Co jest potrzebne:
-nożyk
-lutownica
-cęgi boczne
-diody LED 12 V (w moim przypadku niebieskie)
-kombinerki
-miałem jeszcze kabelki i akumulatorek 12V w celi sprawdzania.
-drobna umiejętność majsterkowicza

Zacznijmy od przełącznika ogrzewania tylnej szyby:
1. Wyjmujemy i odłączamy przełącznik z samochodu.

2. Bardzo delikatnie np cienkim nożykiem odpinamy zatrzaski (po dwa z każdej strony - zaznaczone na czerwono) aby wysunąć środek.

3.Gdy zatrzaski odpuszczą- wysuwamy środek na zewnątrz w ten sposób:

(na zdjęciu widzimy wstawioną już diodę ponieważ wziąłem się za robienie tego manuala już po skończonej robocie

4. polecam spiłować trochę czubek diody, po to żeby nie świeciła punktowo, lecz rozpraszała światło:

5. Pamiętajmy, że zamieniamy żaróweczkę na diodę - więc musimy zachować porządek odnośnie podłączania plusa i minusa ! W diodach rozpoznajemy biegunowość za pomocą długości katod - czyli tych aluminiowych patyczków które z niej wystają. PLUS - DŁUŻSZA ANODA DIODY MINUS - KRÓTSZA KATODA DIODY Patrząc z perspektywy jak na zdjęciu - po lewej mamy plus a po prawej - minus, i tak właśnie należy wlutować diodę. Należy uważać, aby nie odlutować żaróweczki, która na żółto sygnalizuje nam włączenie ogrzewania tylnej szyby, bo jest przylutowana do tych samych bolców.

6. Gdy już wszystko jest dość solidnie przylutowane i sprawdzone, delikatnie chowamy wszystko do środka, klapka powinna się zatrzasnąć.
7. Po podłączeniu kostki, wszystko powinno wyglądać mniej więcej tak, a więc całkiem ładnie i przyjemnie


Weźmy się teraz za pokrętło włączania świateł.
1. Wyjmujemy przełącznik z auta

2. Ponownie delikatnie nożykiem podważamy z obu stron plastik, aby zaczepy puściły (zaznaczone na czerwono)

3. Po podważeniu i częściowemu wyjęciu środka z obudowy - napotkamy opór. TERAZ UWAGA! Aby uniknąć, że podczas rozbierania - wyleci nam mechanizm do przełączania świateł - NALEŻY USTAWIĆ POKRĘTŁO NA POZYCJE ŚWIATEŁ POZYCYJNYCH !
popełniłem błąd i kiedy miałem przełacznik ustawiony na "ZERO", po próbie otwarcia, rozleciał mi się ten mechanizm, który z resztą musiałem potem sporo czasu składać. Jeżeli przełącznik będzie tak jak zalecam - bez obaw, wszystko będzie trzymać się kupy! Możemy teraz delikatnie otworzyć całość bez stesu


4. Po otwarciu ukaże nam się taki widok. Następnym zadaniem jest zdjęcie zielonej ebonitowej płytki - należy uważać na mechanizm do ściemniania podświetlenia deski rozdzielczej - jest tam taki patyczek, należy go delikatnie wysunąć z czarnego kółeczka (zaznaczone na zdjęciu) i postarać się również delikatnie zdjąć płytkę z całości.


5. Po oddzieleniu płytki widzimy tym razem diodę(zieloną, oryginalną) sprawa jest prosta - należy wylutować starą diodę a w jej miejsce wstawić nową, Dłuższa (anoda) (patrząc z perspekrywy zdjęcia) po prawej stronie - czyli plus, natomiast krótsza (katoda) po lewej stronie (minus). Potem tylko skrócić cęgami bocznymi wystające "wąsy" nowej diody, na tyle krótko, by dało radę przylutować ją do płytki. Należy zachować ostrożność, aby nie zlutować dwóch ścieżek, bo dwa bieguny diody są bardzo blisko siebie a wtedy dojdzie do zwarcia po podłączeniu do samochodu !

6. Po upewnieniu się, że dioda jest właściwie wlutowana, z powrotem montujemy płytke na jej miejsce pamiętając o tym płaskim patyczku który musi wrócić na swoje miejsce w czarnym kółeczku ! (pokazane na zdjęciu)


7. Składamy obie plastikowe części do kupy, nie zmieniając ustawienia przełącznika świateł z pozycyjnych ! Dociskamy aż się zatrzaśnie i montujemy do auta:)

Efekt:

Ubolewam jedynie, że nie dało zmienić się całego podświetlenia przełącznika świateł bo miałem taki plan - cóż szkoda.
Tak na prawdę zrobienie tego manuala zabrało mi w dużo więcej czasu niż sama robota:P
Zastanawiam się nad zabraniem się za podświetlenie zegarów (również z wymianą diod podświetlenia zegarka i licznika kilometrów) ale trochę się boję, że coś zepsuję bo to może być dość precyzyjna robota no i wiąże się z zerwaniem plomby licznika, co przy moim małym przebiegu może być podejrzane. Co jak co - fajnie by to wyglądało, jak postanowię się za to zabrać- zaktualizuje manuala.
Całość wygląda bardzo fajnie, mam zamiar wstawić jeszcze (z allego) niebieskie podświetlenie panelu do sterowania nawiewem w aucie - koszt 15 zł - i jakoś będzie się to wszystko prezentować.