geometria

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

geometria

Post autor: lechu »

dzisiaj bylem na ustawieniu gemometri po zalozeniu sportowego zawieszenia, niestety powiedzieli mi ze nie da sie wyregulowac kątów jest 2 stopnie róznicy ;/ co z tym zrobić? mozna tak jezdzic? bedzie zdzierało opony? zawieszenie to kit
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Opony drze jak nie ma zbieżności,
a u Ciebie pochylenie koła odbiega od normy...
skoro brakuje "tylko" 2 stopnie ja bym rozwiercił fasolki delikatnie w amorku,
minimalny ruch na tych dwóch śrubach, skutkuje znacznymi zmianami kąta,
a dużo Ci nie brakuje...
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

mozna tak jezdzic? napewno nie bedzie zdzierało opon?
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Ja bym tak nie jeździł,
O ile pamiętam to pochylenie koła w polo to 0 stopni i 25 minut -+ 20 minut

Poza tym nie piszesz który kąt odbiega od nominału

Polecam lekturę
http://www.werther.pl/download/KatyUstawieniaKol.pdf
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

jest na maxa ustawione na zewnatrz a i tak kolo leci do srodka :glare: dziwna sprawa, nie ma innej opcji niz rozwiercanie amortyzatora?
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Co to za fachowcy jak tego ustawic nie mogą ? :niewiem:
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

bylem w 2 warsztatach i powiedzieli mi to samo ;/ na tyle tez jest pod ukosem, ale tam raczej nie ma regulacji
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Musial miec dzwona z boku i teraz nic tylko trzeba to jakos wyciagnac.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

[quote="lechu"]jest na maxa ustawione na zewnatrz a i tak kolo leci do srodka :glare: dziwna sprawa, nie ma innej opcji niz rozwiercanie amortyzatora?[/quote]

Jest,
wyprostowanie auta na specjalnej ramie pomiarowej
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

[quote="Łojek"][quote="lechu"]jest na maxa ustawione na zewnatrz a i tak kolo leci do srodka :glare: dziwna sprawa, nie ma innej opcji niz rozwiercanie amortyzatora?[/quote]

Jest,
wyprostowanie auta na specjalnej ramie pomiarowej[/quote]

ale co prostowac jak nie bylo zadnego dzwona?
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Masz auto od nowości?
Jak było przed wymiana zawiasu?
Jaki kit, nówka czy używany?Jakiej firmy?Może on jakiś po dzwonie?
Nic nie piszesz tylko chciałbyś gotową odpowiedź?
Od kiedy masz to polo?Skąd wiesz, że nie bite?
Sprzedający Ci powiedział?
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

Polo mam od nowosci z salonu, przed wymiana na seryjnym zawiasie bylo na maxa nachylenie na zewnątrz, kiedys mialem ten sam problem na seryjnych amortyzatorach ze sportowymi sprezynami to powiedzieli w warsztacie ze musza byc sportowe amortyzatory, wymienilem i dalej to samo. Jak sie reguluje kąty? , moze sam to sprawdze.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Nie napisałeś jaki kit kupiłeś i czy nowy czy używany?
Sam wymieniałeś amorki?
Na dole amortyzatora są 2 śruby na klucz 18, to nimi się reguluje kąt pochylenia koła.
Masz fasolki w amortyzatorze?
Co to znaczy że "przed wymiana na seryjnym zawiasie bylo na maxa nachylenie na zewnątrz"
Chłopie zapodaj jakieś zdjęcia z założonym i zdjętym kołem,
teraz prosisz o wróżenie z fusów...
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

Kit uzywany, Cup , sam wymienialem, nie mam fasolek w amortyzatorze, jutro sprawdze tą regulacje, dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

[quote="lechu"] nie mam fasolek w amortyzatorze, jutro sprawdze tą regulacje, dzieki za pomoc[/quote]
I wszystko jasne.
Powinieneś mieć fasolki, to na nich się reguluje kąt pochylenia koła.
Podnieś auto, odkręć górną nakrętkę amora,
odkręć 2 śruby na klucz 18, wyjmij McPhersona na stół, bez ściągania sprężyn,
przerób otworki w amorze na fasolki, takie jakie miałeś w ori amorze i powinno być ok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”