jeśli sonda lambda jest uwalona to silnik pracuje na uśrednionej dawce jest to dawka zbyt bogata, może się wtedy pojawić sadza na końcu rury wydechowej i auto może być dosyć zmulone i oczywiście palić 10-12 litrów na setkę, ale i tak jak podepniesz pod kompa to wszystko zobaczysz co jest nie tak, ja jestem przy uwalonej sondzie lambda.
Jeśli nie masz dostępu do kompa będzie nawet prościej podpiąć lambdę pod woltomierz/multimetr lub jeśli tego nie masz do elektryka jedź on to sprawdzi w moment i będziesz wiedział czy to jest to. Sonda powinna działać i jej napięcie powinno wahać się w granicach od 0,1-1 Volta podczas pracy i powinno tworzyć amplitudę, jeśli wskazuje jednolitą wartość bez zmian to znaczy że uwalona i trzeba wymienić.
U ciebie ewidentne objawy tego uszkodzenia, polo 1,4 powinno palić od ~5,6 L trasa -~6,2 L mieszany -7,5-8 L miasto ewentualnie w korkach czy w zimie więcej może oczywiście i przy ostrym pałowaniu auta.