezidentyfikowany problem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
onek88
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2010, 17:43

[6n2] niezidentyfikowany problem

Post autor: onek88 »

Witam

Jestem posiadaczem w/w modelu samochodu. Niestety od jakiegoś roku nic tylko jeżdżę po warsztatach. Wymieniłem już pół silnika, włącznie ze skrzynią biegów :)

Może zacznę od tego na czym polega problem :)
Mianowicie, samochód jeździ bez zarzutów (może jest troszeczkę słabszy, ale to tylko moje odczucie, gdyż mam też drugi silniejszy) - tak stwierdził mechanik. Problem polega na tym że gdy jest chłodny (długo nie jeździł) zapala różnie raz od strzała, raz nie. Jak jest nagrzany (temp. prawidłowa) to pali jak igła od kopa :) Jednakże kiedy jest w (powiedzmy) średniej temperaturze tzn chłodny ale nie zimny czy gorący, nie da sie go zapalić, tzn może za którymś tam razem złapie, ale trzeba się nakręcić.

Pierwszą diagnozę, jaką usłyszałem to:
-czujnik temp. cieczy - wymieniony, ale poprzedni też był dobry, ponieważ problem nadal występował
-pompa paliwa - wymieniona (stara też jest dobra)
-sonda lambda - dobra
-wszystkie elektryczne części sprawdzone
-kompresja sprawdzona
Od mechanika usłyszałem że komputer musi być dobry, ponieważ objawy uszkodzonego komputera zwykle są całkiem inne. Był u wielu elektroników, na wielu komputerach i nic nie wychodziło.
Jedynie temp. czujnika była różna od temperatury na "panelu kontrolnym" - kolejny czujnik był wymieniony.
-świece nowe jakieś mega drogie, wymienione
Od następnego mechanika usłyszałem, że w oleju znajduje się benzyna. "Komputer za dużo podaje paliwa" i go zalewa ??

Nie mam siły już do tego samochodzika.

Bardzo proszę o jakieś porady, może ktoś z forumowiczów miał podobny problem.
Z góry dziękuje i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Napisz jaki silnik masz w swoim cudeńku. Benzyna czy ropa, pojemność, kod silnika, itp.
Pozdrawiam ;]
Obrazek
o
onek88
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2010, 17:43

Post autor: onek88 »

VW POLO 1.4 16V Typ silnika AUA Benzyna :)
rok: 2000
Z Polskiego salonu
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

spróbuj podmienić cewkę na inną może to ona robi takie cuda
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Jote$
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jote$ »

czujnik położenia wału korbowego
PozdraVWiam

Japanese Domestic Market
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Ja mialem identyko problem z AUA swoim. Pomogło czyszczenie przepustnicy i wymiana filtra paliwa i filtra powietrza. Nie wiem ktore mialo wplyw na poprawe ale w jednym i tym samym momencie to zrobilem wiec sproboj. U mnie problem znikł. AUA bardzo dobry silnik lecz lubi czasem miec taki kaprys :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
o
onek88
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2010, 17:43

Post autor: onek88 »

Przepustnica była czyszczona, filtry też były wymieniane. No cóż... ten czujnik położenia wału korbowego - powiedziano mi że 300zł kosztuje, że trzeba go sprowadzać. Jeśli znów okaże się że to nie to :( wówczas się chyba zastrzelę.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

A robiliscie przywracanie nasatawowów orginalnych po czyszczeniu ? Niechodzi mi o adaptacje.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

A robiliscie przywracanie nasatawowów orginalnych po czyszczeniu ?
rozwiń tę myśl bo nie wiadomo o jakiej procedurze piszesz
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""rat4""]rozwiń tę myśl bo nie wiadomo o jakiej procedurze piszesz[/quote]
To się tyczy adaptacji przepustnicy. W manualach opisują żeby przed procedurą adaptacji (opisują to dla silników <= 1.4) zapisać wartości podstawowe na zerowym (00) kanale adaptacji. I dopiero potem zacząć adaptować przepustnicę.

To ze strony Adako

Kod: Zaznacz cały

[color=#0000FF]Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

•Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
•Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
•Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
•Przepustnica czysta!
•Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
•Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
•W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).[/color]
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

czyszczenie przepustnicy lekarstwem na wszystko ? hahaha , zgodze sie z kolega Jote$ czujnik polozenia walu i watpie ze kosztuje 300zl chyba ze w aso.
o
onek88
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2010, 17:43

Post autor: onek88 »

Dzięki Panowie za pomoc. Co do tej przepustnicy... gdy auto było podłączane do różnego typu komputerów, oraz gdy mechanicy - elektromechanicy się z nim zmagali, żaden nie wpadł na to, aby sprawdzić akumulator... gdyż on działa, tylko ten znak (kółko zielone - wskaźnik poprawnego naładowania, jest już czarne) i może dla tego z tą przepustnicą będą takie jajka. Co do tego czujnika, to pytałem w okolicznych sklepach i rzeczywiście okolica 300zł. Wiem że obecnie świat jest pełen ździerców (prowizja odpowiednia to podstawa... na tym polega handel).

Kombinujemy dalej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”