termostat, króciec wodny?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
drop_1985
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2010, 18:11
Lokalizacja: DPL / PO / DW

termostat, króciec wodny?

Post autor: drop_1985 »

witam,
w dniu dzisiejszym kochana pola pokazała nowy problem :evil:
otóż po przejechaniu jakiś 30km temp skoczyła do wysokości 110C
Teraz tak czytam na forum i myślę co może być przyczyną?
Termostat był niedawno wymieniany-po wymianie przejechałem z 400km i działało a dzisiaj lipa.
Zauważyłem, że górny wąż jest gorący natomiast dolny chłodny.
Wyczytałem o tym, że przyczyną może być króciec wodny ale ot tak sam by nagle nawalił?
Z 2 dni temu dolewałem płyn, może coś się zapowietrzyło gdzieś? jest taka opcja?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

plastikowy króciec został przebity i trzeba go zmienić, to bardzo delikatne i mściwe ustrojstwo
efekt taki że termostat zamyka obieg i rozszerzając się nie przesuwa się bo drabinka jest uszkodzona,
dlatego masz obieg zablokowany i grzeje silnik do 110
wymień króciec i po problemie, nie ma bata żeby się coś zapowietrzyło.
Kuknij na ten post, kolega Dziadek13 wszystko wytłumaczył:
viewtopic.php?f=20&t=9125
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
drop_1985
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2010, 18:11
Lokalizacja: DPL / PO / DW

Post autor: drop_1985 »

a powiedz mi, skąd może być ta przyczyna?
króciec sam mógł ulec uszkodzeniu podczas jazdy?
bo nie kumam za bardzo co się poli stało, skoro teraz tyle przejechałem i nagle ni chu chu dalej jechać nie chce
Awatar użytkownika
qbot1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 21 cze 2009, 11:01
Lokalizacja: PJA

Post autor: qbot1 »

miałem ten sam problem, odkręć króciec i zobacz czy masz dziurkę na wylot a króciec sam sie zużyje koszt nie wielki bo u mnie 2.50 a tyle problemu
Awatar użytkownika
drop_1985
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2010, 18:11
Lokalizacja: DPL / PO / DW

Post autor: drop_1985 »

to teraz pytanie z innej beczki:)
z racji tego, że we wro nie mam narzędzi ile mechanik może mnie za taką wymianę skasować?
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

[quote=""drop_1985""]to teraz pytanie z innej beczki:)
z racji tego, że we wro nie mam narzędzi ile mechanik może mnie za taką wymianę skasować?

[/quote]

20-50zl
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie za wymianę krzyknął 30 zł, co do króćca to woda i temperatura ma wpływ na zużycie plastiku także nic nie jest wieczne i sie psuje, pech chciał że schrzaniło ci się to kilkaset km po naprawie....
zwykła złośliwość rzeczy martwych :ranting:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
DjFarmerr
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 12 kwie 2009, 0:46
Lokalizacja: VWągrowiec

Post autor: DjFarmerr »

Oo szkoda ze dopiero teraz znalazlem ten temat :/ w zeszym tygodniu jadąc po mieście zauważylem szybki wzrost temp. az nagle buchneła para z pod machy ;/ i tu zaczely pojawiac sie pytania dlaczego? przeciez wentylator niby chodził? po ostudzeniu silnika i dolaniu wody wracalem do domu 60km na pełnym ogrzewaniu przy temp zewn. 15 stopni :D zaraz odstawilem do mechanika. Mechanik stwierdzil ze włacznik termiczny siadł. Tak wiec wymienił skasował 140zł wracając od niego (bez ogrzewania) woda znów sie zagotowała :/ sprawdzilem węże. Dolny zimny górny gorący. Tak wiec rozkrecam króciec od termostatu no i jest przyczyna- pękniety (nowy 8zł) tak wiec zakładam nowy i... przecieka :/ okazalo sie ze kołnierz przy starym jest o 1mm grupszy. Ale dopasowałem uszelke i jest si :) z tym ze wcześniej wode mialem zawsze na 90 a teraz mam niecałe 70. Dlaczego tak sie stalo? jaka powinna byc temperatura? (silnik 1,6 AEE)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""DjFarmerr""]wcześniej wode mialem zawsze na 90 a teraz mam niecałe 70. Dlaczego tak sie stalo? jaka powinna byc temperatura? (silnik 1,6 AEE)[/quote]

Temperatura powinna wynosić 90 stopni. Jeśli trzyma 70 to wychodzi na to że termostat Ci przepuszcza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”