Sonda lambda, cewka? co jest przyczyna

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maciekmomo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:25

Sonda lambda, cewka? co jest przyczyna

Post autor: maciekmomo »

Witam posiadam polo 6N 1.0 1997r
Mam z nia taki problem, w zimie na duzych mrozach auto odpalalo i jezdziło bez zarzutu, natomiast gdy na dworze robilo sie cielpej wraz z odwilzem auto nie chcialo zapalic a jak juz zapalilo to dalo sie jezdzic ale tylko nie przekraczajac 2500obr., gdy przekroczylem je to szarpalo autem i gaslo, wydaje mi sie ze byla to przyczyna wilgoci dlatego wymienilem kable zaplonowe i pomoglo na chwile... auto na chwile obecna jak jest poboga bez deszczu nigdy nie mam z nim problemu... ostatnio wybralem sie w "dalsza" podroz w drodze powrotnej zaczol padac deszcz i wiadomo jak to w trasie nie zawsze sie da uniknac kaluz,,, gdy tak kilka ich przejechalem czuje nagle ze jak przekraczam 2500obr. auto szarpie i chce zgasnac wiec utrzymywalem ciagle aby dojechac do domu, odstalo 1 dzien i nadal jest to samo odpalic odpali ale nie zawsze pracuja wszystkie cylindry... jak myslicie bedzie to wina cewki czy sondy lambda? ( z tego co czytalem to zdania na podobne przypadki sa rozne) co radzicie ?
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

A co robiłeś pod maską, sprawdzałeś już coś? Masz osłonę pod silnikiem? A pod VAG podpinałeś i pokazał coś?? :niewiem:
Obrazek
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Przypuszczam że usterką jest coś co jest związane z wysokim napięciem sprawdził bym cewke wysokiego napięcia czyli na próbe podmienić,dalej luzy na aparacie zapłonowym no i kopółke.
m
maciekmomo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:25

Post autor: maciekmomo »

Nie pamietam jaka firma byla cos kolo 120zl kosztowaly nic wiecej nie moge powiedziec... oslony nie mam ale widze ze trzeba kupic i zalozyc to zawsze zminimalizuje zalanie woda ;/... w poniedzialek jade na VAG'a i trzeba bedzie robic... dzis brat do mnie dzwonil jak auto odstalo 2 dni i mowi ze normalnie odpalal i jezdzi... ale to i tak nic z tego bo jak znowu popada zlapie gdzies wilgoc a problem bedzie sie powtarzal ;/.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Wojtasek napisał:
w naszych autkach jeżeli jeździmy bez osłony silnika dochodzi bardzo często do zalania (ze względu na ich niskie położenie)
złącza (wtyczki) sondy lambda i czujnika położenia wału i to jest przyczyną nagłego unieruchomienia silnika
po wyschnięciu przeważnie wszystko wrac do normy :)

Osłona na pewno pomoże, ja założę po zmianie oleju. Też miałem kilka razy przygodę aż wreszcie cewka się spaliła :angry2: IMHO jeżeli masz dobre przewody dobrej firmy, sprawną i w dobrym stanie kopułkę, dobre świece oraz sprawną cewkę i drożne rynienki odpływowe na podszybiu a do tego zabezpieczysz go od dołu będziesz mógł jeździć spokojnie i szybko zapomnisz o tych gorszych chwilach Twojego Polo!!! bo polo jest the best :bb: :grin:
Obrazek
Obrazek
m
maciekmomo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:25

Post autor: maciekmomo »

Dzieki za porady... Dokladnie polo to polo trzeba mu wymazac z komputera te nieciekawe akcje ;)... pozdro
d
danieloo18
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Lokalizacja: Dobczyce

Post autor: danieloo18 »

Ja miałem taki sam problem i po zmianie cewki dolegliwość zniknęła.....
><>< Fast driver Fast death ><><
Nowy
m
maciekmomo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:25

Post autor: maciekmomo »

dokladnie tak :) rowniez wymienilem cewke, byla lekko popekana na tej plastikowej obudowce i to wystarczylo aby dostala sie wilgoc czy woda... cala iskra uciekala jej z boku... wymienilem na nowa i problem zniknol :)...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”