Końcówka drążka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dadamen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 gru 2008, 17:00
Lokalizacja: Zgierz

Końcówka drążka

Post autor: dadamen »

Chcialem sie zapytac czy jako zwykly kierowca - amator mechanik - kompletnie nie znajacy sie na wymianach roznych podzespolow w aucie.....(moze nie do końca :)) chce sie zapytac, czy samemu mozna wymienic końcówke drązka kierowniczego (prawa strona) majac podnosnik, nazedzia jak kluczemlotek itp., ...proszę o porady, ....hmmm napiszcie mi jaka jest przyczyna ze kirownica nie odbija w czasie skretu,trzeba ja krecic z dosc duza sila i cos mi skrzypi od zcasu do zcasu - prawy drazek mam kompletnie wyrobiony na gumie-tz koncówke drązka- czy to jest przyczyna??Prosze o odpowiedzi szanownych forumowiczow (polo 94 - pseudokombi)
jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma[/b][/color]..
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

sam sobie poradzisz, tylko musisz po odkręceniu policzyć ilość zwoji gwintu od początku końcówki do nakrętki i na nowej końcówce tak samo ustawić nakrętkę. w ten sposób mniej więcej sam sobie ustawisz zbieżność, a potem na stacje diagnostyczną czy gdzieś gdzie ustawią ją dokładnie. ja osobiście jeżdżę na samemu ustawionym i minimalnie mnie ściąga w lewo, ale niedługo z tym pojadę do specjalisty.
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Dobrze było by mieć ściągacz do gałek,pomaluj gwint jakimś lakierem,wyschnie wtedy będziesz miał granicę ile wkręcić nową.Do lekkiego kręcenia kierownicą służy maglownica(nasmarowana)i jest w niej śruba do regulacji,może być za bardzo dokręcona?!Nie wiem jak było wcześniej.
b
boczek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1094
Rejestracja: 01 sty 2010, 0:13
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: boczek »

Jeszcze prościej użyć nitki.Zawiązujesz na starej końcówce,wykręcasz,przyrównujesz do nowej,nawijasz ją na nową i siup.

Mniej więcej będziesz miał ustawioną zbieżność (prawie tak samo),ale odradzam tak jeździć bo szkoda opon.
boczek
Kozienice 2010 ]II miejsce[/color] - rzut felgą 12,7 m
Ślesin 2012 : III miejsce - Najniższe polo zlotu kategoria 86c/86c2f,
Ślesin 2012 : Najstarsze polo zlotu
Awatar użytkownika
dadamen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 gru 2008, 17:00
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: dadamen »

strasznie ciezko sie zrobilo od jakis 2 tygodni temu...wiec...no nie wiem...do maglownicy ciezki dostep jest bylem w garazu i od gory ani spodu nie ma jak dojsc a w kasiazce jest pokazana taka sruba, tyle ze znalezdzc jej nie moge....a mniej wiecej jaka cena koncowki drązka prawgo...jesli wiecie, napiszcie. ja jakos nie moge sie wyrobic z zcasem i podjechac do "DARKA" w zgierzu bo pracuje od 8-17 a zanim zjade zo zgierza przez te korki, czasem jest 18, wiec prosze o pomoc.
jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma[/b][/color]..
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Śrubę do regulacji znajdziesz wkładając rękę pod pompkę hamulcową
(widać maglownicę)palcem ją wyczujesz,jest od spodu maglownicy.Ciężkie dojście ,ale można.
Końcówka około 30zł.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Co do koncowki to lepiej kupić coś lepszego znając nasze polskie drogi:/
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

troche nie aktualny temat ale napisze ;) regenerowałem ostatnio magiel bo mialem luzy slychac bylo gluche pukniecia przy skrecaniu i bicia na kierownicy mialem i jak dokrecilem srube to kierownica krecila sie ciezko i nie wracala sama koszt regeneracji to bylo 20zł :) czas wyjecia magla na trawce pod domem - godzina wrazenia z jazdy po robocie niesamowite ;) wiec jesli ktos ma z tym problem to polecam ;) a regeneracja polega na dotoczeniu takiej plastikowej tulejki ;)
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Dobrze wiedzieć, u mnie magiel tłucze się na dziurach
Obrazek
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

raadek1990
mógłbyś zrobić pokazać na foto o którą tulejkę chodzi?
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote=""marcintju""]raadek1990
mógłbyś zrobić pokazać na foto o którą tulejkę chodzi?[/quote]
Ja również jestem ciekawy, a z wyjęciem maglownicy to gdzie jest najwięcej roboty??
Sciągałeś ten wieloklin co na nim jest stacyjka??
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
M
Maniak90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 12 wrz 2009, 10:30

Post autor: Maniak90 »

no to ja jeszcze dopytam
co trzeba dokładnie zrobić aby wymienić końcówkę?
zdjąć koło wiadomo, ale czy trzeba odkręcić sworzeń wahacza od kolumny?
czy samą końcówkę?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

[quote=""Maniak90""]no to ja jeszcze dopytam
co trzeba dokładnie zrobić aby wymienić końcówkę?
zdjąć koło wiadomo, ale czy trzeba odkręcić sworzeń wahacza od kolumny?
czy samą końcówkę?

[/quote]
Swożnia nie trzeba ściągać ściągasz koło odkręcasz nakrętke, zbijasz końcowkę i wykręcasz końcówke:) to tak po krótce;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”