[9n] Wibracje po zmianie tulei

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gross
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:29

[9n] Wibracje po zmianie tulei

Post autor: gross »

Witam niedawno wymieniłem tylne tuleje przednich wahaczy na te z Ibizy Cupry i odczuwam dziwne wibracje przy jeździe na obrotach od 1000 do 2000. Powyżej 2000 jest normalnie. Mam w polówce silnik 1.4 tdi więc czy to jest spowodowane 3 cylindrami? czy po prostu te tuleje po miesiącu się dopasują ? Wibracje są bardzo silne, wręcz nie do zniesienia. Proszę o pomoc posiadaczy takich tulei.
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

Wydaje mi się, że wibracje powodowane tulejami były by odczuwalne przy konkretnych prędkościach a nie obrotach.. Jeżeli przy tych obrotach na każdym biegu tak masz to raczej problem jest gdzieś przy silniku, jakaś poduszka albo co..
K
Kali
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:34
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Kali »

Sto procent poduszki silnika-ja po takiej wymianie to samo przeżywałem. Pozdr.
g
gross
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:29

Post autor: gross »

Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę poduszki ale te wibracje objawiły się odrazu po wyjechaniu z warsztatu po wymianie tulei. Są odczówalne do 2000 obrotów przy dodawaniu gazu (na luzie ich nie czuć ). Najbardziej trzęsie na 5 biegu przy 1400 obr. jak gaz jest wciśnięty do dechy.

Co do tych poduszek to po wstępnych oględzinach uważam że są dobre. Auto ma przejechane 59tys km i przy gwałtownym ruszaniu nie słychać żadnych stuków (zużyte poduszki chyba się tak objawiają ? )
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Mam to samo - wibracje po wymianie tulei oryginalnych na pełne od ibizy.
Moje pytanie :
1. Jaki sposób sprawdzić która (ewentualnie) poduszka silnika jest do wymiany ?
2. Ze względu na koszty poduszek wymiana na orginał czy zamiennik (jakiej firmy) ?

Moje objawy:
- Wibracje występują tylko podczas jazdy z włączonym biegiem przy obrotach silnika około 1400-1600 (im wyższy bieg tym wibracje "lepiej" odczuwalne) , powyżej 2000 obr/min nie czuć juz żadnych wibracji.
- Przy jeździe "na luzie" jest OK - mogę sobie nawet "gazować" silnik na 1400 - 1600 obr/min i jest cisza i spokój.
- Zbieżność nie ma tu wpływu na wibracje , podczas jazdy samochód dobrze się prowadzi nie ściąga kirerownicy - koła wyważone , opony w dobrym stanie , ciśnienie w ogumieniu zgodnie z zaleceniami.
Zdaję sobie sprawę że czeka mnie wymiana elementów zawieszenia silnika , ale są trzy i nie mam zamiaru eksperymentować z wymianami , bo koszty są znaczne szczególnie tulei górnych.
Liczę że ktoś poradził sobie z tym problemem bez konieczności wymiany obu poduszek i łącznika pod silnikiem. Od którego elementu zacząć ?!
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 17:39 przez irekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Ustawiałeś zbieżność po wymianie tulei...? ;)

U mnie tak było jak wyjechałem z warsztatu - pojechalem na ustawienie zbieżności i wszystko wróciło do normy.
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

borykam sie z z delikatnym juz trzesieniem od ponad 2 miesiecy. problem z poduszkami jest taki ze poki ich nie odkrecisz to trudno zobaczyc czy sa zepsute. dzis zostawilem auto u mechanika, odkrecil poduszki i powiedzial ze sa ok. po wyjechaniu drgania minely a po kilkudziesieciu kilometrach i kilku odpaleniach silnika wrocily... gosciu mi cos wspominal ze chyba rura przy filtrze powietrza albo sama obudowa filtra powietrza opierala sie o cos i to moglo powodowac drgania. problem w tym ze juz drugi raz to slysze od kolejnego mechanika. i wez sie nie wkurzaj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”