Zastanowie sie co z tym fantem zrobić czy dalej jeździć na tym castrolu. Na razie jeszcze 2 m-ce i dopiero wymieniam olej-po zimie.
Tylko nie wiem czy ten Castrol magnatec 10w-40 czy to jest półsyntetyk czy mineralny. Wydawało mi sie kiedyś, że jak olej ma oznaczenia 15w-40 to minerał; 10w-40 półsynt. a 5-w40 to synt. A teraz to już nie wiem.
Bo czy może być olej o oznaczeniach 5w-40 albo 10w-40 minerałem :?:
Wiem że ten co miałem na początku Mobil 5w-50 to był full s. bo tak było na nim napisane ale pogmatwałem z tymi olejami. Chyba lepiej było cały czas jeździć na Mobilu synt.
niestety dziś nie można powiedzieć że wszystkie oleje 15W to minerały ale w 99% przypadków tak jest, jest to napisane na opakowaniu, zazwyczaj 15W40 15W50 to mineralne, potem 10W30, 10W40 to półsyntetyki i 0W30, 5W30,5W40,5W50 to syntetyki, na opakowaniu masz napisane lub wystarczy wejść na stronę producenta danego oleju tam wszystko masz wypisane., na magnatecu masz napisane part synthetic technology czyli jest to półsyntetyk
Czyli wydaje mi sie że jak zmienie z powrotem na full syntetyk to nie powinno sie nic stać. W końcu jeździłem wcześniej na Castrolu magnatec'u 5w-40 a jeszcze wcześniej mobil 5w-50 a teraz castrol 10-w40 wiec to nie jest przejście z mineralnego na syntetyk.
daj znać jak efekty po zmianie ale pewnie nie odczujesz nic poza tym że z rana będzie żwawiej kręcił,
tutaj tekst który potwierdza tezę że jeśli silnik zdrów to można taką operację przeprowadzić http://img686.imageshack.us/img686/3197 ... e0001o.jpg
KOLEDZY miesiąc temu po X czasu sprawdziłem poziom oleju,okazało się ze mam za mało a poprzedni właściciel nie pamiętał co miał wlane, silnik 1,4 160tys 1998rok, wlałem LOTOS 10W40 półsyntetyczny i nic nie cieknie silnik się nie rozszczelnił.
Czy przy wymianie oleju zalewa się olejem filtr oleju. Czy coś zaszkodzi silnikowi jeżeli nie zaleje filtra? Tylko posmaruje się uszczelkę filtra.Ja wczoraj wymieniałem olej i nie zalałem filtra i po uruchomieniu silnika po kilku sekundach coś zgrzytneło i nie wiem czy nie zaszkodziłem tym.
nie trzeba zalewać filtra ale trzeba posmarować olejem gumową uszczelkę oleju,
to zgrzytnięcie czy chlupnięcie to normalne smok pobiera olej z miski i zanim napełni filtr i dojdzie do wszystkich zakamarków to potrzeba dosłownie kilku sekund, wcześniej silnik może pracować delikatnie głośniej, nie przejmuj się na zapas nic się nie stało.
[quote=""Jendrol""]Czy przy wymianie oleju zalewa się olejem filtr oleju.[/quote]
a co ci to da jak filtr oleju jest montowany poziomo , nawet jakbys zalał to przy zakręcaniu i tak by wyciekł na zewnątrz.
[quote=""bazi""]a co ci to da jak filtr oleju jest montowany poziomo , nawet jakbys zalał to przy zakręcaniu i tak by wyciekł na zewnątrz.[/quote]Tylko taka jest moim zdaniem różnica że jak odkręcasz stary filtr to olej masz gorący-powiedzmy i b.szybko wypływa. A jak lejesz zimny, świerzy z bańki to chyba tak nie leci szybko jak olej rozgrzany-bo jest gęstszy. Miałem na myśli częsciowe zalanie tego fitra, bo zanim by sie wylał to zdążył bym go dokręcić.
Wolałem zapytać. Właściwie nie wiele by mi to dało. Bo napewno by troche wyleciało tego oleju przy dokręcaniu. ALe jak wymieniałem olej i odkręciłem stary filtr oleju to fakt wypłynęło jeszcze troche oleju ale nie wypłynął cały olej z filtra.
no a ja mam takie pytanie bo hmm tez przyszła mi pora wymienic olej i teraz obecnie mam zalany 10w40 lotos a chialbym zalac castrola 10w40 nie przeskzadza to ze tak bede zmienial czy raczej sie juz nie powinno zmieniac tylko lac ten sam ?
patrz na specyfikację jeśli na opakowaniu castrola masz 10W40 API:SJ/SL lub SM i ACEA:A3/B3 to lej i się nie przejmuj.
Jeśli specyfikacja taka sama to możesz wlać cokolwiek byle miało takie same parametry.