[6n2] Strumienica a tryb awaryjny?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Areck1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:34
Lokalizacja: Piaski

[6n2] Strumienica a tryb awaryjny?

Post autor: Areck1 »

Witam
Mam następujące pytanie:
Przeczytałem na forum, że :"wycięcie kata spowoduje przejście silnika w tryb awaryjny (większe spalanie) i zaświeci się kontrolka: Check"
Czy to prawda?

PS: mi sie czasami Check zapala i jest to spowodowane katalizatorem (błąd 16804), kasuję VAGiem i jest ok przez pewien czas, chodz prawdemówiąć nie odczuwam różnicy jak sie Check zapala.
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli w twojej poli masz 2 sondy lambda tzn przed i za katalizatorem no to się zaświeci,
jeśli masz tylko jedną sondę przed katalizatorem to nic nie powinno się zaświecić jeśli usuniesz kata.
Jak obczaisz ile masz sond to będziesz wiedzieć wszystko.
pozdrawiam hej
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jesli masz 2 sondy zapali ci sie lapmka check inforujaca bledem o zlym stanie kata. Zaden tryb awaryjny nie wpadnie auto bedzie jezdzic jak jezdzilo. Moja juz tak smiga od 6 lat :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a to dziwne, bo myślałem że kiedy włącza się check engine to auto jest już w trybie awaryjnym i leci na uśrednionej mieszance.
W automacie miałem kiedyś checkengine i skrzynia w trybie awaryjnym chodziła tylko na 4 przełożeniach :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Wiem ze jak w moim silniku wywali tryb awaryjny to przepustnica wogole nie reaguje ;)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Areck1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:34
Lokalizacja: Piaski

Post autor: Areck1 »

mam dwie sondy lambda i kontrolka będzie się palić
sama kontrolka mi nieprzeszkadza tylko pytanie czy na tej "średnionej mieszance" (jak pisze rat4 ) nie będzie więcej palił? bo mocy to raczej nie straci
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w trybie awaryjnym raczej spali więcej i będzie troszkę mułowaty, ale to tyczy się niektórych samochodów,
w polówce jeszcze tego nie przerabiałem jak jeździ się na chckengine, także I dunno :niewiem:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”