Strona 1 z 2
Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 21:59
autor: SkoreK
Witam,
już tu na forum o tym pisałem, ale nie uzyskałem jasnej odpowiedzi, a nie chce innym zaśmiecać tematów, więc napisze jeszcze raz. Otóż po wymianie aku i świec (dokładnego modelu nie pamiętam Bosch Super Plus WR7 coś tam

) autko przy gwałtowniejszym przyspieszaniu szarpie, dusi się jak bym ruszał "żabką". Dzieje się tak przy 1-2k obrotów, głównie na nagrzanym silniku (choć na zimnym jeszcze to jutro sprawdzę). Byłem na VAGu, który nic nie wykazał (kilka drobnych błędów - w tym jeden z sondą lambda; według serwisu to bardzo rzadkie błędy, więc usunęli i kiedyś mam podjechać zobaczyć czy znów te same błędy wyskoczą. Kodów nie pamiętam). Dziś wieczorem sprawdzałem pracę silnika (zimnego i ciepłego) i żadnych iskier nie zauważyłem, więc raczej to kable nie są.
Cewka? Paluch? Co jeszcze? Jutro jadę do zakładu gdzie robili aku i świece i każe gościowi pokazać jak wyglądają świece. Może uszkodzili warstwę porcelanową i może to ma wpływ? Jak to będzie to, to na co zwracać uwagę jak mi wyciągnie świecę? Podsuńcie pomysły co to może jeszcze być

. Autko bez gazu. A może laska coś popsuła? Jak był zimny silnik to ruszała z dość wysokich obrotów i coś poszło, a olej z tych najświeższych nie był? Sam już nie wiem.
Dzięki i czekam na propozycje

Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 22:03
autor: adam
No jak piszesz że miałeś zmieniane świece to możliwe że złe ci dobrali, ale to tylko moja sugestia
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 22:07
autor: Dziadek13
SkoreK pisze:Byłem na VAGu, który nic nie wykazał (kilka drobnych błędów - w tym jeden z sondą lambda; według serwisu to bardzo rzadkie błędy, więc usunęli i kiedyś mam podjechać zobaczyć czy znów te same błędy wyskoczą. Kodów nie pamiętam).
I jak ci pomóc trza na vaga i sprawdzić, sonda ważna piszesz kodów nie pamiętasz czyli będziemy gdybać i wszystkie przyczyny które mogą być wymieniać.
Na przykład czujnik halla
Objawy
Szarpanie, nierówne przyspieszanie, trudność utrzymania stałych obrotów... np. jechanie na 4 biegu ze stałą prędkością 80km/h sprawia problemy; odczuwalne jest poszarpywanie... przy przyspieszaniu i zwalnianiu nie jest to takie odczuwalne; no i przede wszystkim błąd wykazywany na VAGu :
00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 Signal Outside Specifications Intermittent
Nawet cewka wysokiego napięcia jak sie rozgrzeje a jest uszkodzona ma takie objawy.
itd.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 22:16
autor: SkoreK
Zabiegany byłem kolokwium nad głową za 15 min a ja w serwisie :roll: , serwisant powiedział, że te błędy już mieli w polówkach i więcej się nie powtórzyły. Sprawdziłem teraz świece są to Bosch WR7 LTC +. Przy takowych w katalogu boscha nie ma mojego silnika polo. Czy te świecę są w ogóle do mojej polówki? W katalogu jest:
VW - POLO (6N1) - 45 1.0
VW - POLO (6N1) - 55 1.3
VW - POLO (6N1) - 55 1.4
VW - POLO (6N1) - 60 1.4
VW - POLO (6N1) - 75 1.6
Edit:
Podjadę jutro w miarę możliwości do serwisu i postaram się wyciągnąć te kody. Nie wiem co już myśleć, problem zaczął się po wymianie świec, wcześniej było ok.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 22:33
autor: Dziadek13
Swiece trzy elektrodowe dobre no a twojego silnika nam nie podałeś tylko 6N1 XX XX.
[quote="SkoreK"]Otóż po wymianie aku i świec (dokładnego modelu nie pamiętam Bosch Super Plus WR7 coś tam

) autko przy gwałtowniejszym przyspieszaniu szarpie, dusi się jak bym ruszał "żabką"[/quote]
Czyli coś podczas wymiany świec skopali albo zbieg okoliczności.
sprawdż tu
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... W&m=Polo+3
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 19 paź 2009, 22:53
autor: SkoreK
Mój silnik to 1.0 AER

Dodam jeszcze (bo zapomniałem), że jak stoi w miejscu zapalony to raz na jakiś czas jest odczuwalne szarpnięcie (wskazówka obrotów opada o jakiś 1mm, po czym podnosi się na normalne obroty - wszystko trwa pół sekundy)
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 20 paź 2009, 8:36
autor: rat4
czasem jak kupisz świece może zdarzyć się bubel i świeca nie działa w ogóle albo przerywa.
Dotyczy wszystkich marek świec, trzeba to wykluczyć.
Słyszałem że świece Bosha są w naszym kraju najczęściej podrabiane...
załóż te co napisał dziadek13 czyki NGK BUR6ET ja też na nich śmigam i jest OK
jak wykluczysz, że to nie kable kopułka palec cewka, to możesz ewentualnie zrobić test na kompresję i zobaczysz w którym cylindrze masz najmniejsze ciśnienie i to byłby winowajca tych szarpnięć.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 20 paź 2009, 12:26
autor: SkoreK
Świece Boscha były robione w autoryzowanym serwisie Bosch, więc raczej nie są podrobione.
Błędy w VAG:
00525
003
17978 (P1570)
035
O ile dobrze to rozczytałem, bo tak mi na kartce napisali, że nie wiem kiedy jest następny kod

(jak coś to tu jest fotka, gdybym coś źle rozczytał
FOTKA). Auto poszło do serwisu, zobaczymy co oni powiedzą. Dzisiaj patrzyłem i auto na zimnym jedzie normalnie, a na rozgrzanym jak ssanie się wyłącza zaczyna szarpać, więc to raczej nie świece prawda?
Edit:
Dostałem telefon ze wstępną diagnozą - przepalony paluch (o ile dobrze zrozumiałem).
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 20 paź 2009, 15:29
autor: Dziadek13
No to masz
Kod 17978
17978 P1570 blok pomiarowy 035
Zablokowany komputer sterujący sporadycznie poprawić kontakty wtyki
Start silnika uniemożliwiony przez Immobiliser
Kod 00525
00525 blok pomiarowy 003 - sonda lambda - brak sygnału sprawdzić wymienić
A sam błąd P1570
Kod błędu P1570 Przyczyną usterki może być:
- próba uruchomienia silnika nieprawidłowym kluczykiem
- próby manipulacji
- zwarcie przewodu przesyłania danych
- błędne kodowanie
- usterka w systemie immobilizera
- uszkodzony lub nie działa komputer sterujący immobilizerem
- nastąpiła wymiana komputera sterującego bez dopasowania immobilizera
Skutki:
- silnika pracuje przez chwilę i zatrzymuje się
- miga lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec.
Sposoby na usunięcie usterki:
- dopasować komputer sterujący silnikiem do immobilizera
- sprawdzić instalację i sam immobilizer
Nie ma żadnych problemów z samochodem jak zapalimy to nie gaśnie i nie mruga żadna lampka.Bo poprostu źle odczytuje pastylke[jego kod] lub też słaba komunikacja z kompem należy sprawdzić czy nie wypada wtyczka przy stacyjce odchylić tą gume i powinno być widdać kabelek który idzie do tzw. cewki to duze czarne kółko przy stacyjce.
Tak że widzisz sonda nie pracuje a jest bardzo ważna masz duże spalanie.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 23 paź 2009, 18:32
autor: SkoreK
Diagnoza serwisu - palec był przypalony. Kopułka i palec wymieniony. Problem pozostał... :-( z sonda już się nie pojawił. Wychodzi na to, że muszę po kolei wszystko wymieniać tzn. kable, cewke, halla

Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 23 paź 2009, 19:57
autor: ko-ma
Miałem...
I będę upierdliwie powtarzał po raz kolejny :
- weź stare świece i po kolei podmieniaj nowe na stare ( po jednej ) za każdym razem sprawdzając jak auto jedzie. Opisane problemy moze stwarzać świeca nieszczelna (na zimop pali, na gorąco nie); generalnie - zły dobór typu świec nie ma na krótką metę aż takiego wpływu na pracę silnika ( o ile tylko średnica i długość gwintu są właściwe ).
- to samo z przewodami WN : z przewodów nowych, prosto ze sklepu, od razu wyrzuciłem jeden ( kopał ), później jeszcze jeden; na koniec okazało się, że auto jedzie prawidłowo na przewodach starych, wziętych z zaprzyjaźnionego szrotu ( starych, ale z fabrycznego wyposażenia ), na tych ze sklepu nie chce.
- odłącz czujnik temperatury ( układ sterowania w tej gałęzi przejdzie w tryb awaryjny bez żadnych konsekwencji ) - moze być poprawa, w każdym razie w jednej z moich polek to czyjnik powodował cuda.
- cewka zapłonowa : też dosć prawdopodobna ( po pewnej przygodzie wożę ze sobą taką ze szrotu, kupioną za 20 zł )
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 23 paź 2009, 21:17
autor: Cooyon
Po przebojach ze swoją zapytam w jakim stanie były świece.
Jak okopcone, to polecam zerknąć na ciśnienie sprężania.
Ja zmieniłem cały tor WN, sprawdzałem działanie pompy paliwa, zmieniałem filtry, już prawie kupiłem sondę i mnie tknęło...
Powodzenia.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 23 paź 2009, 22:34
autor: SkoreK
Cooyon, nie wiem w jakim były stanie
ko-ma, starych świec nie mam. Jutro spróbuje odłączyć czujnik temperatury i zobaczę czy szarpie. Ewentualnie kupię jedną świece NGK BUR6ET i będę podmieniał. Jak to nic nie da, to podjadę sprawdzić kompresję, ale to ciekawe, że po wymianie świec mógł pójść któryś z wymienionych w tym temacie elementów. Sprawdzę te świece i czujnik temperatury.
A może coś poszło jak laska na zimnym silniku (a w nocy było zimno bardzo) zrobiła przygazówkę tak na 5k obrotów, nie wiem na ile, ale było naprawdę głośno.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 15:08
autor: suhhar
uuu dla silnika to zabojstwo jak na zimnym mu dasz po garach, rzeczywiscie cos z kompresją sie moglo porobić ;/
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 17:30
autor: ko-ma
ko-ma, starych świec nie mam. .
Do sprawdzenia potrzebna jest jedna, sprawna świeca, typ dowolny, aby średnica gwintu i jego długość były identyczne.
Chodzi o to, ze istnieje podejrzenie, ze któraś z nowych świec albo jest nieszczelna, albo po nagrzaniu ma przebicie do masy.
Dobór swiec ( oczywiscie o właściwych wymiarach ) polega głównie na dobraniu tzw ciepłoty, a więc do celów kontrolnych, na chwilę, nie ma żadnego znaczenia jaką swiecę sie wkręci, aby pasowała wymiarami.
Dlatego też zawsze warto mieć gdzieś rzucone stare swiece + wozić ze sobą z jedną ( ja wożę nową, ale sprawdzoną ).
-- Sob Paź 24, 2009 6:31 pm --