Strona 1 z 1

[6n] Błąd VAG COM

: 11 paź 2009, 17:21
autor: kempes79
Witam
Po sprawdzeniu polówki wyskoczył błąd o następującej treści:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 030 906 027 K
Component and/or Version: MOTRONIC MP 9.0 1988
Software Coding: 0261203915
Work Shop Code: 2537355993
1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal – Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 030 906 027 K

Z tego co wiem prawdopodobnie jest coś nie tak z sondą lambda, ale nie jestem pewien.
Pozdrawiam

Re: Błąd VAG COM

: 11 paź 2009, 18:04
autor: rat4
no wygląda na uwaloną sondę lambda lub też jej grzałka nie działa,
nie masz czasem podwyższonego spalania powyżej 10 l na setkę?
wejdź jeszcze do tego vaga na bloki pomiarowe (measuring blocks) włącz tryb graficzny vagscope i w kolejnych blokach masz sondę lambda przy włączonym silniku napięcie powinno oscylować od 0-1 V, po chwili diagnostyki na włączonym silniku na ekranie powinna zarysować się charakterystyczna sinusoida, na pewno to znajdziesz.
coś w tym stylu:
Obrazek

Re: Błąd VAG COM

: 11 gru 2011, 6:09
autor: BrianWNC
Podepne sie pod temat. Ja rowniez mam ten sam blad vag. Najdziwniejsze jest to ze jest to blad na nowce sondzie. Vag scopem ogladalem napiecie i sonda ladnie oscyluje pomiedzy 0,1-0,9V i sinusoida sie rysuje. Juz nie wiem z czego ten blad. Jakies pomysly?

Re: [6n] Błąd VAG COM

: 11 gru 2011, 11:37
autor: czaja
[quote=""BrianWNC""]Podepne sie pod temat. Ja rowniez mam ten sam blad vag. Najdziwniejsze jest to ze jest to blad na nowce sondzie. Vag scopem ogladalem napiecie i sonda ladnie oscyluje pomiedzy 0,1-0,9V i sinusoida sie rysuje. Juz nie wiem z czego ten blad. Jakies pomysly?[/quote]
a skasowałeś ten błąd i pojawia się ponownie, czy jak?

Re: [6n] Błąd VAG COM

: 11 gru 2011, 14:44
autor: BrianWNC
U mnie wogole bylo dosc dziwnie bo na uwalonej sondzie vag generowal blad 00525- oxygen sensor (g39) 03-00 no signal. Skasowalem go. Minely dwa dni i wymienilem sonde. Pojawil sie blad 00525 -oxygen sensor - no signal- intermittent ( niby to samo ale z takim dopiskiem) skasowalem go i wlaczylem vag scope'a i byla sinusoida. DIsiaj podpiolem sie jeszcze raz i po trasie ok 15 km nic komp nie wywalil i jest bez bledow. Czyli chyba po problemie no chyba ze znow sie pojawi. A pytanie z innej beczki. Na vagu mam inna temp niz na blacie. Na blacie 90 st a na vagu np 75 i rosnie max do 80 nawet po przejechaniu jakiegos odcinka. Czujnik temperatury do wymiany czy tak ma byc?

Re: [6n] Błąd VAG COM

: 15 gru 2011, 12:40
autor: F1LiP88
Witam. Jestem nowy na forum lecz przeglądam je od dłuższego czasu, znalazłem tu wiele przydatnych informacji i poradników które pomogły ogarnąć Polóweczkę po poprzednim właścicielu. Lecz rozwiązania jednego problemu nie znalazłem. Mianowicie o czujnikach ABS wiedziałem więc to zostawmy, dodam ,że nie zawsze załącza się pompka paliwa i nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły(ponoć to przez sterownik sondy) i przez to samochód nie chce odpalić . Trzeba odczekać 10 min. i pali na dotyk :niewiem:


VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 6N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,15,17,19,25,35,41,45,46,55

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 032 906 026 H
Component: 1,6l R4 MONO 1.3 D71
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-00 - Short to Ground
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 907 379
Component: ABS TEVES 04 GI V00
Coding: 01901
Shop #: WSC 01901
1 Fault Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -

Skipping Address 15-Airbags

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S0174668 V00
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Re: [6n] Błąd VAG COM

: 15 gru 2011, 21:51
autor: czaja
[quote=""BrianWNC""]A pytanie z innej beczki. Na vagu mam inna temp niz na blacie. Na blacie 90 st a na vagu np 75 i rosnie max do 80 nawet po przejechaniu jakiegos odcinka. Czujnik temperatury do wymiany czy tak ma byc?[/quote]
Z tego co mi wiadomo to temperatura na zegarach i ta pokazywana w VAGu zawsze się różni. ale niech się jeszcze jakiś specjalista wypowie.
[quote=""F1LiP88""]Mianowicie o czujnikach ABS wiedziałem więc to zostawmy, dodam ,że nie zawsze załącza się pompka paliwa i nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły(ponoć to przez sterownik sondy) i przez to samochód nie chce odpalić . Trzeba odczekać 10 min. i pali na dotyk [/quote]
ABS myślę że spokojnie sam naprawisz. Ten błąd pokazuje że masz problem z lewym przednim czujnikiem. W innym wątku o ABS kolega Przemek (sidewinder) dość dokładnie opisał jak to obadać. Generalnie są 2 morzliwości:
- uwalony czujnik: trzeba sprawdzić jaką ma oporność. wartość oporu to około 3000 Ohmów (chyba, zaraz sprawdze)
- uszkodzona wiązka idąca do czujnika. tu trzeba zbadać organoleptycznie. najcześciej może się uszkodzić gdzieś przy amortyzatorze.

co do lambdy się nie wypowiem. jedynie mogę napisać że brak masy.

Re: [6n] Błąd VAG COM

: 16 gru 2011, 5:24
autor: BrianWNC
[quote=""czaja""]Z tego co mi wiadomo to temperatura na zegarach i ta pokazywana w VAGu zawsze się różni. ale niech się jeszcze jakiś specjalista wypowie.[/quote]

Ok to ze sie rozni to juz wyczytalem na forum ale moze sie roznic pare stopni a nie 15. To zbyt duzo jak na moj gust. Calosc opisalem w innym temacie bardziej pasujacym do tego problemu.