Duże problemy z jazdą ...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
grebynice
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:51
Lokalizacja: Grebynice

Post autor: grebynice »

Mam pytanie.
Otóż czyściłem sobie węże od odmy. Przemyłem wuytarłem i w ogule. Ale czy ktoś może mi powiedzieć, czy da sie i jak, wyjąć tą kopułke, takie metalowe jajko z którego wychodzą węże odmy!?
Mam silnik HZ 1.0.
Nie mam bladego pojęcia jak to draństwo wyjąć.

Pozdrawiam.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

wystarczy szukajki użyć
viewtopic.php?f=12&t=1028&hilit=odma
g
grebynice
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:51
Lokalizacja: Grebynice

Post autor: grebynice »

[quote=""Crazy""]wystarczy szukajki użyć l viewtopic.php?f=12&t=1028&hilit=odma[/quote]

Nim zadałem to pytanie przegladałem forum i czytałem ten post.
Tyle, ze to nie rozwiązało mojego problemu.
Ja nie mam żadnych srób przy tej puszce. Stąd moje pytanie. Nigdzie nie znalazłem opisu jak to zdjąc.
W moim silniku jest jakby okrągła puszka "wciśnieta" w blok. nie przykręcana, nie kwadratowa czy prostokątna. nie moge tego w żaden sposób ruszyc a nie chce nic robic na siłe.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

nie wiem, ale czyba nie widziałeś tej informacji:
"Ja tą puchę wczoraj zdjąłem, bo nerwowo nie wytrzymałem jak mi na 3 hamowania 3 razy zgasła...
Potrzebne u mnie były:
klucz 6, płaski śrubokręt, WD40.
Psiknąć WD40 na obejmę niżej pod puszką, tą co jest niżej miejsca w którym wąż rozchodzi się na dwa.
Rozmontować dolot do filtra powietrza celem kontroli (lub po prostu poczekać chwilę, aż WD zadziała) klapki dopływu ogrzanego powietrza do filtra ( u mnie spadła sprężynka ze swojego miejsca, klapka była zablokowana, i dlatego silnik się trochę dłużej nagrzewał i robił się osad- szron, na gaźniku).
Odkręcić obejmę węża, tą dolną, odkręcić obejmę wężyka tego cienkiego wchodzącego do pokrywy zaworów. Zdjęć węże. Wyjąć gruby wąż puszka-filtr. Pociągnąć z "czuciem" za puszkę zęby wyszła z dwoma wężami. Odkręcić obejmę przy puszce. Sprawdzić drożność cienkiego węża, najlepiej go przemyć rozpuszczalnikiem, tak samo zresztą inne węże. Puszkę czyścić rozpuszczalnikiem: wlać trochę, przy zatkanym dolnym wylocie, potrząsnąć długo i energicznie z zasłoniętymi oboma wylotami, wylać. Obrócić dołem do góry, to samo. Tak kilka razy. Proponuję brudne ciuchy i robić to na dworze, bo syf śmierci strasznie a ciuchy "przechodzą" oparami smrodu.
Składać analogicznie do demontażu. Czas: zależy jak pójdzie z dolną obejmą: od 30 do 60 minut.

Mam nadzieję że pomogłem. Pamiętać która strona puszki była do góry. Jak mnie pamięć nie myli to jest ta z jedynką napisaną. Zresztą: tam gdzie jest odbarwione dno dookoła wylotu tam jest dół bo stoi syf."
Źrudło: http://www.vwpolo-squad.pl/forum/viewto ... 4327#74327
co w poście już było, osobiście tego nie wyciągałęm, bo puch mi się rozkruszy jak szarpnę ;)
g
grebynice
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:51
Lokalizacja: Grebynice

Post autor: grebynice »

[quote=""Crazy""]nie wiem, ale czyba nie widziałeś tej informacji:[/quote]

Widziałem, ale to nie to.

W Etce jest rysunek dla silników NZ i 3F, które to silniki posiadają wspominana puszkę. Niestety mój wynalazek silnik HZ, nie ma czegoś takiego.
U mnie z bloku silnika, wychodzi takie"jajko" a z niego rureczka, na którą nakładam węża który idzie do pokrywy zaworów i do filtra powietrza.
Stąd moje pytanie, bo NAPRAWDE używam opcji "szukaj" :).

A z silnikiem jest coraz gorzej. Wyczyściłem na wysoki połysk te węże od odmy, niestey nie wiele to pomogło, a teraz dodatkow silnik zaczyna się krztusić :( zdarzyło mu się że przy normalnej jeździe i obrotach ok2-2.5 tys ze trzy razy sie przycioł. Narazie to epizod, ale nigdy wcześniej nie miałem nic podobnego :(
g
grebynice
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:51
Lokalizacja: Grebynice

Post autor: grebynice »

Pomyslałem że umieszczę zdjęcie tej puszki od odmy, którą wreszcie zdjołem.
Przypominam, ze ta konstrukcja jest w silniku HZ 1.05 ccm
http://picasaweb.google.pl/PsychoV40/Al ... 0929677906
Pierwsze dwa zdjęcia to wyjęta Odma. trzecie to miejsce w bloku silnika.
Ta odma jest tam wciskana, trzeba ja poprostu, podważyc i wyjąć :)

Właśnie ją czyszczę i jak założe dam znać czy to to.

Pozdrawiam.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Mocno uwalona jest?
Bo nie mam pojęcia jak to od środka ma wyglądać :)
g
grebynice
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:51
Lokalizacja: Grebynice

Post autor: grebynice »

No w środku syfu było pełno, taka maź, czyściłem płynem do mycia silników, wodą i rozpuszczalnikiem nitro. Dodatkowo przetykałem dziurki takiego sitka w środku tej odmy. Niestety to nie było to. Silnik dalej nim się nagrzeje nie mam wolnych obrotów, ani mocy :(
B
Broziu
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2009, 19:52

Post autor: Broziu »

witam klubowiczów jestem nowym użytkownikiem ale trochę się już z moim sprzętem (polo coupe GT) namęczyłem....co do nieodpowiedniego działania rozpocząłbym sprawdzenie zapłonu ale nie jego ustawienia tylko zachowania podczas dodawania gazu...jeśli strzelając lampa znak zapłonu nie cofa sie na wyprzedzenie to oznacza ze gruszka podciśnieniowa jest walnięta auto na zimnym będzie chodziło gdyż jest na ssaniu na ciepłym nie bardzo dodatkowo będzie paliło znaczna ilosc paliwa ....sprawdzony sposób który polecam wszystkim ...ja tak zdiagnozowałem czujnik położenia przepustnicy który rządził moim zapłonem do tego stopnia ze auto czasami miało problem jechać 80km/h a czasami jechało 100km/h więcej
Awatar użytkownika
Polański
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 24 cze 2011, 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polański »

Podpinam się do tematu. Wczoraj wracam ze sklepu, zajechałem na parking, patrze a tu na drodze nitka oleju i prowadzi do mojego. zaglądam pod auto a tam jak ze świni. Zesrał się na rzadko po całości.Jakiś litr oleju zgubiłem, a poszło uszczelkami na wale i nawet się spociła ta od przykrywy klawiszy, że od wałka rozrządu nie wspomnę. Dzisiaj wyjmowałem odmę (ten grzybek co tu nawet zdjęcia były wrzucone, bo mam silnik HZ). Nie chciał wyjść i jak by to powiedzieć, argument siły za bardzo przyłożyłem i dziurę zrobiłem w tym grzybie. Da się to kupić ? to znaczy ma ktoś namiary na jakiś dobry sklep ? dodam tyle, że grzyb nie wyglądał na jakiś specjalnie zasyfiony, widać było elegancko siatkę wewnątrz, ale leciał z niego syf jakby nagar. Nie jakaś maź tylko suchutki nagar.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”