[9N3] Wymiana rozrządu i chiptuning

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Sigard
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:47

[9N3] Wymiana rozrządu i chiptuning

Post autor: Sigard »

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem Polo 1.4 Tdi sportline 51kw:
http://i26.photobucket.com/albums/c114/ ... 05c7a8.jpg

Ze wzgledu na to ze nie miałem jeszcze tdi'ka do eskploatacji mam kilka pytań z którymi potrzebuje pomocy:

1. Mam przejechane ponad 91 tys kilometrów i wole zrobić rozrząd teraz bo nie wiem jak pierwszy własciciel ( babka w niemczech ) użytkowała samochód - poza tym znam ryzyko jeśli coś sie stanie wiec wole to zrobic teraz. Moje pytanie jest takie - co dokładnie z częsci wymienić i jakiej firmy ? W VW Noma 2 powiedzieli mi ze za czesci do rozrzadu i alternatora ( bo wymieniaja to zawsze razem + chyba w tym byla pompa wody ) chca 1100 zloty bez robocizny.

2. Chce zmienic program w samochodzie ale mam dylemat która firme wybrać. Pytałem 3 w mojej okolicy: Dynosoft , Compsport i Goodhope. Kwestia taka 2 z 3 chce 1500 złoty , jeden 900. przyrosty oferowane sa od 15 do 30 koni. Chce program ktory da mi mniej wiecej 90-95 koni ( nie potrzebuje wiecej ) i bedzie solidnie wykonany. Nie chce za bardzo obciażać silnika. Gdzie najlepiej sie udać ?

3. Czy po chiptunningu potrzebuje wymienić cokolwiek - mianowicie czy wszystkie części sprostaja nowemu programowi czy tez potrzebuje inna turbine etc ?

Z góry dzieki za konstruktywne wypowiedzi :)
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem Polo 1.4 Tdi sportline 51kw:
http://i26.photobucket.com/albums/c114/ ... 05c7a8.jpg

Ze wzgledu na to ze nie miałem jeszcze tdi'ka do eskploatacji mam kilka pytań z którymi potrzebuje pomocy:
1. Mam przejechane ponad 91 tys kilometrów i wole zrobić rozrząd teraz bo nie wiem jak pierwszy własciciel ( babka w niemczech ) użytkowała samochód - poza tym znam ryzyko jeśli coś sie stanie wiec wole to zrobic teraz. Moje pytanie jest takie - co dokładnie z częsci wymienić i jakiej firmy ? W VW Noma 2 powiedzieli mi ze za czesci do rozrzadu i alternatora ( bo wymieniaja to zawsze razem + chyba w tym byla pompa wody ) chca 1100 zloty bez robocizny.
Wymień co uważasz za konieczne podstawa to wszystkie filtry olej możesz sprawdzić poziom oleju w skrzyni jak stoisz dobrze kasowo to wymień napinacz pasek i cały rozrząd i niech go ktoś zrobi i da ci gwarancje w razie alarmu to sie przyda :)
2. Chce zmienic program w samochodzie ale mam dylemat która firme wybrać. Pytałem 3 w mojej okolicy: Dynosoft , Compsport i Goodhope. Kwestia taka 2 z 3 chce 1500 złoty , jeden 900. przyrosty oferowane sa od 15 do 30 koni. Chce program ktory da mi mniej wiecej 90-95 koni ( nie potrzebuje wiecej ) i bedzie solidnie wykonany. Nie chce za bardzo obciażać silnika. Gdzie najlepiej sie udać ?
Wybierz firmę która ma hamownie i testuje przed i po tuningu auto.
Tuning tych firm daje 90-95KM to raczej norma w tych silnikach
Zadzwoń jeszcze może do "Mastersa" w Warszawie

3. Czy po chiptunningu potrzebuje wymienić cokolwiek - mianowicie czy wszystkie części sprostaja nowemu programowi czy tez potrzebuje inna turbine etc ?
Nic nie musisz wymieniać jeśli chodzi o te części które podałeś ale jak się zepsują na pewno musisz wymienić :)
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
S
Sigard
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:47

Post autor: Sigard »

Dzieki za info!

Filtry juz mam nowe i wymienie jak juz bedzie cieplo - te sprawdzalem i sa w spoko stanie tylko paliwa byl wymieniony.
Za rozrzad zaplace kolo 1100 zloty za wszystko lacznie z pompa wody i czesciami do alternatora.

Masters jest troche za daleko - mieszkam w Katowicach :)) Wszyscy maja hamownie i robia zestrajanie stad moj dylemat - bede musial podzwonic jescze i dopytac o detale.

Wlasnie w kwestii potuningowej nie wiem co dokladnie bedzie bardziej obciazone niz przed stad tylko wymienilem oczywista czesc czyli turbine.
Awatar użytkownika
Kulon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kulon »

[quote=""Sigard""]
Za rozrzad zaplace kolo 1100 zloty za wszystko lacznie z pompa wody i czesciami do alternatora.
[/quote]
trochę dużo - ori rozrząd ja kupiłem za 380 zł + do tego pompa około 200 zł górką i wymiana rozrządu około 200-300 zł cena zależy od regionu

jeżeli chodzi o program - to wiesz każdy chwali swoje - Ci co zostali wymienieni przez Ciebie raczej uchodzą za takich tunerów to tym się bawią od dłuższego czasu
po programie najbardziej będzie obciążona dmuchawa, pompki (bo chyba ten model co posiadasz jest na pompowtryskach), sprzęgło - jak będziesz cały czas kitował to wiadomo szybsze zużycie (no i IC będzie puchł) ale jak mocy będziesz używał od czasu do czasu to nawet mu na zdrowie wyjdzie jak przedmuchasz mu przewody

także osobiście polecam zmianę programu - ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenie i po roku do mocy się przyzwyczaisz i będzie mało
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Sigard

1. Rozrząd w tym silniku wymienia się w okolicach 150.000km i nie musisz wymieniać pompy wody (wbrew powszechnej opinii).

2. Jak chcesz zrobić chip-tuning to licz się z tym że żywotność silnika spadnie - mocno spadnie.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

Ja myślę że nie spadnie żadna żywotność a to dla tego że:
Z tych silników kręcą 90km w fabryce przy tych samych częściach jedynie sterowanie pozmieniane.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Z tych silników kręcą 90km w fabryce
Możesz podać przykład fabrycznego auta z silnikiem 1,4TDI 90KM?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wszystkie 1,4 tdi mają po 74 konie
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 70 KM (51 kW)
# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 75 KM (55 kW)
# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 80 KM (59 kW)

bodajże 90 KM ma TDI z czerwona literą I

http://www.allegro.pl/item892646160_vw_ ... emiec.html
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
8128
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 15 lut 2010, 13:25

Post autor: 8128 »

[quote=""STAR CREAM""]# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 70 KM (51 kW)
# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 75 KM (55 kW)
# 1.4 l t.diesel TDI, 3 cylindrowy, 6-zaworowy 80 KM (59 kW)

bodajże 90 KM ma TDI z czerwona literą I

http://www.allegro.pl/item892646160_vw_ ... emiec.html[/quote]

TDI z czerwona literą I ma silnik 80KM - to na bank bo ja mam taki. Z tego co się orientowałem to z 1.4 nie było silnika z wiecej niz 80KM. Reszta to chip.

To co podałeś na allegro to jakaś bzdura. Podobnie jak ja kupowałem swoją Polówkę, która niby miała 85Km ;) :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

w a2 byly takie silniki montowane, oznaczenie AMF, czyli takie jak wasze, nie wiem czy sie roznily oprocz programu, ale mialy seryjnie po 90 km
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

[quote=""elja""]oznaczenie AMF,[/quote]

AMF bynajmniej w Polo to tylko 75 KM
czyli silnik po tuningu na 90KM :niewiem:
Ja mam TD i-czerwone 80KM/59kW

Polo IV generacji
  • 1.4TDI 1422 BNM/BWB 70
    1.4TDI 1422 AMF/BAY 75
    1.4TDI 1422 BMS/BNV 80


Ale silnik w A2
1.4TDI 1422 AMF/BHC 75
1.4TDI 1422 ATL 90
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Moja zagadka została rozwiązana poprawnie :good:

Brawo dla autora piotrl za udzielenie poprawnej odpowiedzi:
Ale silnik w A2
1.4TDI 1422 ATL 90
S
Sigard
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:47

Post autor: Sigard »

Dzieki za informacje!

Rozmawiajac z kazdym z tunerow tez mialem informacje ze auto wogole nie ucierpi jesli nie bede go traktowal jak prywatna rajdowke. Moc potrzebna mi jest tylko w pewnych momentach - nie po to kupilem male TDi zeby teraz z niego wyciagac jakies niebotyczne ilosci koni ( w tej cenie moglem sobie kupic Fieste ST jakbym chcial poszalec ).

Wymiana rozrzadu wyszla mi 1100 tak jak mowilem na najlepszych czesciach + z wymiana pompy takze. Autko wlasnie dostalo Castrol EDGE 5w30 i nowe filtry + czekajacy na niego K&N od powietrza ktory wleci zaraz przed hamownia.

Jedyne co mnie z lekka irytuje w tym samochodzie to wibracje silnika.
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

[quote=""Sigard""]Jedyne co mnie z lekka irytuje w tym samochodzie to wibracje silnika.[/quote]

Ten typ tak ma trzeba się przyzwyczaić albo nie kupować więcej 3 garowych motorów :scratch: :grin: :oki:
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”