SDI pytanie o przewody paliwowe i różnicę w silnikach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

hmm tak czytam i widze ze każdy pisze ale nie wie i co biega w 100 %
ja na Polo jakie silniki nie wiem dużo ale biorac to ze VW uzywal zawsze (no prawie zawsze ;) ) 2 różnych producentów pomp wtryskowych to jest możliwe ze Silnik SDI mógł mieć pompe co przewody sa blisko siebie oraz oddalone,
np miałem passata b3 1.6 TDi miaem wersje z grzybkiem pompe bardziej wydajniejsza z możliwoscia zwiekrzenia mocy, ale do tych samycj silników były stosowane inne pompy słabsze bez grzybka i wez mozliwosci wzrostu mocy.
a ja słyszałem ze SDI to jest wzmocniona wersja zwykłego diesla (bez turbiny) ale jakąs inna metoda (nie wgłębiałem sie w ten temat. )
Obrazek
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

d4ri0 kiedys zapytalem sie na forum golfa czy moje sdi ma dwumas bo praktycznie to jest taki sam silnik jak w vw golf 4 1.9 sdi rozni sie tylko pojemnoscia wiec wszyscy jednoznacznie odpisali ze mam dwumas. I co tutaj myslec ? do poki nie rozbiore bede zyl w nieświadomości :grin:
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

vjarecki napisal:
Jasne, pytający chce wiedzieć czy po przewodach paliwowych można rozpoznać silniki


-czy SDI (wiem ze niema linki) ma montowane te przewody na pompie w dwojaki sposob?(szeroko i obok siebie?)czy tylko szeroko?
-czy polo 6n z 99r to juz SDI czy wciaz do konca produkcji byly montowane zwykle D i SDI?
-czy kazdy SDI musi miec pofalowana pokrywe zaworow?[/quote]
vjarecki czy Ty umiesz przeczytac ze zrozumieniem to co nap.po raz drugi i mi odpowiedziec nz te trzy punkty?
Bo tyle pretensji a nieumiesz konkretnie odpow na te pytania.Co mi z kodow oznaczen jak niewiem jeszcze co w ktorym jest montowane.Prosze skup sie i odpow mi na te trzy punkty skoro od 12 lat jezdzisz dieslem.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote="d4ri0"]sdi ma jadnomasę. a co do 68KM to z tego co wiem one były montowane w golfie IV, ale nie w 6n i 6n2.[/quote]

Byly montowane AQM i AGP oba po 68 KM SDI- pozniej ale byly.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

MICHAL robisz sugestie do mojej osoby a sam nie potrafisz od samego początku dostosować się do zasad jak i czytać i to nie koniecznie ze zrozumieniem!
Pisałem już wcześniej [quote="vjarecki"]Osobiście nie spotkałem się z innymi rozwiązaniami przewodów jak na zamieszczonym foto.[/quote] w tabelach masz podany rok produkcji każdego silnika.
Podejrzewam, że nikt więcej nie odpowie Ci na to pytanie, bo ja na pewno nie będę uszczęśliwiał Cię na siłę po takim tekście.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Panowie, panowie, spokojnie. Jeden ma większą wiedzę, drugi mniejszą. Nobody's perfect.
Proszę zakopać topór wojenny.
MICHAL - jeżeli nie podoba ci sie jakas odpowiedź, jest obraźliwa etc. to zgłoś takiego posta, albo rozmów się z danym autorem na PW. Nie róbmy śmietnika z tematu!
Q
Quix125
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:14
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Quix125 »

Witam
Nie dotyczy to SDi ale benzynki 1,4
Potrzebuję pomocy w doborze przewodów paliwowych (zbiornik-silnik) do WVWZZZ6NZTW124426.
Mam chyba wyciek (tak powiedział mechanik), w zimie bardzo często śmierdziało w kabinie paliwem. Na kanale widziałem jak pod autem lecą 3 przewody dopływ, odpływ i odpowietrzanie, samochód na postoju nie robił plam po paliwie a z rynienki pod spodem nie kapało ale przewody były mokre od paliwa od komory silnikowej, jakby była jakaś nieszczelność już przy silniku i z tego miejsca sączyło pod samochód.
W sklepie powiedziano, że oryginalne przewody występują do tego modelu 6N 1996 w dwóch wersjach, do nr nadwozia 6N...157 droższe i od nr 00158 tańsze. W nr vin nie wiem, które to cyfry czy 3 pierwsze czy 3 drugie określające budę nowszą.

Moim zdaniem to 124 określa że jest to wersja starsza proszę o pomoc :beg:
B
Boski
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:12

Post autor: Boski »

[quote="suhhar"]sdi poznasz po tym ze nie ma linki gazu idacej do pompy.[/quote]

Mam pytanie odnośnie powyższej wypowiedzi:

Mam silnik jak ten umieszczony niżej w pierwszym poście
(na wszelki wypadek przekleję foto:
Obrazek
)

ALE mam pompę Lucasa z linką (!)

Czyli w końcu mam zwykłego D czy SDi ?
Ponadto Panowie (i ewentualnie Panie;p) zauważyłem, że od trzeciego wtrysku (od lewej licząc) - grubszego od pozostałych - idzie taki kabelek zakończony wtyczką z dwoma pinami (na wtyczce nie ma żadnych oznaczeń) - u mnie wtyczka ta nie jest do niczego podłączona.. Ktoś może wie do czego to/to służy i ewentualnie gdzie ma być podłączone?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Boski więc zrób dokładne zdjęcia twojego silnika a nie opisuj, bo to wiele nie pomoże. Jedno jest pewne, masz zrobionego jakiegoś swapa (według mnie przerobiony SDI na D)
B
Boski
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:12

Post autor: Boski »

[quote="vjarecki"]Boski więc zrób dokładne zdjęcia twojego silnika a nie opisuj, bo to wiele nie pomoże. Jedno jest pewne, masz zrobionego jakiegoś swapa (według mnie przerobiony SDI na D)[/quote]

Tak wygląda mój silnik:
Obrazek


A to zbliżenie przewodu i wtyczki, nad którymi się zastanawiam i zupełnie nie wiem, do czego służą, gdzie mają być podłączone i czy w ogóle mają być podłączone:
Obrazek
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

A więc tak jak powiedziałem wcześniej nasz zrobioną hybrydę - z SDI zrobiony zwykły D :)
Najprawdopodobniej samochód przyjął konkretnego dzwona na przód i ktoś założył pompę LUCAS-a, bo używana jest dużo tańsza w zakupie. Dlatego też ta wtyczka wisi i nie jest do niczego potrzebna w takim rozwiązaniu. Uszkodzony jest również zawór zwrotny podciśnienia i poklejony taśmą izolacyjną jak i pozagniatane plastikowe przewody, co też jest oznaką kolizji. Linka gazu już naprawiana izolacją (złamany krucieć regulacji naciągu) i najprawdopodobniej nie działa po odpaleniu stabilizacja biegu jałowego. Szacuję, że silnik jest z około 95r.
Podsumowywując zostałeś oszukany przez sprzedającego, albo jak to się teraz ładnie mówi nie poznałeś prawdy do końca :)
B
Boski
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:12

Post autor: Boski »

Czyli rozumiem, że ta wtyczka była podłączona do elektronicznej pompy - a swoją drogą -> to jest jakiś czujnik? Do czego to/to służy?

A co się tyczy całego silnika.. To rzecz w tym, że to auto było zakupione przez mojego ojca jeszcze przed 1999 rokiem i z tego co pamiętam po jakimś czasie zaczęło palić kosmiczne ilości ropy (>15L) więc ojciec postawił auto w garażu, kupił inne i tak sobie stał maluszek;-)
Stąd wniosek prosty /i może nieco naiwny/ - w tamtych czasach aż tak bardzo nie kombinowali, żeby podmieniać pompy;p Poza tym Starszy zarzeka się, że od zawsze była właśnie taka pompa i że nie mogło być elektronicznej, bo elektroniczna ma czujnik położenia wału i podłączona jest do ECU, a autko nie ma ECU..

Co się tyczy uszkodzeń - czym najczęściej objawia się uszkodzenie zaworu zwrotnego podciśnienia?
A z biegiem jałowym coś rzeczywiście jest nie tak - po odpaleniu autko ma >1000rpm tak na zimnym, jak i na gorącym silniku plus taki dziwny objaw - kiedy wkręcę silnik na >2000rpm a później puszczę gaz, to kiedy obroty spadają do okolicy 1000-1100rpm czuć takie jakby szarpnięcie :/
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Po mojemu to masz glowice od SDI albo TDI. Dlatego masz wtryski taki jak mam w tdi oraz swiece zarowe jak w tdi. W 1.9 D wtryski sa wkrecane a w tdi sa na mostkach. Kable od swiec zarowych tez sa w 1.9D przykrecane na uszy a w tdi/sdi tak jak masz u siebie czyli nasuwane odrazu wszystkie 4 szt takim plastikowym mostkiem.
Co do wtrysku z kabelkiem to wtrysk sterujacy i daje on sygnal do ECU o uniesieniu iglicy na wtryskiwaczu. Nie wiem jak to dziala u cieie ta hybryda bo 1.9D ma wtryski jedno-sprezynkowe z cisnieniem otwarcia 130-138 barow a sdi ma dwu-sprezynkowe i pierwsze otwarcie (przedwtrysk) jest przy 190-200 barach a wtrysk glowny przy 300 barach. Jak ktos to poskladal to nie wiem i czy pompa ta zwykla od 1.9D nabija takie cisnienie to nie wiem. Mozliwe ze nabija nieco wiecej i wtedy wtryski podaja paliwo tylko nalezy pamietac ze przy niedomagajacym cisnieniu wtryski leja i w tych od tdi/sdi zaczyna sie lanie ponizej 170 barów. Mozliwe ze z tego powodu wlasnie palil wiecej ten silnik hubrydowy. Trzeba by cos pomodzic by to mialo rece i nogi. Czyli albo wymienic pompe i dolozyc kompa z okablowaniem+ przeplywka i elektroniczny pedal gazu albo zwalic ta glowice i wstawic od zwyklego wolnossacego AEF (1.9D) wraz z wtryskami i swiecami zarowymi.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Boski musisz zidentyfikować, jaki to był silnik w oryginale [quote="vjarecki"]W bagażniku na ściance tylnej (po podniesieniu wykładziny) jest wlepka z wszystkimi informacjami musisz odczytać z niej kod literowy silnika i dopiero po tym będzie można stwierdzić.[/quote] jeżeli będzie AEF to potwierdzi się teoria wesol-a, bo cała głowica z wtryskami i przewodami wysokociśnieniowymi definitywnie jest od silnika SDI. Jedynie brakuje przepływomierza przy komorze ssącej, co bardziej potwierdza to przypuszczenie.
Przed 99r to te samochody jak i części miały kosmiczne ceny i ciężko było wtedy z dostępem do używanych części, więc ktoś tak połatał z tego, co zdobył. Na pewno nie jest to seryjne rozwiązanie. [quote="Boski"]czym najczęściej objawia się uszkodzenie zaworu zwrotnego podciśnienia?[/quote] Proponuję najpierw poczytać wszystko o tym modelu (moje posty) było obszernie omawiane na forum i zadawać pytania w odpowiednich tematach.
B
Boski
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:12

Post autor: Boski »

[quote="vjarecki"]Boski musisz zidentyfikować, jaki to był silnik w oryginale[/quote]
W dowodzie mam wbite AEF, różne wersje ETKI różnie mówią - albo 1.0benzyna, albo właśnie AEF.
Namierzę naklejkę i wtedy się odezwę co i jak dokładnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”