Witam
Mam następujące pytanie:
Przeczytałem na forum, że :"wycięcie kata spowoduje przejście silnika w tryb awaryjny (większe spalanie) i zaświeci się kontrolka: Check"
Czy to prawda?
PS: mi sie czasami Check zapala i jest to spowodowane katalizatorem (błąd 16804), kasuję VAGiem i jest ok przez pewien czas, chodz prawdemówiąć nie odczuwam różnicy jak sie Check zapala.
jeśli w twojej poli masz 2 sondy lambda tzn przed i za katalizatorem no to się zaświeci,
jeśli masz tylko jedną sondę przed katalizatorem to nic nie powinno się zaświecić jeśli usuniesz kata.
Jak obczaisz ile masz sond to będziesz wiedzieć wszystko.
pozdrawiam hej
Jesli masz 2 sondy zapali ci sie lapmka check inforujaca bledem o zlym stanie kata. Zaden tryb awaryjny nie wpadnie auto bedzie jezdzic jak jezdzilo. Moja juz tak smiga od 6 lat
a to dziwne, bo myślałem że kiedy włącza się check engine to auto jest już w trybie awaryjnym i leci na uśrednionej mieszance.
W automacie miałem kiedyś checkengine i skrzynia w trybie awaryjnym chodziła tylko na 4 przełożeniach
mam dwie sondy lambda i kontrolka będzie się palić
sama kontrolka mi nieprzeszkadza tylko pytanie czy na tej "średnionej mieszance" (jak pisze rat4 ) nie będzie więcej palił? bo mocy to raczej nie straci
w trybie awaryjnym raczej spali więcej i będzie troszkę mułowaty, ale to tyczy się niektórych samochodów,
w polówce jeszcze tego nie przerabiałem jak jeździ się na chckengine, także I dunno :niewiem: