Strona 1 z 1
Linka sprzęgła
: 18 paź 2009, 0:57
autor: zloty821
Mam polo 86c2f 1.3 93r. musze wymienic linke sprzegła. stara linka jest z samoregulatorem który prawdopodobnie już nie działa tak jak powinien i kupilem nową w sklepie (według katalogu) ale jest bez samoregulatora (chyba do starszych modeli) czy moge ją założyć? z książki którą mam wynika że jak jest linka bez samoregulatora to musi być zalożona sprężyna co odciąga tą dzwignie ale nie mam takiej sprężyny żeby tam dać. Może mi ktoś doradzić?
Re: Linka sprzęgła
: 18 paź 2009, 19:55
autor: VAGfan
To załóż tę linkę bez samoregulatora i poszukaj sprężyny na szrocie - będzie taniej.
U mnie samoregulator nie działa i sam musiałem poprawiać fabrykę poprzed dobór odpowiedniej ilości podkładek...
Re: Linka sprzęgła
: 19 paź 2009, 3:36
autor: Krzychu2814
Zakładaj bez regulatora, tak jak VAGfan napisał. Ja też wymieniłem oryginalną na kupioną na szrocie bez samoregulatora i autko bryka bez problemu.
Re: Linka sprzęgła
: 19 paź 2009, 8:31
autor: adam
Tylko, nie naciagaj tak ostro zeby czasem lozysko oporowe jezdzilo po docisku.
Re: Linka sprzęgła
: 19 paź 2009, 11:07
autor: zloty821
ok.dzieki zrobie tak jak mowicie
Re: Linka sprzęgła
: 19 paź 2009, 17:42
autor: kolunio21
A co do naciągu linki sprzęgła to jakie jest optymalne tak żeby wszystko dobrze współpracowało tak z ciekawości pytam moiże ktoś wie??
Re: Linka sprzęgła
: 20 paź 2009, 14:06
autor: Tabakuss
Optymalny naciąg będziesz miał, jeżeli na pedale sprzęgła będziesz miał ok1-2 cm luzu

wtedy masz pewność, że nie jest za mocno naciągnietę i jak koledzy zauważyli mogłoby Ci się cały czas łożysko oporowe ślizgać po docisku :happy: najlepiej to jak podciągniesz, wsiądź do auta, wciśnij parę razy i patrz dalej, bo jak zakładasz nową linkę to tam jest taka guma na stożku i ona też musi się ułożyć w otworze budy
Re: Linka sprzęgła
: 20 paź 2009, 17:25
autor: kolunio21
A ten luz to ma być w momencie wciskania sprzęgła tak??
Re: Linka sprzęgła
: 20 paź 2009, 22:34
autor: VAGfan
1-2 cm luzu to tzw. skok jałowy pedału sprzęgła, tzn. że wciskając pedał na tę głębokość nie powodujesz dociśnięcia dźwigni sprzęgła i łożyska oporowego do "słoneczka" docisku sprzęgła
Re: Linka sprzęgła
: 20 paź 2009, 22:46
autor: kolunio21
Dzięki wielkie kolego będe miał to na uwadze
Re: Linka sprzęgła
: 22 paź 2009, 16:33
autor: Tabakuss
Ja ustawiiam to w ten sposób, że na pedale (biorąc ręką) mam ok 1cm luzu zanim poczuję opór sprzęgła

Re: Linka sprzęgła
: 29 paź 2009, 12:07
autor: kosacki
Ja już mam dość linek bez samoregulatora.
Chyba że mam uraz. Miałem już takie 2 i były wymieniane co tydzień. Powód? W jednej pękł plastik ( ten z gwintem ) druga zatarła się. Koszt linek około 60-80zł.
Teraz mam linkę vw z samoregulatorem i jest ok. Linki bez samoregulatora same się skręcały co powodowało ciężką pracę pedału sprzęgła ( w sumie już od początku ). Linka z samoregulatorem chodzi leciutko i bez zarzutu. Kupiona została na szrocie za 55zł. Koszt nowej sachs około 120-130zł oczywiście takiej z samoregulatorem.
Po doświadczeniach związanych z linką wiem jedno. Nie ma najmniejszego sensu zakładać zamienników bez samoregulatora.
Przestrzegam przed tanimi zamiennikami z platikowymi gwintami. Więcej się to naprawia niż na nich jeździ. Nowy zamiennik pękł po około 20km.