Zmieniać olej?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Zmieniać olej?

Post autor: zielak »

Witam, zbliża mi się wymiana oleju i nie wiem czy stosować ten co dotychczas( 15w 40 mineral) jakis oplowski w cenie okolo 50 zł -5l ( taki stosował poprzedni wlasciciel i ja tez juz raz wymienilem na taki bo zostawil mi cała bańke) , ale teraz musze kupić nowy. Zastanawiam sie nad zmianą na jakiś lepszy, może castrol magnatec 15w40, a moze zostać przy tym oplowskim? Dodam, że autko ma 1l pojemnosci i 190 tys km.
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Moim zdaniem możesz spokojnie zrobić krok dalej i zmienić na półsyntetyk 10w40, na pewno wyjdzie to autu na plus. Przy zmianie tylko na inna firmę już zupełnie nie ma się nad czym zastanawiać
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Borek
z mineralnego na polsyntetyk ? ????
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

z syntetyna na półsyntetyk to rozumiem ale z minerala ?? :butcher: zielak jak najbardziej możesz kupić innej marki olej bo i tak stary wylewasz a zalewasz silnik nowym ... producent nie ma większego znaczenia...jeśli miałeś już zalany mineralny to wystrzegaj się półsyntetyków, pozostało Ci wybierać w 15W 40. Pozdro
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

I zrób to na wiosne teraz masz starszy, rzadszy olej na zime wiadomo on gęstnieje i jest bardzo dobry a na wiosne wymień będzie gęściejszy i nowy na lato będzie bardzo dobry wiadomo większe szybkości sie rozwija.
w
witoldo235
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 kwie 2009, 21:57

Post autor: witoldo235 »

kolega Borek pisze dobrze, można zmienic na półsyntetyk jeśli miał kolega minerał ale musi najpierw wypłukać silnik przed zalaniem półsyntetykiem. Środek do płókania to koszt około 25 zł
a później proponuje Castrol Magnatec!!
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Paffcio, mt4d, jestem zwolennikiem nazwijmy to nowej szkoły w doborze olejów. Coraz więcej fachowców w branży olejowej podkreśla, że nalezy odsunąc na bok madrosci głoszone przez naszych ojców i dziadków, że nowe auto-syntetyk a stare auto-minerał oraz strach przed zmianą oleju na jakikolwiek inny. Auta generacji 6N projektowane były do wspólpracy z olejami klasy 10w40 lub lepszymi, mają hydrauliczną regulacje luzu zaworowego która wymaga wysokiej jakości olejów itp. Z drugiej strony jesli auto jest użytkowane na minerale nie oznacza to że, tak jak kiedys w duzym fiacie dziadka, w silniku nagromadzone jest osadów mineralnych i wlanie rzadszego oleju z duzą iloscia "ulepszaczy" wymyje wszystko, zatka filtr oleju i ch.. wie co jeszcze narobi. Ja swoje Polo kupiłem niewiadomo z czym w silniku, na pierwszą wymianę nalałem 5w50 i dalej leję i nic się nie stało nieprzewidywanego. Nie jestem specjalistą i nie będe się dalej mądrzył bo nie ja to wymysliłem, ale takie argumenty do mnie trafiają i tyle ;)
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

dzieki za odpowiedzi:) w takim razie czekam do wiosny, jeszcze przemysle na czy zostac przy mineralu 15w40 czy przejsc na ten polsyntetyk:)
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Stan silnika jaki ?,ile przejechane ile ? i moge z mojego doświadczenia powiedzieć jak masz nieudokumentowany stan licznika a wymienisz z mineralnego na półsyntetyk to już zacznij sie rozglądać za nowym silnikiem. :butcher:
Półsyntetyk olej cienki rzadki,a panewki,hydroregulatory zaworów i uszczelniacze zaworów wyrobione,czyli brak ciśnienia oleju na wolnych obrotach oraz wycieki na silniku zużycie oleju większe po przez nieszczelne uszczelniacze zaworów oraz głośna praca silnika.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

jesli nic ci sie nie dzieje tzn nie ubywa ci oleju od wymiany do wymiany, nie masz wyciekow itp to po co kombinujesz ? zmien lepiej olej przed zima na swiezszy dobrze to wyjdzie silnikowi w zimie.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="suhhar"]zmien lepiej olej przed zima na swiezszy dobrze to wyjdzie silnikowi w zimie.[/quote]
A zimą ssanie część paliwa w oleju zimo i ciepło no i pary wody do oleju gorzej z rozruchem olej gęstnieje i co na wiosne też wymiana oleju ? lepiej na wiosne żeby w lato mieć nowy olej niż stary przepracowany.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a widziales jak sie zachowuje stary olej w zimie ? mineral to sie robi jak galareta. Chyba niechcialbys zeby sie pozatykaly jakies kanaly olejowe tym. Kazdy ma wybor ja pisze jak ja bym zrobil.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
r
radek_w83
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 lis 2009, 13:29

Post autor: radek_w83 »

Witam.
Moje polo ma ponad 200k km i jeździło ma mineralnym.Zmieniłem na castrol 10W/40 i silnik pracuje
wyraźnie ciszej.Nie pali oleju ani nie ma wycieków i jakby lekko mu mocy przybyło.
Jeśli silnik jest w dobrym stanie to zmiana z z mineralnego na syntetyk nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Dziadek13"]wymienisz z mineralnego na półsyntetyk to już zacznij sie rozglądać za nowym silnikiem[/quote]

czasami zastanawiam sie skad ty bierzesz takie informacje :?:
to ze silnik ma 190 tys nieznaczy ze jest zabity w h***
najlepiej niech kupi całe nowe auto bo to co ma to juz stare i zuzyte
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Goozik dokładnie, niektórzy mniemają, ze po 200tyś to już tylko minerał i czekać na śmierć :beee: . Jak auto jeździ i niczego silnikowi nie brakuje to dawać mu najlepszy olej na jaki nas stać a pożyje dłużej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”