Wymiana świec

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rangers76

Wymiana świec

Post autor: Rangers76 »

Witam
Co ile kilometrów w silniku benzynowym należy wymienić świece zapłonowe?
PozDrawiaM
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

to zalezy jakie swiece...generalnie powinno sie wymieniac co 35000km do 45000km ale rozne zrodła roznie podaja..jak nie były dawno wymieniane to profilaktycznie nie zaszkodzi ;)
mi osobiscie wytrzymały ponad 60000 tys ale wymianiłem odrazu z kablami filtrami i rozrzadem
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

książka podaje że co 60 kkm i w większości tyle wytrzymują
Obrazek
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Cena za świece NGK to około 20 zł. Panowie czy to drogo? Może inne lepsze? A w ogóle to jaki ma być ich symbol? :cool:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1320& ... rzen/17076
wystarczy poszperać w katalogu NGK
na aledrogo zakupisz nawet za 14 zł + przesyłka
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Według producenta świece należy wymieniać co 60.000 km.
Wydaje mi się, że cena za te świece NGK jest za wysoka. Ja ostatnio zakupiłem "Bosch Super Plus" po 15 zł za sztukę. :grin:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

by nie mnożyć wątków, dopytam tutaj.

w moim 6n2 też rekomendowana zmiana po 60 tyś km.
Jednak co jeśli samochód był mało jeżdżony i od ostatniej zmiany minęło niecałe 50 tyś, ale jednocześnie ponad 6 lat.
Czy warto wymienić, czy poczekać do jakichś objawów? Jeśli tak, to jakich?

dzięks
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Objawy zużytych świec, pewnie większe spalanie, mniejsza moc, szybsze zużycie cewki, może nie palić na wszystkie gary przy pewnych obrotach lub w ostateczności nie zapalić.
Świece i przewody powinno się dobierać z katalogu odpowiednio do marki, pojemności i oznaczenia silnika. Z tego co wiem to NGK jest jedną z lepszych firm, Bosh, Beru itp Jednym słowem im droższe tym lepsze.

Można świece wizualnie ocenić, wystarczy wykręcić i zobaczyć czy elektroda środkowa nie jest wypalona, powinna być takiej samej średnicy na całej długości.
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

no tak, ale czy "z doświadczenia" - warto już rutynowo wymienić ?

Ja odczuwam tylko delikatną niestabilność obrotów na biegu jałowym. I w cieplejsze dni - tępę pobrzękiwanie z silnika (nielegularne, ustępujące) przy mocniejszym wciskaniu gazu....
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do twojego silnika AEE świece NGK BUR6ET lub inne zamienniki np. Iskra FE65LTXS też ludzie sobie je chwalą.
Zakładaj tylko to co fabryka każe nie nabieraj się na jakieś podwójne iskry lub platynowe końcówki albo specjalne do LPG bo to kicz.....komplet kosztuje około 60 zł, za takie same NGK tylko z ASO VW zapłacisz 2 razy tyle... :-D
Wymiana co 60 tyś/48 miesięcy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="rat4"]platynowe końcówki .[/quote]
To ma być kicz ?? Jak cena za szt. ok 50-60zł ? I nie wiem czy kicz, ale nowe auta mają właśnie przez fabrykę zalecane platynki, więc może to nie żaden szajs, owszem do lpg to napewno bajam, ale ludzie też używają ich i jeden mówi tak drugi zaś nie :D
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie wiem czy kicz, ale nowe auta mają właśnie przez fabrykę zalecane platynki,
zgadza się ale nasze samochodziki zazwyczaj mają już ponad 10 wiosen...i nie oszukujmy się są stare

nie neguje wszystkiego co tak zachwalają sprzedawcy tylko pytanie brzmi po co ładować kasę na coś co nie zostało objęte przez fabrykę przecież silniki w polo to nie są silniki wyczynowe tylko grzeczne niewysilone jednostki (np.1,4 60 koni...)
1 sztuka platynowej to komplet zwykłych czyli za komplet platynek masz 4 komplety zwykłych
dla mnie nie ma tu logiki.. zwykłe wyrzucenie kasy w błoto, to już lepiej te kasę na kable WN przeznaczyć i świece....
Jestem tego zdania że lepiej zmieniać regularnie za mniejszą kasę niż inwestować w droższe z platynową końcówką i wymieniać je rzadziej....
to samo się ma z olejami w trybie longlife, nie ma takiej siły która pobije czas i zużycie także lepiej jest wymieniać co 15 tyś niż co 30 tyś...po prostu materiał się zużywa i nie wiem jak technologicznie opracowany zostanie ten olej to i tak się będzie starzeć i nie ma co sobie oczu mydlić no chyba że ktoś bardzo lubi efekt placebo i sprawia mu to przekonanie satysfakcję.
Zresztą nie namawiam nikogo samochód rzecz prywatna.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nie ma lepszych jak NGK- oczewiscie sa wyjatki gdzie czasami nie podejda ale to naprawde nieliczne przypadki.Nie jest to wielki wydatek wiec polece wymiane czesciej jak co 60 tys. Na gazie tymbardziej nalezy czesciej zmieniac. Rozsadny pułap to od 30 do 45 tys km
t
thunder6n
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:01
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: thunder6n »

jakie swiece i jakie kable do polo 1.0 AEV 96 rok ? bo wymienioem juz termostat a samochodzik dalej duzo pali, czy powodem moze byc tez przepustnica? w komorze filtra powietrza mam cienka wartewke oleju, jak by ktos skraplaczem naniusł :/
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

AEV ngk bur6et, kable oryginalne to beru ale jakie to musisz w sklepie z katalogu wyczytać
civic r18a2/407 1,6 HDi
Zablokowany

Wróć do „silnik”