Strona 1 z 3

Ucho holownicze

: 16 paź 2009, 15:56
autor: kruszan
Jak, że jest to mój pierwszy post - witam serdecznie! :-)

Mam zapytanie, czy znalazła by się osoba z okolic Bełchatowa, Piotrkowa Trybunalskiego itd posiadająca ucho holownicze do vw polo, i która mogła by użyć na czas 2-3dni takie ucho, wujo pracuje między innymi na tokarce więc szybki by mi takie dotoczył. Oczywiście w ramach podziękowania stawiam dobre piwko.

Dlaczego takie zapytanie? Kupiłem na allegro już 2ucha i żadne nie pasuje, odsyłanie, zwrot kasy itd cuda wianki, nie wiem dlaczego, opisy się zgadzały, a jednak gwint inny, te które miałem były z tego co wujo mówił, a już dokładnie nie pamiętam, metryczne o przekroju trójkątnym o skoku co 1 cal, a ja potrzebuje o okrągłym o innym skoku... czy jakoś tak, nie pamiętam...

Na szrocie jednym chciał 100zł... hmmm trochę przesada, na 2gim 70zł...

najlepsze jest to, że nie wiem dlaczego przy kupnie go nie miałem :P

Ewentualnie, ktoś kto zna się na tych całych gwintach mógłby mi napisać jaki dokładnie gwint powinien być, o jakim zarysie i jakim skoku to by mi wystarczyło...

Mam vw polo 1.4 Diesel 1994rok, kombii (fox)

pozdrawiam serdecznie

Re: Ucho holownicze

: 16 paź 2009, 19:29
autor: 19CarlLevis84

Re: Ucho holownicze

: 16 paź 2009, 20:42
autor: alienek
potwierdzam :) tez takie mam :) silnik 1,4D , steilheck :) tak jak Ty :)

Re: Ucho holownicze

: 16 paź 2009, 21:08
autor: kruszan
Panowie dziękuje za szybką odpowiedz,

a ma ktoś może jakieś informacje odnośnie gwintu jaki tam jest? Najbardziej interesuje mnie czy jest to jaki skok ma ten gwint, po oględzinach wiem, że musi być to metryczny, lewy, o zarysie okrągłym, ale nie wiem jaki ma skok ile cali?! Dorobienie będę miał za free, a aukcje pewnie się rozwiną, choć na pewno udział wezmę może uda się w okolicach 30zł kupić :)

pozdrawiam serdecznie i thx za pomoc

Re: Ucho holownicze

: 17 paź 2009, 5:59
autor: alienek
przecie ta pierwsza aukcja jest za 20zl .. kup teraz -> http://www.allegro.pl/item784463472_hak ... o_94r.html :) wiec klikasz wplacasz kase i czekasz na przesyle :) i nie musisz dorabiac :) mysle ze 30 zl Cie wyjdzie z kosztami wysylki :) swoje za tyle kupilem na giełdzie :p

PS: jak masz tokarza pod ręką , to zamiast glupiego ucha ,dorób sobie fajne dekle na felgi :) , bo ucho idzie kupic ,a dekli fajnych nie :/

Re: Ucho holownicze

: 17 paź 2009, 8:15
autor: kruszan
[quote="alienek"]przecie ta pierwsza aukcja jest za 20zl .. kup teraz[/quote]

nie zauważyłem, że jest kup teraz omg - lama jestem!

więc temat gwintu do zamknięcia...

a dekle?! może i fajna to sprawa, ale czy ja wiem czy mi to potrzebne, felgi będę miał na czarno pomalowane więc tak zostanie...

zimowe już wiertarką wyczyściłem, dałem dobry podkład i pierwszą warstwę farby czarnej, dzisiaj 2ga warstwa dla pewności i tylko czekać na zimę i podmieniać kółka :-)

później to samo z letnimi...

Generalnie temat UCHA zamknięty, kupie to z aukcji i po problemie :-)

-- Sob Paź 31, 2009 1:08 am --

hmmm

Zakupiłem dokładnie takie ucho - wytłoczone Audi Volkswagen na nim, a do mojego poli NIE PASUJE!

http://www.allegro.pl/item784463472_hak ... o_94r.html

pomocy, czy ja mam inne zderzak czy jakiś wycudowany gwint czy co;/ ?!

Każdy w swoim takie ma, Wy to potwierdzacie a u mnie dupa ;/

Już 2 kupiłem na allegro i 2 nie pasują...

Re: Ucho holownicze

: 01 lis 2009, 14:26
autor: nvd
Witam,
mam podobny problem: z tego co zauważyłem w 86C2F były (co najmniej) dwa rodzaje ucha holowniczniego: na pewno różnią się odwrotnym kierunkiem gwintu: na allegro większość jest prawoskrętna. Ciekawi mnie od czego dokładnie zależy czy gwint w danym Polo jest lewoskrętny, czy prawoskrętny: tzn. w którym Polo jest lewoskrętny, a w którym prawoskrętny, może ktoś wie?
Ew. może dojdziemy do tego: w moim (FOX coupe 1.3 gaźnik '94, podobno kupiony w polskim Polmozbycie) i rodzinnym Polo (combi 1.0 na wtrysku, chyba też FOX, rocznika nie znam) gwint jest lewoskrętny, w innym rodzinnym Polo (combi 1.0 wtrysk i wersja chyba nie-FOX) jest prawoskrętny.

alienek pisze, że ma wersje FOX i potrzebuje ucha z gwintem lewoskrętnym, więc na razie wygląda, że wersje FOX miały lewoskrętny, a bogatsze wersje prawoskrętny.

Re: Ucho holownicze

: 01 lis 2009, 18:01
autor: kruszan
a orientujesz się może jak wygląda specyfikacja samego gwintu - prócz tego, że jest lewo czy prawo skrętny czy ma taki sam zarys i skok calowy?

Dam wujowi do dorobienia moje obecne ucho, tyle, że z odwrotnym gwintem i wtedy sprawdzę efekt.

Podsumowując niezłe jaja...

Re: Ucho holownicze

: 02 lis 2009, 16:58
autor: nvd
Wydaje mi się, że różnią się tylko kierunkiem skrętu, tak je zapamiętałem, ale głowy nie daje; jak będę miał możliwość (w najbliższych dniach) to porównam mając w ręku jedno i drugie i napiszę tutaj. Niestety nie mieszkam w okolicy Bełchatowa. Też w jednym "rodzinnym" Polo brakuje takiego ucha, kupiłem chcąc dobrze i się okazało, że nie pasuje do niego, mam więc do sprzedania (prawoskrętne) i mam ten sam problem ze zdobyciem tego lewoskrętnego.

Re: Ucho holownicze

: 02 lis 2009, 18:24
autor: kruszan
Dzisiaj daje wujowi do dorobienia, jak będę już miał dwa to dam fotki i napiszę co i jak, może uda się dorobić jeszcze jedno :-)

Re: Ucho holownicze

: 03 lis 2009, 21:17
autor: nvd
Mając teraz obydwa w ręku i suwmiarkę: na pierwszy rzut oka wygląda, że rożnią się tylko kierunkiem skrętu (no i długością gwintu, ale to chyba bez znaczenia), jednak po dogładniejszych oględzinach widać, że rożnią się o pół milimetra zewnętrzną średnicą gwintu.

Lewoskrętny: skok: ok. 3,15mm, zewnętrzna średnica gwintu: 13,5mm, wewnętrzna średnica gwintu: ok. 10,5mm

Prawoskrętny: skok: ok. 3,15mm, zewnętrzna średnica gwintu 13mm, wewnętrzna średnica gwintu: ok. 10,5mm

Tutaj na zdjęciu są obydwa, a tutaj same gwinty.

Re: Ucho holownicze

: 04 lis 2009, 23:46
autor: kruszan
[quote="nvd"]Mając teraz obydwa w ręku i suwmiarkę: na pierwszy rzut oka wygląda, że rożnią się tylko kierunkiem skrętu (no i długością gwintu, ale to chyba bez znaczenia), jednak po dogładniejszych oględzinach widać, że rożnią się o pół milimetra zewnętrzną średnicą gwintu.

Lewoskrętny: skok: ok. 3,15mm, zewnętrzna średnica gwintu: 13,5mm, wewnętrzna średnica gwintu: ok. 10,5mm

Prawoskrętny: skok: ok. 3,15mm, zewnętrzna średnica gwintu 13mm, wewnętrzna średnica gwintu: ok. 10,5mm

Tutaj na zdjęciu są obydwa, a tutaj same gwinty.[/quote]

Dzięki za dokładne informacje :-)

Szkoda, że w poniedziałek dałem do dorobienia wujowi :P znów będzie musiał robić następne hehe

Wkręciłem w mój zderzak miękki patyk i w ten sposób sprawdziłem gwint, były bardzo podobne (skok) więc wujek ma zrobić taki sam jak prawy tylko w lewo, a tutaj masz jednak mała różnica.

Re: Ucho holownicze

: 20 kwie 2010, 11:58
autor: elfik99
mam prośbę dajcie zdjęcie orginalnego ucha holowniczego do Polo 86c2f :beg:

Re: Ucho holownicze

: 20 kwie 2010, 13:42
autor: sebatec
Wieczorkiem będzie fota ;)

Re: Ucho holownicze

: 20 kwie 2010, 15:49
autor: elfik99
[quote="sebatec"]Wieczorkiem będzie fota ;)[/quote]


ok, to napisz jeszcze jak chcesz go wkręcić do auta to wkręca sie w prawo [wg. wskazówek zegara] czy w lewo.. bo chce kupić na allegro a jest tam tego mnóstwo i nie wiem który będzie dobry