nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

odnośnie MODA to mój problem został już rozwiązany, teraz ze wszystkich kratek leci ciepłe powietrze, w środku miło i przyjemnie:) tego jeszcze nie było w mojej polówce, układ był zapowietrzony i w sumie jeszcze trochę jest, bo co raz jak zaworek odkręcę to trochę powietrza uchodzi, ale za każdym razem mniej, więc tak myślę że jeszcze kilka podejść i będzie już git. Po dzisiejszej nocy (minus 31), włożyłem akumulator i zagadał za pierwszym razem i dość szybko zaczął się nagrzewać w środku.
Krótko mówiąc, polecam MODA każdemu użytkownikowi Polówki:P
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Powiedz, długo ci zajęło modowanie? robiłeś to w jakimś garażu czy na dworze? Sam się przymierzam, ale po 5 min stania na zewnątrz ręce mam sztywne jak u umarlaka :/
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

20-30 min na dworze + nagrzewanie silnika
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

Witam,
zaczęło się od tego że chciałem odpowietrzyć układ i w tym celu odkręciłem ten biały zaworek, a ze miałem zgrabiałe od zimna ręce to zaworek wykręcił się całkowicie i wpadł pod nagrzewnicę, nijak go wyciągnąć nie mogłem więc postanowiłem że zrobię moda i przy okazji wyciągnę zaworek :-D. Przed rozpoczęciem prac wydrukowałem sobie sciągawkę zw strony www.sqad.... coś tam coś tam, nie pamiętam dokładnie:). Całość zajęła mi ok 1 h-1,5h oczywiście w typowo turystycznym tempie czyli bez pośpiechu (z przerwami na rozgrzewkę), wykręcanie nagrzewnicy, wycinanie otworów itp robiłem na podwórzu, temp. otoczenia ok -14-16 stopni:) klejenie nagrzewnicy w piwnicy przy piecu więc już ok:), ale powiem szczerze że wysiłek się opłacał, jedyne co nie poszło wg instrukcji to odkręcenie blaszki z dwoma przekaźnikami znajdującymi się na komputerze monowtrysku. nie mogłem odkręcić śruby trzymającej tę blaszkę ale da się to obejść w łatwy sposób, gdyż te dwa przekaźniki łatwo się zsuwają z tej blaszki, więc jak jeden sposób nie daje efektu warto spróbować drugim sposobem:)
Początkowo też myślałem że jest to trudne i nie na moje umiejętności, ale w trakcie wszystko okazuje się oczywiste,
Pozdrawiam

Aku wyciągnięty, aktualnie -24 stopnie, szron na silniku, rano startujemy:)
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Czy możecie mi jeszcze powiedzieć co zrobić z płynem który znajduje się w nagrzewnicy i w jej okolicach? mam spuścić cały z chłodnicy czy jak? dziś jest w miarę ciepło i jestem skłony wykonać tego moda xD

Wyjąłem nagrzewnice. Trochę nie bardzo wiedziałem o jaki pancerz chodzi przy tej lince, ale sobie poradziłem. Gdzieś tu na forum czytałem, że użytkownik tej dziury nie zaklejał tylko zapchał styropianem :p Czy 2cm styropian wystarczy?
Dodam jeszcze, że prawie nic płynu mi nie uleciało :p

Wyjąłem nagrzewnice, trochę brudna była :p właśnie ją mocze w wodzie z proszkiem, żeby nabrała dawnego blasku xD Mam jeszcze jeden problem, nie wiem jak wyjąć mechanizm nawiewu, tak żebym go mógł całego wyczyścić i naoliwić. Możecie napisać jak to zrobić?
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

po zdjęciu gumowych wężyków naturalne jest że trochę płynu wyleci, można je zatkać np. kawałkiem szmaty, karkiem itp (ja zatkałem chusteczką higieniczną zrolowaną w niejaki "tampon":) z nagrzewnicy poleciało niewiele płynu, dlatego myślę że była raczej zapowietrzona
co do czyszczenia i oliwienia mechanizmu to dobry pomysł przy okazji demontażu całości, miałem podobny problem i w ostateczności spryskałem tylko środkiem smarnym kluczowe elementy wentylatora itp i dałem sobie spokój z rozbiórką całości, po złożeniu wszystko śmiga jak należy
jeszcze dzisiaj jak odkręciłem zaworek to uleciało trochę powietrza, więc nadal układ jest w trakcie odpowietrzania...
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Skończyłem :-) muszę powiedzieć, że jestem zadowolony z pracy jaką wykonałem bo wszystko przebiegło pomyślnie ;-) Mam jeszcze pytanie do userów którzy mają to również za sobą. Czy u was też lewą kratką wieje lepiej niż prawą? Ciepłym powietrzem nie wieje już tak mocno jak wiało zimnym przed modem. To normalne?
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

Wydaje mi się że siła nawiewu zależy od wielkości wyciętych otworów w plastyku na ścianie grodziowej, jak mniej wycięłeś/wyłamałes to słabiej wieje, ja wyłamałem dość sporo i muszę przyznać że wieje dość dobrze, w każdym bądź razie szyby boczne znacznie szybciej odparowują niż poprzednio. Co do siły nawiewu w kratkach lewo/prawo, wydaje mi się że powinna być jednakowa o ile został zachowany kształt wyłamanych/wyciętych elementów plastykowych na poszczególne kratki, u mnie nie zauważyłem znacznych różnic w sile nawiewy z kratek lewa/prawa
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Też mi się właśnie tak wydaje. Ciężko miałem wyciąć lewą stronę i wyciąłem ją z ukosa, natomiast strona prawa poszła mi ładnie gładko prosto. Jutro w trasie sprawdzę efekt. Jeśli będzie mnie nie satysfakcjonował to zdejmę suszarkę i wytnę większe xD a powiedz mi jeszcze kolego drogi, czy suszarkę zakładałeś z powrotem na silikon czy tylko na zaciski?
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

ja np. wyciąłem na równo te grodzie i wieje naprawdę solidnie a co do założenia to i silikon i zaciski :grin:
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

podobnie jak mój przedmówca, suszareczka na silikon do tego zaciski
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Cholera, chyba coś skopałem. Zauważyłem, że po modzie na szybę bardzo słabo wieje. Nie założyłem spinki na linkę ponieważ chyba się ułamała trochę i teraz kiedy ustawiam na zimne powietrze leci gorące a na ciepłym leci chłodne :p
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

na szybę powietrze kieruje klapa w tej części w podszybiu może jak wycinałeś to mogłeś ją przestawić a co do tego jakie powietrze leci to zwróć uwagę w jakiej pozycji zakładałeś linkę :grin:
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Z linką to taka heca, że ułamałem tą spinkę która trzyma linkę :p a te przegrody będę musiał sprawdzić
POLO ! i jedzie się lepiej
v
vitodr
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 23 sie 2009, 19:19

Post autor: vitodr »

jakiś tydzień temu stało się coś dziwnego z ogrzewaniem , silnik sie normalnie nagrzewa i leci ciepłe powietrze ale w momencie jak się zatrzymam i samochód chodzi na wolnych obrotach to przestaje lecieć ciepłe powietrze a zaczyna zimne , po ruszeniu znowu leci ciepłe :o
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”