[9N3] Termometr temp. zewnętrznej. Gdzie pokazuje odczyt?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
andrzej-br
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2009, 0:49

[9N3] Termometr temp. zewnętrznej. Gdzie pokazuje odczyt?

Post autor: andrzej-br »

witam.
mam pytanie czy macie w swoich polówkach, "climatic" termometr zewnętrzny. mam czujnik temperatury w zderzaku lecz nigdzie nie widzę wskaźnika temperatury. po co ten czujnik?
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Witaj,

Z tego co wnioskuję z opisu to masz Polo 9N3, a nie 9N. Model 9N był produkowany w latach 2002 - 2005. Druga sprawa może posiadasz komputer pokładowy MFA i w nim jest wyświetlana temperatura.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
e
esag
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 kwie 2012, 20:03

Post autor: esag »

witam,
mam polo 9N3 produkowany do 2009 i taki tez jest moj rocznik, jezdze nim od prawie roku,
chcialbym w nim miec termometr, niestety nic takiego w nim nie ma, mimo, ze znalazlem czujnik w przednim zderzaku, albo tylko plastik do tego przystosowany, nie wiem tego,
kupilem na allegro termometr z czujnikiem zewnetrznym: http://allegro.pl/termometr-samochodowy ... 86010.html
czy moglbym go podlaczyc jakos? koncowke 12V chcialbym obciac i podlaczyc na stale, w srodku idelanie by pasowal na tej tacy nad radiem, ale szukalem jak przeprowadzic te kable, pol auta nie chcialbym rozbierac, a moze jest ktos kto by znalazl lub zna inne rozwiazanie?
dziekuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dla mnie bezsens. Załóż lepiej licznik z MFA. Koszt większy ale za to "oryginalnie". Takie bajery jak ten licznik to taka tandeta.

Pokaż w ogóle zdjęcie swojego licznika.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sorry za wtrącenie się ale może masz manuala lub wiesz jak wymienić licznik bez mfa na taki z .Tylko nie chodzi mi o fizyczną wyminę tylko kabelkologię ,immo i przekodowania modułów, a także jaki licznik kupić.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie robiłem tego ale schemat gdzieś pewnie mam. Poszukam informacji dla Ciebie.
Jakby co to mam manetkę MFA:)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No i stało się dzięki serwisowi alledrogo.pl nabyłem licznik (6q0 920 822k) z mfa i chromowanymi ringami i do diesla ,do tego manetka z przyciskami mfa i tempomatem. Teraz tylko kabelki kodowania i mam nadzieje zadziała. Chciałbym zrobić manuala do tego typu operacji szukam schematów i kabelkologii.

PS Przegrzebując internet udało mi się ustalić że liczniki z mfa mają końcówkę 820 ,821, 822 czasem 825 a z fis 840 ,841 842.
No pięknie po podpięciu can commandera okazało się ze licznik pokazuje 190 000 a w ECU jest 215 000 czyli turasy w Niemczech przekręcili licznik o 25 kkm. Niby tylko 25 tysięcy ale trochę boli.

Mały update po pierwszej przymiarce licznik 6Q0 920 822k ma mfa. Temperaturę pokazywał odrazu po podłączeniu i przekręceniu stacyjki auta nie udało się odpalić bo blokuje je immobiliser. Szukam sprzętu do wyciągnięcia PINów z obu liczników.
Lenistwo drogą do postępu
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Ja dzisiaj odebrałem samochodzik z założonym tempomatem i komputerem MFA i odziwo wszystko ładnie chodzi

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pita_600
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 14 lut 2013, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pita_600 »

[quote="Michal_1"]Ja dzisiaj odebrałem samochodzik z założonym tempomatem i komputerem MFA i odziwo wszystko ładnie chodzi

Pozdrawiam[/quote]

Z kąd i jaki koszt :) ?
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Kolego jestem z Kielc i jest tu paru magików którzy umieją to wszystko złożyć do kupy, co do kosztów licznik i manetki okazyjnie kupiłem za 150 zł parę przewodów z serwisu za 64 zł i cała robota 200 zł więc tak to wygląda.
Awatar użytkownika
Pita_600
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 14 lut 2013, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pita_600 »

[quote="Michal_1"]Kolego jestem z Kielc i jest tu paru magików którzy umieją to wszystko złożyć do kupy, co do kosztów licznik i manetki okazyjnie kupiłem za 150 zł parę przewodów z serwisu za 64 zł i cała robota 200 zł więc tak to wygląda.[/quote]

oo to nieźle ; )) musze takich magików w Gdańsku znaleźć :jester:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No i stało się tempomat działa MFA też. PIN wydobyty kabelkiem vag k acn 1.4 (50 pln allegro). Potem zmiana pinu wg instrukcji http://www.youtube.com/watch?v=J5_51qeEyec potem dodanie kluczyków i działa ( u mnie obyło się bez kodowania było takie samo jak starego licznika). Kabelki do MFA pestka. Za to przy tempomacie dramat jeden moduł jest w miarę dostępny ,wpinamy dodatkową wtyczkę. Przy drugim gdzie do białej wtyczki trzeba wpiąć nowy pin poleciało dużo niecenzuralnych słów. Jest tak głęboko że ręka wsadzałem po łokieć w miejsce po wyjętej skrzynce bezpieczników i operowałem dwoma palcami na więcej nie ma miejsca (z grubymi łapami lepiej sobie odpuścić).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote="Wolga85"]Za to przy tempomacie dramat jeden moduł jest w miarę dostępny ,wpinamy dodatkową wtyczkę. Przy drugim gdzie do białej wtyczki trzeba wpiąć nowy pin poleciało dużo niecenzuralnych słów. Jest tak głęboko że ręka wsadzałem po łokieć w miejsce po wyjętej skrzynce bezpieczników i operowałem dwoma palcami na więcej nie ma miejsca (z grubymi łapami lepiej sobie odpuścić).[/quote]

Skąd ja to znam? :D Tam jest masakra. Nie dość, że operować można tylko dwoma palcami, do jeszcze ograniczony ruch nadgarstka. Do tego trzeba kucać, żeby rękę włożyć we wnękę, a przy dłuższej męczarni (ja prawie godzinę walczyłem), to i nogi zaczynają mieć dość :) Miałem się już poddać, ale udało mi się jakoś zawinąć wiązkę za jeden z palców, żeby mieć na tyle siły, żebym białą wtyczkę wyciągnąć z gniazda :) Jednym palcem ciągnąć, a drugim trzymać chwyt wtyczki - rzeźnia :) Kto tego nie robił ten nie uwierzy, że jest aż tak ciężko. A potem na ślepo jeszcze wpiąć kabelek we wtyczkę w odpowiednie miejsce :)

BTW: Ty wkładałeś rękę przez wnękę bezpieczników? Ja się tam dostałem wkładając rękę w dziurę po wyjęciu tej małej klapki koło kolumny kierownicy po lewej stronie.

Fajnie że wszystko działa jak należy. Lubię doposażać Polówkę, ale MFA chyba sobie odpuszczę. Widzę, że dużej rzeźby nie ma, jednak nie chcę ingerować w licznik. PIN mam już odczytany także jakbym chciał, jeden kłopot po drodze mniej :)

Pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak pisałem MFA przy tempomacie to bajka trzy kabelki od manetki do licznika ,zmiana pinu w nowym na stary ewentualne kodowanie dodanie kluczyków i bangla . Ja miałem problem z odczytem pinu nie ze starego a z nowego licznika (ze starego można odczytać lub z ecu). Ale o dziwo zwykły vag k can commander w wersji 1.4 china odczytał eeprom z licznika i wyciągnął pin. Jeszcze muszę zmienić przebieg bo na nowym mam 112 kkm a stary miał 184 kkm
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”