Temp. 70 st., Słabo grzeje, ubywa płyn chłodniczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bartekZMC
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2008, 17:46

Temp. 70 st., Słabo grzeje, ubywa płyn chłodniczy

Post autor: bartekZMC »

Witam,

Dwa dni temu jezdzac duzo po miescie zauwazylem ze, wskazowka temp zatrzymala sie na ok 70st i nie chciala isc dalej. Ogrzewanie niby dziala ale słabo. Jak wrocilem do domu to zauwazylem ze w zbiorniczku wyrownawczym poziom plynu jest na min poziomie i jest z niego jakis wyciek dokladnie nie moge zobaczyc gdzie. Jak dzisiaj dolalem płyn do poziomu max to delikatny strumien polal sie gdzies z tylu zbiornika. Oprocz tego na korku ojeju jest cos biało-żólte ale poziom ojelu jest taki jak byl i na bagnecie nic oprocz oleju nie ma. Znajomy powiedzial ze w zimie to normalne kiedy jezdzi sie po miescie na krotkich dystansach. Spaliny w normie, nie kopci na bialo. Termostat wymieniany byl jakies pol roku temu przejechalem z nim max 15000km. I teraz pytania:

- czy to jest tylko uszkodzony termostat?
- czy nieszczelnosc zbiorniczka moze miec wplyw na temperature nie wieksza niz 70st?
- i najbardziej pesymistyczne, czy to moze byc uszczelka pod glowica?

samochd to oczywiscie polo 1993 silnik 1,3 54 KM kat

pozdrawiam,
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

znajdz ten wyciek i go uszczelnij. jesli chodzi o "cos bialo-zolte" na korku oleju to pewnie pokonujesz male odleglosci i nie zdazysz nagrzac silnika. pojedz na autostrade/droge poza miasto i przegon troche polcie, powinno zniknac
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

po sprawdzaj obudowe termostatu i wszystkie węże od chłodzenia, proponuje to zrobić po jezdzie jak sie troche rozgrzeje płyn, tylko uważaj żeby sie nie oparzyć :D
b
bartekZMC
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2008, 17:46

Post autor: bartekZMC »

Więc tak, wymieniona uszczelka pod głowica ( była uszkodzona), wymieniony rozrząd, wymieniony czujnik temperatury, wymieniony olej + filtr, wymieniony termostat. Koszt z robocizna 600zł. I teraz najlepsze płynu nie bierze, oleju nie bierze, "majonezu nie ma" silnik czysciutki, ogrzewanie działa jak powinno a wskażnik temperatury dalej stoi na ok 70st... nie wiem czy zostawić to i sobie nie zawracac głowy czy wracac do mechanika niech dalej szuka przyczyny... podejrzewam albo uszkodzony wskaźnik albo termostat...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam
A jaki czujnik wymieniłeś czarny czy niebieski. Czarny jest od zegara ja tak jezdziłem 4 lata i wszystko bylo ok teraz mam nowy pożądny czujnik i trzyma 90stopni na blacie;)
PozdraVWiam
b
bartekZMC
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2008, 17:46

Post autor: bartekZMC »

kurcze nie wiem jaki. mechanik wymieniał. jutro sie dowiem. wiem tylko ze kosztował 38zł


edit: juz sprawdzilem na fakturze wymieniony czarny
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Hm... to dziwne troche ale jak byl wymieniany to nie powinno być problemu. A szybko sie w środku nagrzewa? no i może majster zapomnił czujnika wymienić;) jak masz możliwość od kogoś podmienić to sprawdź. Ja jak wymieniałem to dali mi taki że jak troche pojezdziłem to skala sie konczyła a termotat sie nie zdązył otworzyc, musialem reklamowac dostalem nowy i po klopocie:)
b
bartekZMC
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2008, 17:46

Post autor: bartekZMC »

wlasnie chodzi o to ze nagrzewa sie tak samo szybko jak przed awarią, wiem bo zawsze ta sama trase rano pokonuje. temperatura w miare szybko dochodzi do 70st i koniec. we wnetrzu cieplo dziala jak powinno. ten mechanik mowil ze moze byc termostat walniety i otwiera sie za wczesnie ale kurcze nie chce znowu wydawac 35zł na nowy jesli okaze sie ze to nie to...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Jak tak sie dzieje to bedzie wina czujnika temp. spróbuj podmianke zrobić z znajomym. a termostat można sprawdzić tylko to troche meczące;) przejedź kawałek drogi i sprawdz dolna rure wchodzaca do chlodnicy jak bedzie ciepła to znaczy ze termostat sie za szybko otwiera a jak nie to wina czujnika jest. Ja obstwiam na czujnik
PozdraVWiam
R
Real
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:30

Post autor: Real »

Wtam ja mam podobny problem a mianowicie Wracając z koszalina przejechalem 200 km no i niby wszysko ok. Rano nie dosć że samochód cięzko pali to jeszcze swieciła sie woda, no to dolałem płynu chłodniczego, woda juz sie nie swiecila. i sobie dalej jezdzilem niby wszysko ok, przyjechalem wieczorem do domu, Nastepnego dnia odpalam polowke z nowu z problemami, patrze a tam woda z nowu mi mruga co jest??
Dodam ze wracajac z Koszalina po przejechaniu 200 km wskażnik ciągle pokazywał 70 stopni, Ale szybko sie nagrzewa w srodku wiec nie wiem gdzie szukac problemu.
Jestem uczniem jeszcze i jak moge to naprawic w dośc tanim kosztem?
VW Polo 86C2F (typ 87C) 1.4 diesel:D
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A wycieku żadnego niema?? trzeba by było to sprawdzić, może też być uszczelka pod głowicą:/
R
Real
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:30

Post autor: Real »

Problem rozwiązany dziurawa chłodnica;p
Dobrze ze nie uszczelka na głowicy;p
VW Polo 86C2F (typ 87C) 1.4 diesel:D
Awatar użytkownika
Nightmare
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lut 2010, 21:07
Lokalizacja: Ożarów Maz

Post autor: Nightmare »

U mnie też chyba jakiś badziewiarski termostat i chyba też za szybko się otwiera. Choć nie zawsze.
Żeby być zadowolonym trzeba kupić naprawde jakiś oryginał lub bardzo dobry zamiennik...
VW POLO 6N1 - 44kW - 60KM
Engine :D - APQ
Buda: 3D
R
Real
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:30

Post autor: Real »

Pytałem mechanika co z tą temperaturą on mówi ze wszystko ok, bo duzo polówek tak ma, i lepiej zeby było ok 80 stopni niz powyzej 90;p
VW Polo 86C2F (typ 87C) 1.4 diesel:D
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”