[86c/86c2f/Derby] Licznik od g40 do 86c2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

a dobrze liczysz piny ?? ja mam 3 liczniki i we wszystkich kostki sa te same i sie zgadzaja wyprowadzenia ,osobiscie sprawdzalem :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
p
pili84
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2010, 19:17

Post autor: pili84 »

raczej dobrze a jaki kolor ma ten kabelek od temperatury?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

to mnie rozwaliłeś pytaniem :P hehehhe dzis Ci tego nie powiem , moze jutro jak sciagne licznik :P ale PIN 1 masz w pierwszym rzędzie od strony prędkościomierza ( ten najblizej krawędzi plyty z elektronika) , pod nim 15 .. i powinno Ci wystarczyc .. podaje to z pamieci .. jak sciezki rozrysowywalem w swoim liczniku :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
p
pili84
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2010, 19:17

Post autor: pili84 »

To ja kolego wiem bo mam na kostce ponumerowane, ale może ktoś już coś tam grzebał i coś przestawił to może po kolorze bym doszedł.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

pili84 .. ale raczej by w liczniku nie przestawil .. bo tam nie ma zbytnio miejsca ( sa wolne piny ,ale.. ) .. rozbiez licznik i dojdz po scieżce z wskażnika do pinu i sie dowiesz .. jak bd miaj chwilke czasu dzis to sciagne licznik i Ci podam kolor :) pozatym dziwne , bo u mnie do wszystkich pinow dochodza przewody (pomimo ich nie wykorzystania) :scratch:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
GrzecH
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GrzecH »

czyli reasumujac - w benzynie nie ma różnicy jaki jest licznik byle VDO było 980.
I jak mam AAU i goły licznik - to mogę podpiąć takiego bez problemu:
Obrazek

...i bez przekłamywania?

róznica jest dla diesla tylko, tak?
"To co robimy, nigdy nie jest rozumiane, lecz tylko chwalone lub krytykowane"
Awatar użytkownika
Pu5h
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pu5h »

Po pierwsze chciałbym powitać wszystkich na forum. :happy:

Po przeczytaniu tego oraz wielu innych tematów na forum, postanowiłem wymienić licznik na taki z obrotomierzem. Wydawało się, że to nic trudnego ... wystarczy odłączyć i podłączyć. Kupiłem więc taki licznik na allegro: http://allegro.pl/item952618507_zegary_ ... olo_2.html.
Przed chwilą skończyłem "przekładkę" i faktycznie okazało się, że to nic trudnego. Jest tylko jedno ALE.

1. Nie działa obrotomierz.
2. Zegarek działa tylko na wyłączonym silniku. jak silnik zgaszę to zegarek jest zresetowany i wyświetla 0:00.
3. "Dioda" (żarówka) od świateł drogowych (długich) świeci jak światła są wyłączone, a nie świeci jak są włączone. Czyli po prostu na odwrót.

I teraz muszę zdiagnozować gdzie leży problem. Po stronie licznika, czy po stronie auta. Tu nasuwa się moje pytanie. W jaki sposób sygnał obrotomierza podawany jest na kostkę? Jest to napięcie, które mogę normalnie zmierzyć miernikiem? Jak macie jakieś pomysły co może być przyczyną tych problemów, będę zobowiązany.

@GrzecH - W teorii nie powinieneś mieć żadnego problemu i wszystko powinno działać. Ale jak widzisz nie zawsze teoria jest zgodna z praktyką.

EDIT:
Przed momentem miałem okazję przejechać się po zmroku i zauważyłem, że ...
4. podświetlenie zegarów świeci się przy zgaszonych światłach, a przy zapalonych podświetlenia brak - czyli na odwrót :glare:
Sam już nie wiem co tu się chrzani.
Obrazek
Awatar użytkownika
GrzecH
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GrzecH »

[quote=""Pu5h""]Po pierwsze chciałbym powitać wszystkich na forum. :happy:
[...]
Sam już nie wiem co tu się chrzani.[/quote]

no Panie - czyli dobrze, że przeoczyłem koniec Twojej wygranej a obserwowanej przeze mnie aukcji.....to raz.
Dwa zmartwiłeś mnie - a jaki Ty masz silnik?
G
"To co robimy, nigdy nie jest rozumiane, lecz tylko chwalone lub krytykowane"
Awatar użytkownika
Pu5h
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pu5h »

Mam silnik 1.05 AAU, czyli taki jak twój.
Teraz jak wystąpił problem z podświetleniem zegarów to na 95% jestem pewien że zegary były kombinowane. Z tyłu na zegarach jest plomba, więc raczej były otwierane.
Jutro dokładniej się tym pobawię i może zadzwonię do kolesia co mi to sprzedał.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Coś masz nie tak z tym licznikiem wygląda jak by masy gdzieś brakowało i bierze jakąś 'lewą' może w instalacji auta było kiedyś nagrzebane. Obrotomierz dlatego nie działa bo jego układ nie jest poprawnie zasilany. Ja bym zaczął od sprawdzania czy jest masa na odpowiednich pinach wg. rozpiski i czy jest na nich nadal po odpaleniu auta.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A kostke masz dobrze podpiętą? zobacz czy w wtyczce licznika nie ma zagietej szpilki lub czy nie jest zlamana.
r
rafal_1903
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 05 gru 2008, 18:16
Lokalizacja: LESZNO

Post autor: rafal_1903 »

Co do kasującego się zegarka masz uszkodzony kondensatorek który podtrzymuje owy zegarek. Miałem u siebie też taką wadę w liczniku był przepalony kondensator 47uf wymieniłem go na 1200uF 10V (cena ok 2zł) i wszystko już działa. :oki: Tutaj masz manuala jak zmienić ten kondensatorek viewtopic.php?f=19&t=12563
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

GrzecH licznik bedzie pasowal o ile nie ma 2 pomiarow ciśnienia ( przy 75Ph montowane -z tego co pamietam) , bo wtedy bedzie Ci szalal buzer ( idzie to obejsc )
Pu5h jak bys mieszkal na śląsku to bym Ci dokladnie powiedzial co jest nie tak .. i zgadzam sie z jaro .. pozatym sprawdz kostki i ogolnie licznik (plyte elektroniki i wskaźniki ) .. w ori instalacji wszystko pasuje Plug&Play .. sam mam licznik z obrotkiem ,tylko ze w dieselu :P .. a rozpiska zostala przetestowana na 4 różnych zegarach w moim autku ( instalacja ori ) , zreszta ostatnio lutowalem licznik (diode świec) i porownywalem sciezki z kostka i rozpiska i wszystko jest 100% zgodne :)
pili84 jak skąńcze dzis wcześniej prace to wyciagne ten licznik :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Pu5h
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pu5h »

Dzięki wszystkim za rady. Właśnie zdjąłem ten felerny licznik i będę wszystko po kolei sprawdzać.
Jest jeden problem. Nie mogę otworzyć licznika, bo jest na nim plomba kolesia od którego go kupiłem. I teraz pytanie ... Zerwać plombę i próbować działać na własną rękę, czy napisać do sprzedawcy że jest coś nie tak i odesłać.

EDIT:
Wszystko posprawdzałem miernikiem. Masa jest na kostce (są obie), napięcia wszystkich kontrolek, podświetlenia oraz podtrzymania zegara wydają się być OK. Problem pojawia się na przy pinie 10 (obrotomierz). Tam cały czas jest ~9,13V, niezależnie od obrotów. Tak powinno być? Ale to i tak nie zmienia faktu że problem reszta jest OK i kontrolki powinny działać poprawnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

To chyba jednak coś z licznikiem musi być, ja też mam 1.0 AAU i wszystko było ok. Co do napięcia na pinie obrotomierza ja bym się raczej nie przejmował, za dużo innych złych opisanych objawów wskazujących na jakieś uszkodzenie ogólne.


Z ciekawostek o licznikach chciałem dodać, że w swoim mam dodatkowy element wpinany do złącza 3-pinowego od spodu i wchodzi to dodatkowo do ustroju magn. prędkościomierza. Jest to prawdopodobnie czujnik halla. Licznik pochodził z polo genesis i była tam chyba opcja automatycznej regulacji głośności systemu audio w zależności od prędkości :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”