[9N3] Jaki kabel - czyszczenie filtra cząstek stałych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michkra
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lis 2009, 14:50

[9N3] Jaki kabel - czyszczenie filtra cząstek stałych

Post autor: michkra »

Witam

Znalazłem instrukcje jak wyczyścić filtr cząstek stałych:
Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

* Włączamy zapłon
*
Włączamy silnik
*
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
*
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

* Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
*
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
* Czas trwania ok..15-20 Minut
* Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

* Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Nie znam sie na tym kompletnie i nie chcialbym kupić złego kabla.
Możecie mi powiedzieć jaki kabel mam kupić?

Dodam ze auto to Polo 2007 1,4 TDI

-- Czw Lis 19, 2009 11:26 am --

Zakupiłem odpowiedni kabel (tani nie był) i wszystko pięknie się wyczyściło.

Polecam się jeżeli ktoś chce wyczyścić filtr cząstek stałych.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

W jaki sposob uzyskales ta predkosc? Ustawiles auto na podnosniku warsztatowym, czy podczas jazdy skorzystales z VAG-COMa?
m
michkra
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lis 2009, 14:50

Post autor: michkra »

Podczas jazdy. Jedna osoba prowadzi a druga z laptopem na kolanach sprawdza parametry.

Polecam jakąś mało uczęszczaną drogę bo na normalniej będziesz tamował ruch :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a w instrukcji nie ma napisane jak dopalać filtr DPF? z tego co mi się zdaje jest jakaś taka metoda że jeździmy ze stałą prędkością przez jakiś czas i tyle.
No chyba że tu chodzi o inną procedurę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
michkra
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lis 2009, 14:50

Post autor: michkra »

Jeżeli podczas jazdy włączy się automatycznie wypalanie to wtedy właśnie trzeba jechać ze stałą prędkością z określonymi obrotami (patrz instrukcja). Opisana procedura dotyczy awaryjnego czyszczenia filtra. U mnie tak było, że włączyło się automatyczne wypalanie ale osoba jadąca autem nie wiedziała co to oznacza i jechała sobie dalej normalnie.
No i po pewnym czasie musiałem sobie włączyć wypalanie wg opisu który przedstawiłem w pierwszym poście.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”